wel of niet inenten???

hallo dames,
zit net het nieuws te kijken en hoor dat kinderen onder de 4jaar opgeroepen worden om ingeent te worden.

ik zit zo in dubio...
wat moet je hier nou mee...
er is nog zo weinig bekend over bijwerking en de nasleep.,maar de verhalen over een kind van 3 die aan de mex griep is overleden...dat wil je niet meemaken!!

dus dames wat is jullie mening...gaan jullie wel en niet inenten en welke reden.

groeten kris
 
Hallo,

Wij weten het ook nog niet wat wij gaan doen met onze 2 dochters (1 en 2.5).
Ik werk bij een huisarts en daar krijgen we ook veel vragen binnen. Wij raden het wel aan om het te doen, maar het is niet verplicht.
Maar ja als het dan om mijn eigen kinderen gaat, dan heb ik toch zo mijn bedenkingen, en dan inderdaad vanwege de eventuele bijwerkingen en nasleep. Ik denk dat ik het nog even goed ga overleggen met mijn baas.
Je zou nog kunnen kijken op de site van RIVM.nl wellicht dat daar voor jou nog nuttige informatie opstaat.
We hebben nog zo'n 2wk om te bedenken wat te doen.

Groeten Miranda
 
hallo allemaal,

voor mezelf zou ik zeggen(op dit moment ) geen prik,nu mogen wij ook niet ,maar ik ga er dan ook vanuit dan mijn eigen lichaam die virus wel aankan.
maar met die kleintjes is het wel akelig ,die kunnen niks zeggen en ze zijn nu toch al wat vattelijker.,
Dus ja ik laat Bess (bijna 17maanden) wel inenten.
alleen vind ik het wel weer raar dat we dus nu tot 23 nov moeten wachten,waarom zo lang??

Waar ik gister van schrok is dat hier bij ons in het dorp in 1 klas al 9 kinderen ziek zijn,van de 22!!!!
waaronder waarschijnlijk 2 met de mex griep en de rest zal nog moeten blijken.Ze vallen dus letterlijk met bosjes(zeker nu in je eigen omgeving)

dus we nemen geen risico en halen die prik.
we vaccineren ook voor al die andere prikken bmr enz dus hopen dat dit ook een goeie prik is,ookal is er nog niet veel over bekend.
en we gaan er maar vanuit dat het allemaal wel mee zal gaan vallen.

liefs kristel
 
hallo,

mijn zoontje wordt 20 december 4 en ga hem laten inenten..dit omdat ik er niet aan wil denken om zoon ziek ventje in het ziekenhuis te hebben liggen..hij reageerd al heftig op een verkoudheid enz.
ook ben ik zwanger van nr2 dus is het zeker verstandig.zelf heb ik al 1 enting gehad.
ik maak me niet zo druk om die prik..want ik ga er gewoon van uit dat ze onze kindjes en andere zieke mensen en natuurlijk zwanger vrouwen geen gif gaan inspuiten.ik heb er ook niet veel last van gehad.

liefs kim
 
Ook wij hebben met dezelfde twijfels gezeten.
Nu dan toch besloten wel in te laten inenten.
Krijg ik van de week de oproepkaart thuis, moet mijn zoon de inenting op dezelfde dag als dat hij geopereerd wordt (kleine ingreep, maar goed).
Huisarts gebeld hierover of hij die inenting dan niet een week later kan krijgen. Nee dat kon niet want die van de huisarts was een andere inenting dan die van de ggd. Moest ik die maar bellen. Moest 2 weken tussen de operatie en de inenting zitten en ze hebben geen extra prikdag ofzo. Kan dus alleen in december wanneer de andere kinderen de 2e spuit krijgen, dan zou hij de eerste krijgen en de 2e krijgt hij dan gewoon niet. En in die folder staat dus dat je dus pas echt beschermd bent na 2 prikken.
Ben nu dus weer aan het twijfelen.
Waarom zal ik 1 prik geven terwijl ik weet dat bij 2 pas echt werkt?
Vind het echt zo'n krom gedoe.
Begrijp dat ze niet voor iedereen een andere dag kunnen doen, maar dit vind ik toch wel een uitzondering.

 
Ja het is zeker lastig , je probeert zoveel mogelijk informatie in te winnen, ook bij kennissen en vrienden , maar ook familie , en de één zegt dit en de ander weer dat.

Ik denk dat het belangrijk is om te luisteren naar je partner en jezelf , van al dat getwijfel word je ook niet wijzer van .

Wij laten onze kleine meid van 3 jaar wel inenten , voor de zekerheid.

Het lijkt me niet dat ze zomaar rotzooi in jonge kinderen gaan lopen spuiten ( is niet te hopen)

Ik wens iedereen veel succes met het toch wel lastige besluit
 
Heb mijn berichtje al op meer plekken staan maar het is dan ook een belangrijk onderwerp ;) Hier dan nog maar een kopietje:

Ik heb vandaag nog een telefonisch consult gehad met mijn ha.
Een nuchtere man, en ik had eigenlijk een beetje het idee dat hij mijn idee van het zal zo'n vaart niet lopen wel zou kunnen bevestigen. Het tegendeel bleek waar; hij heeft me kunnen overtuigen het wel te doen. Niet dat dat zijn missie was (hij hing op met de woorden: succes met nadenken en dat je tot een wijs besluit mag komen)
Maar na de eerste enting zijn ze met een paar dagen al voor 70-80% beschermd.
Ik had zelf het idee dat er veel te laat geënt werd maar hij gaf aan dat het ergste nog moet komen (weet niet of hij het dan alleen over Gelderland/ Achterhoek had) Daarnaast had hij afgelopen week cursus gehad met een aantal microbiologen en die zeiden dat alle stoffen die gebruikt werden in het vaccin, bekende stoffen waren waarvan de werking bekend is. Het enige onbekende eraan is de combinatie met het stofje tegen de MG, maar ook dat is als afzonderlijk stofje wel weer bekend als ik het goed begrepen heb. Mijn ha had dit zelf graag eerder geweten, voor zijn eigen geruststelling maar ook om aan anderen te kunnen vertellen.
Tuurlijk had mijn zoontje volgens hem genoeg kans om er zonder vaccin gewoon doorheen te komen maar als ik hem zou vragen wat hij in mijn plaats zou doen, zou hij zeggen; enten. Dit omdat het afweersysteem van 0-4 jarigen gewoon nog wat extra steun kan gebruiken. Vanaf 4 jaar begint dit meer volwassen vorm aan te nemen.
Ik ben dus over de streep, zie er wel enorm tegenop zo'n legbatterij met krijsende kindjes maargoed...


Misschien kunnen jullie wat met de argumenten van mijn ha, denk ik deel ze even!

Groetjes Sas

P.S. Marieke kun je dan niet gewoon beide prikken bij de ha krijgen? Dan heeft hij ze toch van hetzelfde merk?
Kreeg laatst te horen dat de (volwassen) zoon van een doktersassistente de prik door zijn moeder aangeboden kreeg omdat de ha waar ze werkte toch niet de koelkast na-telde?!?! Nou als dat mogelijk is kunnen ze toch voor jouw kindje ook wel een uitzondering maken? Om over die voetballers maar helemáál niet te spreken!
 

nee onze dokterassistente was heel kortaf (ook net een nieuwe huisarts).
Hun deden alleen voor andere risicogroepen, was van een ander merk en ik moest maar contact opnemen met de GGD. Had dua ook soort gelijke vragen als jou, maar moest ik niet met haar bespreken daar was de GGD voor.
Ergens kan ik me het wel een beetje voorstellen zullen wel plat gebeld worden, maar dan moeten ze maar betere informatie verstrekken over de entingen.
Ik ga in het ziekenhuis maar na vragen wat we hier nou mee moeten. En hoe we dus wel voor de 2 entingen kunnen gaan. Vraag me af waarom het dan niet gewoon kan via huisarts, ggd bureau of desnoods consultatiebureau.
Ik hoor het van de week wel.
En anders bel ik mijn oude huisarts eens, was een hele eerlijke en betrokken man. Die weet hier vast wel raad mee.
Wel vervelend een andere huisarts, het vertrouwen in mijn vorige huisarts was best groot.
Maar naar een andere plaats verhuisd dus kon niet anders.
Vind het schandalig dat die voetballers zo een prik kunnen krijgen en mijn zoon van nog geen 2 kan er volgens zeggen maar 1 krijgen.
Maar ben er nog niet klaar mee
 
Terug
Bovenaan