Wel of niet in bad?

<p>Hoi Dames,</p><p>even een vraag want mijn vk is niet bereikbaar.</p><p>ik heb een weekend weg geboekt voor mij en me vriend ze verjaardag. Luxe kamer met bubbelbad. Nu lees ik op google dat je niet te lang en niet te heet mag de andere site zegt weer helemaal niet. Ik snap er niks meer van. Wat mag nu wel en wat niet. Heb toch niet die kamer geboekt en dat ik dan niet halfuurtje in bad kan….. dacht al om een thermometer te kopen om te temperatuur van bad te meten maar vind ik eigenlijk beetje te ver gaan. Ik ben nu 14 weken zwanger. Welke dames gaan regelmatig in bad?</p>

Hey,
Ik heb nog niet gehoord dat je niet in bad zou mogen. Ik ga zeker 1x per week in bad. Maar 2 of 3 x komt ook voor. En ook goed heet. Dus als iemand weet dat het niet goed zou zijn, dan hoor ik het ook graag.

Heb ik ook gelezen. Het kan in het eerste trimester schadelijk zijn als je lichaamstemperatuur te hoog is voor langer dan zoveel minuten/uren. Weet het niet precies. Maar dat ging dus geloof ik voornamelijk om het eerste trimester, die heb jij inmiddels uitgespeeld ☺️ ik doe het niet, ben nu bijna 12 weken maar als ik in het tweede trimester ben dan ga ik wel weer. Geniet ervan!

Ja ik vind het ook zo raar waarom zou het niet te heet mogen? Hopelijk reageert me vk nog vandaag anders zit ik ook niet op me gemak in bad hahaha maar ben nu 1 week na eerste trimester dus dan zou het nu opeens niet meer schadelijk zijn?

Ik lig hier ongeveer 3x per week in bad, helpt enorm voor mijn rugklachten, nu bijna 20 weken zwanger en alles gaat goed met de kleine. Volgens mij gaat het inderdaad om het verhogen van je lichaamstemperatuur, maar zo hoog wordt dat als het goed is in bad niet. Daarnaast wordt het volgens mij einde zwangerschap afgeraden om te lang in bv een bunbelbad te gaan omdat je dan al iets ontsluiting kan hebben en op die manier een bacterie binnen kan komen. Dus ik zou lekker genieten van je bad

Ik ben gewoon altijd in bad geweest bij al mijn zwangerschappen mocht gewoon zei de gynaecoloog en ging meestal 3 keer per week en ook echt wel rond de 40 graden.

Ik heb dit toevallig nagevraagd toen ik ook 14 weken was, want ik wilde graag naar de sauna.

Eerste trimester word idd afgeraden. Maar die heb je al gehaald :) erna mocht ik gewoon de sauna in tot 32 weken maar dan 20 minuten en niet hoger dan 70gr.

Verder ben ik gewoon lekker lang alle jacuzzi’s in geweest! :)

Terug
Bovenaan