Wel of niet op de kamer??

Hai meiden, ik zit een beetje met een dilemma.
Dylano vond het tot voor kort nooit zo erg om in de box te moeten. Ik doe hem altijd in de box als ik Sylvan de fles geef.
Nu is het een drama... Speelgoed krijgt hij al niet meer in de box, want dat gooit hij er allemaal uit. Vervolgens gaat hij lopen springen (denk dat die plank dat niet lang meer houdt), en nu gaat hij ook de hele tijd gillen, lees: KRIJSEN! Vind het erg frustrerend, want Syl kan zo ook zn flesje niet op zn gemak opdrinken, als ik om de haverklap op moet staan.
Heb Dylano ook al zn gang laten gaan, maar het schreeuwen gaat gwn de hele tijd door :-S
Nu zat ik erover te denken om Dylano dan maar op zn slaapkamer te zetten. Hij heeft daar speelgoed, en kan zich eigen goed vermaken.
Alleen mijn man is het er niet zo mee eens. Hij vind dat nog net geen kindermishandeling zegt ie... Lekker makkelijk van hem, want ik zit er maar mooi mee ;-)
Dylano hier gwn rond laten lopen terwijl ik bezig ben is ook geen optie, want meneertje gaat me dan helemaal uit lopen dagen.

Hoe zouden jullie dat aanpakken?

Liefs Deb.

Jeetje joh, wat een vervelende situatie! En als jullie nu allemaal op Dylano zijn kamer gaan zitten...of dat jij op je slaapkamer gaat zitten en gewoon het traphekje dicht doen. Zo kan Dylano zelf beslissen of hij bij jouw blijft of op zijn kamer gaat zitten spelen.

Het lijkt wel of hij jaloers is dat je de fles gaat geven.... Misschien iets in het vooruit stellen zo van dan gaan we straks samen tekenen.... Ik heb voor de rest ff geen idee...

Wens je wel sterkte hiermee, maar de box lijkt me geen optie meer...(is ook een soort straffen, vind je niet..)

gr. ilone

Ik ben van plan om onze vent voornamelijk boven te gaan voeden. Dan kan ze zelf in haar kamertje spelen of bij ons kijken (ik wil bv gaan geven, heb ik bij Lotte 16 mnd gedaan). Nu gebeurd het al vaak dat ik boven bezig ben met de was, of de laatste tijd de babykamer, en dan rent ze ook gewoon heen en weer en doet van alles en nog wat.

Ik ben ook erg benieuwd hoe het zal gaan straks met de baby er bij. We zullen het zien, maar zij zal ook ongetwijfeld aandacht gaan vragen tijdens voedingen. Helaas dus nog geen tips.

Groetjes, Marisa

Hey Debby,

Ik heb een dochtertje (Sam) van anderhalf en een kleine meid van bijna 6 weken. Toen ze net geboren was heeft Sam er echt een potje van gemaakt als ik aan het voeden was. Ze ging op de tafel staan met dingen gooien en nog veel meer wat niet mocht.  De eerste 2 weken waren geen pretje om dan rustig BV te geven.  Ik heb Sam gezegd dat  ik even bezig was met Dani en dat ik als ik klaar was  met Sam iets ga doen.  Meestal ging dat dan goed. Ik heb er 1 keer heel boos in bed gelegd (heeft nog een ledikantje)  want ze wilde niet luisteren en bleef aan het vervelen. Dat is maar 1 keer nodig geweest en nu vind ze het geen probleem meer. Wat ook hielp is naast mij op de bank een boekje lezen. Nu pakt ze zelf een boekje en klimt op de bank ernaast. Als ik boven ben is het helemaal geen probleem.
Ik hoop dat het snel beter gaat.

Groetjes

Hai meiden,

thnx  voor jullie tips!
Ik ken hem idd boven zetten, met het traphekje dicht, maar dan moet ik het kattenvoer en drinken ook opruimen, ergens waar hij niet bijkan. En op de slaapkamer liggen ook van die tierenlantijntjes, die hij kan pakken.
Dan denk ik maar dat ik voor het voeden op Dylano's kamer ga. Eens ff kijken wat wat wordt dan ;-)
Weet ff niet meer wie het zei, volgens mij Ilone: Maar de box heb ik nooit als strafplekje gebruikt. Vind dat dat een veilige omgeving moet zijn, waar hij zich ff terug kan trekken.
Als ik ging schoonmaken, deed ik hem eerst ook altijd in de box.

Liefs Deb.

He debby, veel succes met het uitproberen, laat je ff weten of dat goed gaat of als je wat anders heb gevonden. Hetzelfde probleem zal uiteraard in September ook bij mij aan de orde zijn.....

Oh ik dacht als straf in de box zodat hij niets meer kan uitspoken... verkeerd begrepen!!

gr. Ilone

Haai,

Veerle wordt eind mei 2 en ik ben eind januari bevallen van twee mannetjes. Ik heb Veerle nooit meer in de box, kan ook niet want de box staat hoog voor Pepijn en Hugo. Ik denk dat je zoontje gewoon jaloers is, ik betrek Veerle altijd erg bij haar broertjes. Soms heeft ze zin om te helpen en soms ook helemaal niet. Meestal ga ik als ik de jongens de fles geef een boekje met Veerle lezen of we gaan een spelletje doen. Zij heeft dan ook haar aandacht. Regelmatig gaat ze ook haar pop de fles geven, ze is dan een tijdje druk met luiers verwisselen bij de pop, slab omdoen etc. Misschien ook leuk voor je zoontje.

Succes.

Gr. Floor

Hoi,

Mette ging voor de geboorte van Jens al niet meer in de box. Daar vond ze echt niks meer aan. Ze was 1.5 jaar toen Jens werd geboren. Het is inderdaad niet makkelijk om te voeden met een kind om je heen maar that's life. Ik denk dat iedere moeder die een 2e krijgt dit herkent. Mette is ook echt zo'n kind wat de meest irritante dingen uit gaat halen waarvan ze weet dat het echt niet kan en mag juist als ik de fles geef. De eerste maanden werd ik echt wel eens stapelgek. Jens werd namelijk weer onrustig van Mette haar gedrag en tja dan samen krijsen he. Maargoed dat hoort er gewoon bij. Ik zie mezelf niet alle voedingen boven op Mette's kamertje doen hoor. Ga je dan elke keer alle kids naar boven verhuizen? Ik weet niet of je het al hebt geprobeerd maar voor Mette hebben we een pop gekocht met een flesje. Op deze leeftijd doen ze graag alles na. Ik vraag Mette of ze mama gaat helpen door haar pop ook even de fles te geven en dat doet ze nu. En geloof me dat klinkt makkelijk maar dat was het niet want de eerste tijd heeft Mette ook echt de tent afgebroken hier. Ik vind eigenlijk niet dat je boven moet gaan zitten en je in alles aan moet passen. Als Mette weer eens zo'n bui heeft en gaat klieren als ik bezig ben met Jens negeer ik haar zoveel mogelijk en uiteindelijk is dat het enige middel wat helpt. Geen reactie is geen aandacht dus dan is het ook niet leuk om te doen.

Sterkte en succes!
gr.Ing

Terug
Bovenaan