Wel of niet naar de sportschool?

Hallo dames,

Ik zit met een dilemma. Ik heb een afspraak gemaakt om te gaan sporten in de sportschool. Wandelen doe ik genoeg dus het leek mij wel weer fijn op een andere manier te sporten. Ik ben 19 weken zwanger, ik heb corona gehad.. is het wel zo slim om te gaan? Het is toch een gesloten ruimte, ik twijfel enorm. Wat zouden jullie doen?

Doe vooral waar je jezelf goed bij voelt!

Ik ben 18 weken zwanger en volg zwanger fit, dat is een groepsles binnen. Ik heb er niet zoveel last van, maar als je je er niet prettig bij voelt moet je het niet doen. Ik voel me wel echt opgeladen als ik thuiskom.

Sporten is natuurlijk hartstikke gezond, maar als je je er ongemakkelijk bij voelt gewoon niet doen. Zoals je zelf aangeeft beweeg je wel voldoende.

Ik zou zeggen, lekker gaan. Ik was zelf met 40 weken nog in de sportschool te vinden. Naast het fysieke gedeelte kan ik heerlijk afschakelen als ik fitness. Natuurlijk wel op eigen niveau en goed naar je lijf blijven luisteren. De enige dag ging het sporten lekker en de andere dag, merkte ik al snel dat het niks ging worden. Accepteer dat ook, je bent een mensje aan het laten groeien. Dat is al een topprestatie op zich.
Ze mogen in de sportscholen maar een beperkt aantal mensen binnen laten per m2. Dus heel druk zal het niet worden. Voor de lockdown maakte ik voor de zekerheid wel eerst de materialen, die ik wilde gebruiken schoon en na gebruik ook weer. Ik hoop morgen weer te kunnen gaan beginnen.

Ik ga zelf ook zwanger fit doen, alleen ivm een wachtlijst waarschijnlijk pas over 2 weekjes. Bij ons is dit vooralsnog nog buiten. Nu de sportscholen weer open zijn wil het sporten alvast weer rustig oppakken. Ik ben alleen een beetje bang voor de meningen ivm corona, dat ik mn ongeboren kindje mogelijk bloot stel aan...

Bedankt voor je bericht, ik denk ik gewoon ga, m'n lichaam heeft echt wat meer beweging nodig en oefeningen thuis voor de tv lukt me niet. Heb je nog tips over welke apparaten wel en welke niet? Buikspieren even vermijden maar wat eventueel nog meer?

Ik heb toen veel grond oefeningen gedaan. Inderdaad geen rechte buikspieren, maar de schuine mogen wel. Ook heb ik veel oefeningen gedaan voor mijn rug. Verder heb ik eigenlijk alles gedaan wat ik voorheen ook deed. Zwaar deadliften enz. heb ik niet gedaan en de gewichten bij andere oefeningen heb ik een beetje naar beneden geschroefd. Als iets niet fijn voelde, deed ik het gewoon niet. En de ene keer kon ik bijvoorbeeld snelwandelen (rennen deed ik voorheen al nauwelijks) op de loopband en de andere keer haalde ik nauwelijks 3,5 km per uur qua snelheid.

Terug
Bovenaan