Wel of niet naar de huisarts?? Wie heeft dezelfde twijfel?

A

Anoniem

Guest
Omdat ik een hele onregelmatige cyclus heb (28-44 dagen) zit ik erover te denken om even bij de huisarts langs te gaan. Aan de andere kant wil ik er ook nog niet té zwaar aan tillen, 't is immers nog maar onze 2e ronde. Op internet en in mijn boek van Mariel Croon staat dat je bij een zeer onregelmatige cyclus snel naar de huisarts kunt gaan. Ik wil hem in ieder geval mijn temperatuurlijst van de afgelopen maand laten zien om te weten of hij ziet dat ik m'n ei heb gehad. Ook heb ik een paar vragen over de ovulatietest. Zijn er meiden die in dezelfde situatie zitten en die ook twijfelen om naar de HA te gaan of anderen die tips hebben?

Pink

Hoi Pink,

Ik hoop niet dat ik je hiermee tegen je hoofd stoot want dat is absoluut niet mijn bedoeling.

Maar ik wil je toch vragen waarom je al aan het temperaturen bent en al met ovulatietesten aan de gang wilt.Je bent toch net pas 2 maanden bezig?
Overigens is het heel normaal dat je menstruatie de eerste maanden onregelmatig is. Hoeft natuurlijk niet maar is vaak wel zo.

Mijn tip voor jou is; vrij wanneer je zin hebt en probeer er nog niet teveel mee bezig te zijn! Laat de natuur voorlopig lekker zn gang gaan!

Succes!

groetjes @nnie

Voordat ik aan de pil was, had ik ook een hele onregelmatige cyclus. Ik ben afgelopen september gestopt en heb een cyclus van 39, 35, 31, 34, 37, 44, en nu de laatste keer 28 gehad. Weet echt niet waar ik aan toe ben. We zijn nu twee maanden 'bewust' bezig, maar hebben al vanaf september geen voorbehoedsmiddelen gebruikt, toen lieten we het er gewoon op aan komen, zeg maar. Ik zou gewoon graag wat meer duidelijkheid willen hebben van de HA maar ik twijfel inderdaad omdat ik er nog niet te zwaar aan wil tillen. Temperaturen heb ik gedaan omdat ik me afvroeg of ik wel een eisprong heb. Misschien heb je gelijk en moet ik gewoon nog even wachten. Maar vrijen wanneer we zin hebben, heeft vanaf september in ieder geval nog niks opgeleverd...

Pink

Hoi Pink,

Wij zijn nu een jaar bezig om zwanger te worden en tot op heden helaas nog niet gelukt.
Ik heb ook een onregelmatige cyclus, zelfs nu nog.
Ben met 8 maanden gaan tempen en met 10 maanden ermee gestopt. Advies van de huisarts is vaak; kijk het nog maar een tijdje aan. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn.
Ik weet makkelijker gezegd dan gedaan en als je iets wilt is iedere maand te lang!

Succes!!

Liefs

ps , als je een eisprong hebt dan gaat je temperatuur ongeveer 0,5 graden omhoog.Een goede eisprong duurt ong. 10 dagen, net voordat je ongesteld word zakt ie weer naar beneden! en als je zwanger bent blijft ie hoog!!

Ik heb ook het boek van Mariel Kroon, goed boek he!!

Mijn temperatuur is de afgelopen maand na de eisprong gemiddeld 0,4 graad gestegen. Ik heb deze maand voor het eerst de eisprong gevoeld, en in combinatie met het temperaturen wist ik dat mijn NOD morgen zou zijn, en het klopte, vandaag werd ik ongesteld. Toch is mijn temperatuur na de eisprong ook een paar keer 36,8 geweest en dat is'ie voor de eisprong ook een paar keer geweest. Toen was het hoog en na de eisprong vond ik 36,8 natuurlijk te laag. Eigenlijk zoek ik een beetje een bevestiging. Ik hoopte dat de huisarts tegen mij zou zeggen dat ik duidelijk een eisprong heb gehad en dat de temperatuur gemiddeld mooi hoog is gebleven het tweede deel van de cyclus, want daar zit ik een beetje over in. Maar bedankt voor je advies, ik denk dat je gelijk hebt en ik heb net besloten dat ik niet ga. Maar we gaan wel ovulatietesten gebruiken, want anders blijven we aan het klussen en ook dat moet leuk blijven...

Thanx,

Pink

ps Hoe oud ben je?

Nou meissie, succes dan!

en zorg er vooral voor dat het leuk blijft.

ik ben trouwens 26! En jij??

liefs

Ik ben ook 26. Mooie leeftijd om moeder te worden (nou ja, dan ben ik op z'n minst 27)

Terug
Bovenaan