wel of niet laten slapen?

Ik twijfel of ik Tijn van 2.5 jaar, wel of niet moet laten slapen s'middags.Als hij smiddags slaapt, dan duurt het sávonds vaak wel een 2 uur voordat hij in slaap valt. Nu heb ik hem de afgelpen week s'middags opgehouden. Hij valt s ávonds nu meteen in slaap. wordt alleen rond 21.00 uur huilend wakker en is moeilijk te troosten. Hij doet dit half in zijn slaap. Ik ben bang dat dit komt omdat hij dan te moe is. Op het consultatie bureau vertelde ze me, dat als een kind smiddags meteen in slaap valt, hij het dan echt nodig heeft. Dit is bij Tijn ook het geval. Dus aan de ene kant kant heeft hij nodig, maar aan de andere kant ook weer niet. Wat doen jullie en hebben jullie nog tips?.

Je zit precies in de overgangsfase en daar moet je even doorheen! Dat was hier ook zo bij Isabelle. Als ik haar niet liet slapen dan was ze s avonds min of meer te moe om te slapen en als ik haar middagslaapje liet doen dan duurde het s avonds idd wel 2 uur of ze werkelijk sliep. Toch was deze periode snel voorbij hoor. Ik denk dus echt dat hij straks geen middagslaapje meer nodig heeft.

Groetjes Babybelle

Hoi,

Wij doen Mette ondanks dat ze 's avonds dan niet meteen slaapt wel nog naar bed in de middag. Ze heeft het op dat moment echt nodig. Je zou Tijn na een uurtje slapen wakker kunnen maken dus hem bv van 13.00 tot 14.00 kunnen laten slapen zodat hij 's avonds eerder moe is maar toch ook zijn middagslaapje heeft.
gr.Ing

Dat van dat eerder wakker maken deed ik ook. Maar volgens deskundugen is dus fout. Ze stellen dus dat je een kind niet moet wakker maken, maar dat een kind uitzcih zelf moet wakker worden. Juist om dit soort problemen te voor komen...
Lastig hoor! Ik wil gewoon het beste voor mijn kind.

Lieve slaapt zoals vandaag gewoon 3,5 uur tussen de middag..
En nu gaat ze in de avond er gewoon later in..
Dan slaapt ze ook binnen 20 min wel..
Ik kan haar door de week echter nooit laten uitslapen,want we moeten om 15 uur weer richting school..
Dus eigenlijk heb je dan geen keus..Lieve gaat wat mij betreft voorlopig nog echt wel naar bed.
Heerlijk, en ze heeft het zo nodig ook.
Gr Rina

wel laten slapen! Geniet er nog van zolang ze dat doen zou ik zeggen. En dan savonds maar wat later naar bed, huilend wakker worden is ook niet wat.
Alice wil absoluut niet meer naar bed maar heeft het eigenlijk nog wel nodig, is aan het einde van de middag echt op. ze slaapt dan wel om half 7 savonds maar volgens mij zou het een stuk gezellig zijn als ze smiddags gewoon sliep en savonds er pas om 8 uur in ofzo.

Groetjes Alberdien

Benthe slaapt smiddags ook gewoon nog lekker 1,5 a 2 uur. 's Avonds gaat ze rond half 8 naar bed en slaapt dan binnen 5 minuten.

Ik zou inderdaad smiddags voor een uurtje slaap gaan en dan savonds lekker op tijd naar bed.

Waarom moeten ze trouwens uit zichzelf wakker worden??? Wij zetten smorgens toch ook de wekker???

Groetjes

Hoi,
ik vind het ook soms lastig met slapen. Daniëlle heeft het echt nog wel nodig, anders wordt ze chagerijnig.
Maar zoals bijv. vandaag: 10:00u vanochtend pas wakker (ja heerlijk he dames, op de zondag!) dus ik dacht nou dan hoeft ze vanmiddag misschien niet naar bed, maar we hadden best een drukke dag, even voetballen gekeken bij papa en veel buiten geweest, dus net om 16:15 viel ze in de auto in slaap, dus heb ik haar toch maar in bed gelegd nu. Gevolg: waarschijnlijk pas om half 7 wakker, dus weer laat naar bed vanavond.

Kortom geen tips, ik vind het ook lastig,

groetjes van Sonja

Terug
Bovenaan