Wel of niet naar Marokko met 25 weken zwangerschap??? Wat zouden jullie doen?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, of beter gezegd: een dillema. Ben heel erg benieuwd naar jullie mening: Als ik straks 25 weken ben, kan ik voor een tripje van 4 dagen naar Marokko. Het wordt geen lig-uitrust-zon-tripje, maar we gaan cultuur-actief bezig zijn-ontspanning met elkaar combineren. Ik heb nog geen idee wat we precies allemaal gaan doen, maar we gaan zeker weten ook 'het binnenland' in. Ik heb gelijk de vk even gebeld en die vertelde mij dat je je als je zwanger bent beter niet kunt laten vaccineren (terwijl vaccineren voor Marokko wel aangeraden wordt). Ok, dat is duidelijk. Maar nu mijn vraagjes:

- zouden jullie als jullie 25 weken zwanger zouden zijn nog naar een land als Marokko gaan?

- zouden jullie sowieso nog vliegen met 25 weken?

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Bedankt alvast, Suus

Ik ben met 12 wken naar egypte geweest ,was verder geen probleem.
Ik moest wel heel erg op mijn eten letten dat was wel wat minder.
Vliegen was geen probleem volgens mij kun je dat tot 32 wken.

Wat ik wel had ik had heel erg last van moeheid maar dat was omdat mijn ijzer te laag was en dat is geen pretje in een land met 40+ graden.

Ik zou gerust met 25 weken nog gaan vliegen maar niet naar een land waarvoor vaccineren aangeraden wordt terwijl je dat tijdens je zwangerschap beter niet kunt laten doen.
Stel je laat je niet vaccineren en je loopt iets op. Dan voel je je beroerd (in het beste geval) of je kindje houdt er iets aan over. Of je laat je wel vaccineren en je kind houdt iets aan die vaccinatie over...
Dus ik persoonlijk zou het niet doen.

ik zou dat zelf persoonlijk ook niet doen.
wij gaan als ik 31 weken voor 2 weken naar frankrijk maar dat is in de auto.
ik zou het risico niet nemen naar marokko te gaan en dan bedoel ik niet het vliegen maar idd het inenten. ik zou niets op het spel zetten als dat niet hoefde weet je je kan altijd nog naar marokko   en de gezondheid van jouw en je kindje gaat voor een snoepreisje van 4 dagen

Hoi,

Ook ik zou het niet doen.
1 vliegen zou ik niet prettig meer vinden.
en 2 ja, die vaccinatie, zou het ook niet doen je laten inenten. Maar niet inenten kan gevaarlijk zijn. Dus lijkt me persoonlijk verstandiger om het niet te doen.
Je kan daarna ook nog altijd een snoepreisje van 4 dagen maken :) Of wat dichterbij nog een reisje maken?

Persoonlijk zou ik zo een doe vakantie nu ook niet meer zien zitten. Deels dan ook omdat ik erg veel last heb van bekkeninstabiliteit, en het gewoon niet in mn mogelijkheid ligt. Maar weet niet of ik er anders veel zin in zou hebben. Ik denk het ook niet.

Maar is en blijft je eigen keuze en mening. Succes met de keuze maken.

Bloemetje.
28wkn en 5dgn

Hallo allemaal,

Ik heb er nog eens een nachtje over geslapen en eigenlijk had ik het besluit al genomen: ik ga niet! De gezondheid van mijn kindje in mijn buik en die van mijzelf is mij veel meer waard dan een tripje van 4 dagen met de nodige risico's. Ik wilde alleen wel eerst even alle voors en tegens op een rijtje zetten. Toen ik hoorde van het tripje was ik nog niet eens zwanger  en dacht ik: oh, dan kan ik best nog wel vliegen. Nu realiseerde ik mij dat Marokko best een risicovol land kan zijn, gezien de vaccinaties, eten wat toch anders is, temperatuur etc.

Ik ben blij dat ik het besluit genomen heb en dat voelt helemaal goed.

Bedankt voor jullie reacties.

P.S. Ik vlieg als ik 20 weken zwanger ben nog wel naar de Canarische Eilanden voor een weekje relaxen, maar daar ga ik niets spannends doen, dus dat durf ik wel aan. Bovendien blijven we daar op één plek slapen en kan ik zelf voor mijn eigen eten zorgen. Uiteraard vraag ik de vk hier nog wel even aan welke dingen ik moet denken en waar ik op moet letten. Ook daar wil ik uiteraard geen risico's nemen.

Hoi hoi,

Je moet gwoon doen waar je jezelf goed bij voelt!
Ik ben met 26 weken nog naar Thailand geweest (en trouwens gewoon vaccinaties gehad hoor!) kwam met bijna 31 weken weer terug!

Tuurlijk had wel wat last van dikke voeten (warm land he...) heb nergens geen last van gehad, maar moet ook zeggen dat ik tot nu toe echt een fantastische zwangerschap heb gehad!

Succes met je beslissing maar als je twijfelt: NIET DOEN!!!!

Liefs Sabina

Ik begrijp dat je inmiddels ervoor hebt gekozen om niet te gaan. Ik ben zelf tijdens mijn eerste zwangerschap nog een weekje naar spanje gegaan. Ik dacht, lekker nog een weekje relaxen in de zon. Hoewel ik heel erg goed heb opgelet met wat ik at, heb ik toch een virus via de lucht opgelopen. Dat werd steeds erger en uiteindelijk heb ik even in het ziekenhuis gelegen.
Dan pas merk je hoe verloren je je voelt als je iets krijgt in het buitenland, je verstaat de taal niet, kunt de medicijnen niet beoordelen, je moet gaan zoeken naar een ziekenhuis, wij moesten kosten voorschieten  enz. Dan wil je alleen maar naar huis.
Natuurlijk kun je overal wat krijgen.
Ik zou alleen zelf tijdens mijn zwangerschap niet meer zo snel naar het buitenland gaan, misschien gewoon weg in eigen land  maar dat is persoonlijk, als alles goed gaat is het heerlijk er even tussen uit.

Groetjes Leontine

Terug
Bovenaan