Wel of niet gaan (corona)

Zeker wel. Corona bestaat al een jaar en dat gaat ook nog wel even door. T is niks om doodsbang voor te zijn! Ik heb het zelf gehad eind november en was amper ziek, zoals 99% van de gezonde mensen. Mijn 2 dochters zijn verkouden geweest in die periode, grote kans dat ze het ook hadden. Ik Heb ze niet laten testen, vind het ook totaal niet boeiend om te weten of het wel of geen Corona was, kinderen worden er toch niet echt ziek van.

Ik werk zelf ook op een kinderdagverblijf dus ik kan er toch niet aan ontsnappen. Alle kinderen komen gewoon weer nu, niemand houdt zn kinderen thuis. We worden gruwelijk bang gemaakt door de overheid voor een virus wat voor gezonde mensen niet veel voorstelt.

Nou dat het virus niet veel voorstelt vind ik wel erg makkelijk gezegd, maar los daarvan: ja mijn dochter gaat zeker. Ik krijg mijn werk niet gedaan met mijn dochter thuis en ze geniet mega op de opvang. Verder is er al weinig reuring in lockdowntijd, dus die opvangdagen zijn heilig. Maar vooral doen waar jij je goed bij voelt! De meesten zijn niet voorzichtig voor zichzelf (goed gezond, weinig risico), maar voor anderen (opa met diabetes of oma met overgewicht of noem het op) die via jou besmet kunnen raken. Er zijn echter grenzen en opvang is er voor mij zo een. Daarom gaat ze gewoon lekker.

Ja ik doe ook erg voorzichtig, mede voor de mensen om me heen die wel risico groep zijn. Maar we wegen meerdere belangen af en kdv gaat wel door voor ons. Vind het belangrijk voor de ontwikkeling van mijn peuter. Waar moet hij nu anders leren samen spelen, verjaardagen vieren, op andere plekken zijn zonder papa en mama enz? Maar iedereen is vrij een eigen afweging te maken uiteraard!

Dat Corona niet veel voorsteld bij gezonde mensen ben ik niet met je eens. Ik als gezonde vrouw van 37 jaar, heb in december corona gehad. Ik was toen 30 weken zwanger en doodziek. Moest 2 keer worden opgenomen omdat ik geen leven voelde en het was kantje boord. Dat kinderen niet zo ziek worden begrijp ik maar neem Corona niet te lichtjes op...

Terug
Bovenaan