Heb mijn berichtje al op meer plekken staan maar het is dan ook een belangrijk onderwerp
Hier dan nog maar een kopietje:
Ik heb vandaag nog een telefonisch consult gehad met mijn ha.
Een nuchtere man, en ik had eigenlijk een beetje het idee dat hij mijn idee van het zal zo'n vaart niet lopen wel zou kunnen bevestigen. Het tegendeel bleek waar; hij heeft me kunnen overtuigen het wel te doen. Niet dat dat zijn missie was (hij hing op met de woorden: succes met nadenken en dat je tot een wijs besluit mag komen)
Maar na de eerste enting zijn ze met een paar dagen al voor 70-80% beschermd.
Ik had zelf het idee dat er veel te laat geënt werd maar hij gaf aan dat het ergste nog moet komen (weet niet of hij het dan alleen over Gelderland/ Achterhoek had) Daarnaast had hij afgelopen week cursus gehad met een aantal microbiologen en die zeiden dat alle stoffen die gebruikt werden in het vaccin, bekende stoffen waren waarvan de werking bekend is. Het enige onbekende eraan is de combinatie met het stofje tegen de MG, maar ook dat is als afzonderlijk stofje wel weer bekend als ik het goed begrepen heb. Mijn ha had dit zelf graag eerder geweten, voor zijn eigen geruststelling maar ook om aan anderen te kunnen vertellen.
Tuurlijk had mijn zoontje volgens hem genoeg kans om er zonder vaccin gewoon doorheen te komen maar als ik hem zou vragen wat hij in mijn plaats zou doen, zou hij zeggen; enten. Dit omdat het afweersysteem van 0-4 jarigen gewoon nog wat extra steun kan gebruiken. Vanaf 4 jaar begint dit meer volwassen vorm aan te nemen.
Ik ben dus over de streep, zie er wel enorm tegenop zo'n legbatterij met krijsende kindjes maargoed...
Misschien kunnen jullie wat met de argumenten van mijn ha, denk ik deel ze even!
Groetjes Sas
P.S. Marieke kun je dan niet gewoon beide prikken bij de ha krijgen? Dan heeft hij ze toch van hetzelfde merk?
Kreeg laatst te horen dat de (volwassen) zoon van een doktersassistente de prik door zijn moeder aangeboden kreeg omdat de ha waar ze werkte toch niet de koelkast na-telde?!?! Nou als dat mogelijk is kunnen ze toch voor jouw kindje ook wel een uitzondering maken? Om over die voetballers maar helemáál niet te spreken!