wel of niet laten optillen door ouder zusje

Wij zijn de gelukkige ouders van 2 meiden. De oudste is in mei 5 geworden en de jongste is nu ruim 4 maanden. Hoewel ik steeds tegen de oudste zeg dat ze haar babyzusje niet mag optillen, zie ik het haar soms toch proberen. Gelukkig ben ik tot op heden nog iedere keer op tijd geweest om haar tegen te houden, maar dit blijft natuurlijk niet goed gaan. Hoe kan ik nu voorkomen dat dit een keer fout afloopt? Zou het een idee zijn om haar voor de zekerheid toch maar te leren hoe ze haar zusje moet tillen, zodat - mocht ze het een keer tóch doen - ze haar babyzusje in ieder geval een beetje "veilig" oppakt?

Hoi,

ik denk ook dat je het niet helemaal kunt tegenhouden. Ik denk ook dat je haar het best kunt leren hoe ze haar kleine zusje het veiligst kan oppakken.
Mijn oudste is nu 3 en een half jaar en de jongst bijna 1. Soms houd ik mijn  hart vast als ze samen `op pad` gaan. De oudste houdt de kleinste wel goed vast en het is lollig om te zien dat de kleinste zich dan muisstil houdt en goed meewerkt.
Uiteraard houd ik wel goed in de gaten wat ze doen, maar soms gaat het ook wel eens mis...
Groetjes, Claudia.

hoi

Ik heb zelf een zus die 4 jaar ouder is dan mij. en die ook de hele tijd met mij zeulde.ik werd zelfs in een poppenwagen gezet door haar en dan door de kamer gereden.  Waarschijnlijk is het gewoon dat ze graag wilt helpen. Wat mama doet dat wilt zij ook. Misschien kan ze op andere momenten helpen. Zo als in bad doen alle spulletjes aangeven die je nodig heb. Of met verschonen en zo zijn er natuurlijk nog meer mogelijkheden. Zo kan ze toch dingen doen met haar zusje en jij ben er dan altijd bij. En leer haar hoe ze een baby het beste kan vasthouden. doe het haar voor en zegt dat ze het alleen mag doen als ze het aan mama of papa vraagt. Zo voelt ze zich toch groot.en dat is ook belangrijk voor een kind.
Ik hoop dat je wat heb aan mijn tips en geniet van je kinderen

Liefs danielle

hoi

ik heb 3 tantezeggers en omdat ik hun lievelings tante ben moesten ze eerst wel even wennen nu ik zelf een kleine heb,.Maar nu de kleine er is moet ik het goed in de gaten houden want ze lopen steeds met haar rondt.De ene is 6,en de andere 8 en 1 van 13 maar die vind het wel prima.Die van 8 sliep bij ons een week en ik moest haar geregelt zeggen niet maar haar rond huppelen.Ze vergeten dat ze nog maar 3 maaanden is maar ze is erg groot voor haar leeftijd en zwaar.Ze mogen haar alleen optillen als er een volwassen er bij is.

groetjes bauwina

Terug
Bovenaan