Wel of niet laten inleiden

<p>Goedenavond,</p><p>wat zouden jullie doen? Ik ben 38 weken zwanger van ons 2e kindje. Onze zoon is dmv een keizersnede ( stuitligging) geboren. Nu wil ik het vaginaal gaan proberen. Echter heb ik heel veel liesklachten en gaan ze mogelijk kijken of ik volgende week ingeleid kan worden..( hier ben ik zelf over begonnen of dat uberhaupt mogelijk is) nu slaat de twijfel toe of ik het toch niet aan de natuur over moet laten en Het ( mocht het toch langer duren) gewoon laat gebeuren wanneer het lijf er klaar voor is.. twijfel zo! </p><p>Ergens ook fijn om een vooruitzicht te hebben en niet nog weken door te hoeven lopen.. iemand hier ervaringen mee?! </p>

Bij mij is vanwege grote baby aangeboden in te leiden met 38 weken.. niet gedaan en uiteindelijk bij 41+1 toch ingeleid. Was prima te doen. Je kan ook nog even wachten als je twijfelt? Maar als je echt veel last hebt is het misschien wel een goede keuze.

Je moet inderdaad zelf de keuze maken. Ik ben afgelopen zaterdag bevallen van een dochter, nadat ze mij in de vroege middag gestript hadden. Ik was toen ondertussen 39 weken. Ik had al die hele week enorm last van mn bekken, wat dus ook resulteerde in heftige rugklachten. Dit kwam omdat onze dame al zo ver ingedaald lag, dat ze mijn bekken helemaal beurs had gemaakt door het vele bewegen. Omdat ik al zo lang met pijn liep, heeft de verloskundige voorgesteld om te strippen en te kijken of dat de bevalling wat op gang kon brengen. In eerste instantie veel getwijfeld, ook de vraag of ik het niet beter aan de natuur kon overlaten, maar ik wist ook dat ik niet nog een hele week met die pijn rond kon lopen. Blijkbaar was het strippen toch het laatste zetje wat onze dame nodig had, want om 19.30u zetten dan toch de weeën door en om 23.04u is ze geboren: ze was er klaar voor (en ik ook!)! Doe vooral wat goed voelt ;)

Thanks meiden! 
Ik ga er deze dagen nog even goed over nadenken! Eerst maandag maar eens laten checken of er überhaupt iets van ontsluiting is.. 
ik heb idd ook een beurse lies/bekken door haar koppie wat zoveel beweegt.. vannacht weer amper geslapen van de pijn... nu weet ik dat die gebroken nachten niet ophouden zodra ik bevallen ben maar dan is het voor iets leukers;) haha! Dankjulliewel x

tja, dat is echt afhankelijk hoe goed/slecht jij je op dit moment voelt. Als je het nog aan kan, zou ik je aanraden nog even te wachten. Niet vanwege het inleiden, maar meer omdat ik denk dat je kindje dan een makkelijkere start heeft. Onze oudste is met 37weken spontaan geboren (al wel 3.2kg), dronk om de 3uur, ook snachts, dronk langzaam (een voeding duurde een half uur) en relatief veel last van buikkrampjes de eerste 3 maanden. Onze jongste is met 41,5 ingeleid. Meneer was een kilo zwaarder dan zijn broer, sliep vanaf het begin al stukken beter, kwam slechts 1 keer om te drinken 's nachts, amper krampjes, snelle drinker, hij had gewoon meer kracht. 
Ik ben mij uiteraard bewust, dat een uitspraak gebaseerd op 2 kids niet representatief is, maar als ik de keuze zou moeten maken (en de pijn nog aan zou kunnen), zou ik nog even wachten. Heel veel succes in ieder geval met de laatste loodjes!

Ik weet natuurlijk niet hoe erge pijn je nu hebt en of je het echt niet meer trekt.
Maar indien mogelijk, dan zou ik nog even wachten. Zelf bij de eerste ook een ks gehad ivm stuitligging. Nu 40+5 en ik ben het hartstikke zat. Maar vanaf begin is tegen mij altijd gezegd dat ze geen fan van inleiden zijn ivm eerdere ks. Door inleiden krijg je vaak een weeeenstorm en dat kan té heftig voor je ks litteken zijn (grotere kans op scheuren) waardoor het uiteindelijk weer eindigt in een ks. Aangezien je ook nog niet over datum loopt zou ik dus nog even wachten. Je kunt uiteraard wel afspreken dat je niet tot 42 wk wilt blijven lopen. Als kind niet vanzelf komf, zal er toch ergens een handje geholpen moeten worden.

Terug
Bovenaan