wel of niet inenten

Jullie zullen er ongetwijfeld al veel over nagedacht hebben of eruit zijn. Maar ik nog niet. Laten jullie wel of niet inenten en waarom?

Ik wil mijn zoon eigenlijk niet inenten omdat hij nooit ziek is. Hij heeft nooit griep gehad, is al 3x in aanraking geweest met waterpokken en heeft het nog niet gehad, en dat terwijl hij ook al een jaar op de peuterspeelzaal zit.

Mijn dochter daarentegen is 20 mnd. Ze lijkt een klein beetje astmatisch en heeft natuurlijk minder antistoffen kunnen opbouwen. haar moet ik denk ik maar wel gaan inenten.

Zo eerst maar eens bellen met de ha hoe die erover denkt.

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Ik laat mijn zoontje van 3 jaar wel inenten. Ik heb eerst getwijfeld omdat ik zelf ook twijfelde of ik hem wel of niet haal (krijg hem via werkgever). Zelf heb ik afgelopen donderdag de eerste prik gehad. Jari laat ik ook inenten, hij is niet heel vatbaar maar heeft wel twee keer een koortsstuip gehad en ben toch bang dat hij erg ziek wordt als hij wel deze griep krijgt. Mijn oudste zoon van 5 jaar komt niet in aanmerking en ik zou graag willen dat hij ook wordt ingeent maar zowel de GGD als de huisarts mogen geen kinderen inenten die niet in de 'risicogroep' vallen. Gelukkig heeft hij een goede weerstand maar toch zou het me erg geruststellen als wel een kreeg omdat het eerste geval van mex griep bij hem op school is vastgesteld bij een leraar (wel van een andere groep).
Groetjes Linda

Elsa heeft de eerste vaccinatie al gehad. Zij heeft waarschijnlijk astma en al meerdere longontstekingen gehad. Dus de huisarts adviseerde ons om hem sowieso aan Elsa te geven. Feline nu net 6 maanden twijfel ik bij. Ze krijgt nog borstvoeding en ik wordt zelf wel gevaccineerd, dus via de borstvoeding krijgt zij waarschijnlijk wel antistoffen mee. Ik denk dat ik de huisarts er nog even over ga bellen.

He linda, jij ook een met koortsstuipen. Ik ook. Hier al 7 of 8 stuks gehad. Laatste 3 waren van afgelopen laatste 2 wk in april. Denk nu toch ook dat ik ze allebei maar laat vaccineren. Vriendin van mijn zusje zit er iets dieper in en zegt dat het de risico's echt waard is.
Bovendien is deze griep een hele nieuwe stam, waar niemand ooit nog antistoffen tegen heeft kunnen opbouwen.
Vrijdag de 27e is het onze beurt. We vieren dan precies verjaardag van mijn zoon (wordt dat 3). Hopelijk worden ze dus niet ziek van de inenting. We lezen het nog wel als we daadwerkelijk geweest zijn.

Gr Liesje

Vanmiddag heeft Jari de mex griepspuit gehad. Ik had een klein cadeautje als troost voor hem. Toen we er bijna waren gezegd waar we heen gingen, had het wel al eerder tegen hem gezegd. Toen hij hoorde dat hij voor het prikje ging wilde hij eerst niet uit de auto. Toen ik zei dat ik een klein cadeautje had die hij mocht uitpakken als het prikje klaar was, wist hij niet hoe snel hij uit de auto moest komen. Hij ging zonder problemen mee en zonder problemen zitten voor de prik. Alleen toen de naald in zijn arm verdween huilde hij even maar toen de naald eruit was was het ook al weer over! Hij was vreselijk trots op zichzelf en had zijn cadeautje zeker verdiend! Nu maar hopen dat hij er niet te veel last van gaat krijgen. Ik gaf aan dat hij twee keer een koortsstuip heeft gehad en de mevrouw die hem prikte bevestigde dat deze griep met hoge koorts gepaard kan gaan en inenten dus verstandig is. Van de prik kan hij geen koorts krijgen hooguit een beetje verhoging maar ws valt dat wel mee. Ik heb zelf weinig last gehad van de prik. Gelukkig ging het vanmiddag heel vlot, we hoefden helemaal niet te wachten en ook voor het parkeren waren er regelaars zodat je niet hoefde te zoeken naar een parkeerplaats. Voor alle kindjes die nog moeten....veel succes

Nou, we zijn dus niet geweest voor de prik. Ik heb nog lang getwijfeld, en mijn man ook, maar uiteindelijk besloten om niet te gaan. Je weet natuurlijk nooit waar je goed aan doet, en iedereen probeert het beste voor zijn kind(eren) te doen.
Wij hebben besloten om het niet te doen door onzekerheid over de werking van het vaccin over langere tijd. Daar is niets over bekend. En hoe goed iedereen het ook bedoeld (de medici) bij DES wist men ook niet wat voor problemen ze zich op de hals haalden, en bij de vaccinatie in amerika (in 76) zijn ook vele mensen overleden, en hebben een neurologische aandoening gekregen.
Bovendien zijn onze kinderen nooit ziek, dus we verwachten dat het in dit geval wel mee zal vallen.

Ieder echter zijn eigen keus. Ik veroordeel niemand, het is gewoon moeilijk.
gr Liesje

Terug
Bovenaan