<p>Hi dames,</p><p>misschien willen jullie met me meedenken! </p><p>Ik ben vandaag precies 28 weken zwanger en we hebben een vakantie gepland staan aankomende zaterdag, we gaan een week naar Malta, een rustige all-in vakantie.</p><p>Zoals de titel al verraad heb ik veel last van harde buiken, de verloskundige is al twee maal langs gekomen omdat er regelmaat in de harde buiken zaten maar geen pijn oid. Ik ben 1x doorgestuurd naar het ziekenhuis om te bekijken of m’n baarmoederhals was verstreken, dit was niet het geval (3,5 cm) </p><p>nu heb ik aan de verloskundige gevraagd of zij het verstandig vind dat we op vakantie gaan. Zij geeft aan dat ze geen negatief advies kan geven maar ook geen positief. Begrijpelijk maar lastig om nu een keuze te maken.</p><p>ik ben heel erg toe aan een vakantie, heb een prenatale depressie en voel me sinds kort iets beter met dank aan medicatie maar mijn behoefte aan vakantie is natuurlijk veel minder belangrijk dan de gezondheid van de baby. We twijfelen nu gewoon heel erg omdat harde buiken natuurlijk niet betekenen dat ik vroegtijdig zal bevallen. </p><p>Iemand een goed advies of misschien zelfs ervaring met veel harde buiken en vakantie? </p><p>Liefs</p>