Wel of niet je zieke kind in bad doen?

Hoi hoi

Nou Stef is weer helemaal terug bij af en dus, ziek en hangerig....
Vind het zooooo zielig! Alweer issie niet lekker.
Maar goed, ik vraag me nu dus af... Hij zweet lekker en is snotterig, dus zal ik hem nou in bad doen (misschien ook niet zo kwaad voor zijn temp.) of zal ik hem alleen lekker wassen,,,,, Wie geeft het verlossende woord?

Liefs Annet

He wat balen is dat! Als hij koorts heeft, zou ik hem niet in bad doen, alleen even een beetje wassen. Als ie geen koorts heeft zou ik hem wel even badderen,misschien met wat eucalyptusbadschuim. Blijft altijd een dilemma denk ik, wat te doen.

sterkte en beterschap!

Monique mv Marit

hoi!
Ik doe de kids altijd in bad, kwaad kan het echt niet! Zeker als Stef koorts heeft is het heel goed. Laatst vertelde onze kinderarts dat je je kindje precies 20 minuten in niet te warm en niet te koud water moet doen zodat het lichaam op de normale temperatuur kan komen. Het is misschien niet zo handig om dat met zo'n kleintje te doen, ze adviseerde het bij ons voor LIor die toch wat langer in bad kan, maar zo lang mogelijk is dan altijd goed. Als hij geen koorts heeft kan je hem ook gewoon in bad doen hoor!
Beterschap!

Lukas is nogal vaak ziek (ook nu weer) en ik trek me er niet zoveel van aan of hij koorts heeft of niet. HIj gaat gewoon in bad. Als hij koorts heeft wat korter en ik maak het water iets minder warm.

Hij vind het altijd wel lekker, ff een momentje jezelf weer helemaal fris voelen. Kijk maar hoe je zelf voelt als je niet lekker bent. Een douche doet dan wonderen.

Annemieke

Toen Thomas de 6e ziekte had ging hij eigenlijk gewoon mee onder de douche, alleen iets minder lang en iets minder warm. Tenzij mijn "mama-instinct" zei dat ik hem gewoon lekker een washand over zijn koppie moest halen en lekker stinkend in zijn bedje leggen....

Beterschap voor het mannetje!

-X- marieke

Mijn vader is huisarts en die zegt dat het juist goed is om ze in bad te doen als ze koorts hebben. Het beste is dan wel om ze niet af te drogen, maar af te deppen. Het beetje vocht wat er dan nog op zijn lijfje blijft zitten verdampt en dat laat de koorts juist zakken.
Hierna een paracetamolletje (zakt de koorts ook van) en lekker naar bed.

Succes.
Jeske

Terug
Bovenaan