wel of niet naar het feest

IK heb 23 dagen voor de uitgerekende datum nog een familiefeest waar ik heel erg graag bij wil zijn. (hoewel lekker dansen er dan niet meer inzit, maar toch). Maar dat is op 150 km afstand van ons huis, maar wel vlakbij mijn ouders en waar ik ben opgegroeid.

In principe zit de kleine dan nog lekker op zijn plek maar het komt voor dat ze meer dan 3 weken eerder komen. Dan moet het so wie so in eeen ziekenhuis geboren worden.

Ik zit er aan te dneken om toch gewoon naar dat feest te gaan, ondanks dat het zo ver weg is. Maar vrienden van me raden het me af.

Wat is jullie mening?

groejts
greet

hoi greet , ik begrijp dat je erg graag heen wilt misschien is het een idee om te kijken waar het dichts bijzijnde ziekenhuis is voor het geval dat er iets gebeurd en je mapje mee met alle info en natuurlijk je vluchtkoffer ik zou heen gaan de kans dat het gebeurd is erg klein denk ik en als je alles geregeld heb ben je misschien ook wat geruster
succes en als je gaat genieten hoor gr tas

Hoi Greet,

Het is voor iedereen anders natuurlijk,en dit is mijn eerste zwangerschap dus ja eigen ervaring heb ik niet.
Wanneer de baby komt weet je niet van te voren ,en er zit wel een kans in dat de baby dan geboren gaat worden,de meeste baby's komen eerder of later dan de uitgerekende datum.
Als je perse thuis wil bevallen zou ik de gok niet wagen,maakt je het niet zoveel uit en ik neem aan dat daar ook een ziekenhuis is,ja dan kun je gewoon gaan,en e.v.t. daar bevallen.
Ik zal dan wel een kraamkoffer mee nemen en een autostoeltje,en de hele papierhandel,als je niet getrouwd bent ook de papieren van de naamerkenning enz.
En rekening houden dat de baby moet worden aangegeven in de gemeente waar hij geboren wordt.
Je baby is dan ook wat te vroeg en er kan natuurlijk een kans inzitten dat de baby   en/of jij nog even moeten blijven(dat kan vervelend zijn)
Rekening houden met al deze dingen ,zal je toch zelf de keuze moeten maken.
Ik zelf zal het niet doen,ik wil graag thuis bevallen,en dan vind ik 3 weken voor de uitgerekende datum zoveel kilometers reizen echt te ver weg.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Veel liefs Merel

23 dagen tevoren is nog best een hele tijd he! Ik merk wel dat je hoe dichterbij uitgerekende datum komt, je mening wel kan veranderen: je kan nu niet voorspellen hoe je je dan voelt. Maar ik had waarschijnlijk ook gegaan en dat was geen probleem geweest.laatste anderhalve week blijf ik meer om het huis, maar dat heeft te maken met de ligging van ons kindje en met het feit dat het niet is ingedaald. Moet dus als de vliezen breken direct plat gaan liggen en zh bellen. (kindje ligt dwars en keizersnee staat voor ergens deze week gepland). Wil graag in eigen zh bevallen, dus ga niet ver meer van huis.
Succes, groetjes mira (39+2)

Hoi Greet,

Ik zou me niet zo'n zorgen maken dat je dan al bevalt. Natuurlijk kun je voor de 37 weken bevallen maar zoveel kindjes komen er nu ook weer niet zo vroeg. De vraag is of je tegen die tijd nog zin hebt in een feestje (het lijkt me bijvoorbeeld wel vermoeiend om veel te staan).
Ik had bij mijn tweede zwangerschap twee weken voordat ik was uitgerekend nog een bruiloft in Engeland, dat was me dan weer net iets te gortig maar het andere eind van Nederland had ik nog wel aangedurft.
Ook al zou de bevalling beginnen bij een eerste bevalling heb je vanaf de eerste wee meestal nog wel tijd genoeg om naar huis te gaan.
Kijk gewoon even tegen die tijd hoe jij en je partner en tegenaan kijken, en natuurlijk kun je ook altijd even overleggen met je verloskundige wat zij verstandig vindt.

Judith

Terug
Bovenaan