wel of niet in bad??

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,

Ryan heeft sinds gister VUURRODE billen
niet kapot maar wel heeel heel rood
gister huilde hij gewoon als ik het aanraakte
heb het gister avond met lauw water gewassen en goed ingesmeert
vandaag ook de hele dag gesmeert
maar zou ik hem nu in bad doen??
of beter van niet??

graag jullie mening/ ervaring

groetjes moekje

Hoi Moekje,

Als de huid niet open is, zou ik hem wel in bad doen. Ik heb altijd het gevoel dat plas- en poepresten de rode huid nog erger kunnen irriteren. Ik zou hem in badje doen, zachtjes droogdeppen en een dikke laag sudocreme erop doen en dan lekker gaan slapen.
Maar dat is meer mijn gevoel. Ik kan me ook voorstellen dat je het niet doet, want hij is tenslotte gisteren ook al in badje geweest en dan moet je nu weer zijn rode huid aanraken, terwijl hij dat niet prettig vindt. Ik kan me voorstellen dat dit een dilemma voor je is!

Groetjes Babybelle

Hoi Moekje,

Marissa heeft het zelfde gehad. Wij zijn toen naar de huisarts geweest en hij raadde ons aan de billen te spoelen met lauw water, dus niet met een washand maar er overheen laten lopen zeg maar. Vervolgens de billen zachtjes droogdeppen en insmeren. Verder moesten wij Marissa overdag af en toe met blote billen laten lopen zodat er lucht bij kwam. Als je hem in bad doet dan laat je de huid zeg maar weken en daardoor wordt hij nog teerder en gaat dus nog eerder kapot.

groetjes Linda

Hoi Moekje,

Sven heeft een tijd geleden ook erg rode billen gehad (tandjespoep).
Mijn wondermiddel is billencreme van Balneum. Kun je bij de DA of Kruidvat halen (misschien ETOS ook wel). Werkt echt super!
Is nog dikker dan Sudocreme en blijft langer zitten. Als ik Sven er 's avonds flink mee insmeer, zie je het de volgende ochtend nog.
Binnen een paar dagen waren zijn billetjes weer helemaal gezond.

Succes!

Groetjes,
Maike

hoi meiden

gister is hij niet in bad geweest maar had ik hem gewassen
normaal heeft hij dit NOOIT maar ik had laatst eens natusan billendoekjes gehaalt
ging een paar dagen goed en toen BAM.
dus nu toch weer over op de zwitsal maar goed de rode billen zijn er nu
ik heb hem toch maar in bad gedaan , daarna drooggedept en dikke laag
zinkzalf erop gedaan.
dit werkt vaak bij Ryan en overdag de Bepanthen zalf.
Sudocreme werkt bij ryan voor geen meter helaas.

ik hoop dat het er morgen al weer een stuk beter uitziet
en dat hij nu lekker kan slapen

groetjes en bedankt meiden
moekje

Hoi hoi,

Zo zielig is dat....  Jennifer heeft er op het moment ook last van. Heb haar vanavond ook gewoon in bad gedaan, doet minder zeer dan de billen schoonmaken. Maar toen ik er dus sudo op deed, kromp ze in elkaar van de pijn. Ohhh het is zo zielig...
Bij Jennifer komt er waarschijnlijk een tandje aan en daardoor heeft ze van die heerlijke zure poepluiers..

Sterkte met Ryan en hopen dat het voor alle kindjes maar heel gauw over is.

Liefs Ilone

Terug
Bovenaan