Wel of niet op vakantie met veel harde buiken?

<p>Hi dames,</p><p>misschien willen jullie met me meedenken! </p><p>Ik ben vandaag precies 28 weken zwanger en we hebben een vakantie gepland staan aankomende zaterdag, we gaan een week naar Malta, een rustige all-in vakantie.</p><p>Zoals de titel al verraad heb ik veel last van harde buiken, de verloskundige is al twee maal langs gekomen omdat er regelmaat in de harde buiken zaten maar geen pijn oid. Ik ben 1x doorgestuurd naar het ziekenhuis om te bekijken of m’n baarmoederhals was verstreken, dit was niet het geval (3,5 cm) </p><p>nu heb ik aan de verloskundige gevraagd of zij het verstandig vind dat we op vakantie gaan. Zij geeft aan dat ze geen negatief advies kan geven maar ook geen positief. Begrijpelijk maar lastig om nu een keuze te maken.</p><p>ik ben heel erg toe aan een vakantie, heb een prenatale depressie en voel me sinds kort iets beter met dank aan medicatie maar mijn behoefte aan vakantie is natuurlijk veel minder belangrijk dan de gezondheid van de baby. We twijfelen nu gewoon heel erg omdat harde buiken natuurlijk niet betekenen dat ik vroegtijdig zal bevallen. </p><p>Iemand een goed advies of misschien zelfs ervaring met veel harde buiken en vakantie? </p><p>Liefs</p>

Ik heb zelf de hele zwangerschap (nu 39 weken) veel harde buiken gehad. Ik heb me er alleen nooit echt druk om gemaakt omdat ze geen pijn deden en ik er daarom vanuit ging dat het erbij hoorde. Mijn verloskundige zei ook dat sommige baarmoeders nu eenmaal snel geprikkeld zijn, door een volle blaas, darmen, beweging van de baby etc.
Maar ik had ook geen mentale stress, geen drukte of veel fysieke arbeid of wat dan ook. Dus bij mij geen reden tot zorg.
Nu is dat natuurlijk voor iedereen anders dus het is lastig om daar iets over te zeggen. Over het algemeen worden veel harde buiken toch gezien als dat je het rustiger aan moet doen.
Een vakantie lijkt me echter ook juist precies datgene waardoor je lekker kunt ontspannen! Ook heel prettig om depressieve klachten te verminderen of verdragen met een zonnetje. Maar als jij bang bent dat de bevalling vroeg begint dan kan ik me voorstellen dat het lastig is om te genieten en kun je misschien beter lekker in Nederland nog een weekje weg, sauna, strand you name it.
Zelf ben ik met 28 weken nog een weekend naar Engeland geweest voor een bruiloft en toen vond ik dat allemaal niet super chill, het vliegen en wachten e.d. Was achteraf heel blij dat ik gegaan was, maar ook enorm blij dat ik weer thuis was. 
Succes met de overweging! :)

Wij zijn onze oudste 2 verloren, dus ik ben extra voorzichtig. Ik zou zelf lekker in Nederland op vakantie gaan, maar jee moet vooral kijken wat voor JULLIE goed voelt. Ik kan me namelijk voorstellen dat vakantie ook heel lekker kan zijn. Wij doen juist dingen op vakantie, waardoor je meer kans hebt op harde buiken. Als je echt een week weinig tot niets doet, dan is dat waarschijnlijk anders. Succes met het maken van een keuze!

Bedankt voor jullie reactie dames! 
Ik snap dat je extra voorzichtig bent BenB, wat heftig! Nadeel vind ik aan in NL op vakantie dat we toch veel dingen gaan doen omdat het niet zulk mooi weer is om de hele dag een beetje buiten te liggen, op vakantie liggen we waarschijnlijk hele dagen bij het zwembad haha. 
Ook fijn om te horen hoe jij het vliegen hebt ervaren Minni, we hadden express al extra dingen bijgeboekt zoals een taxi ipv transfer zodat we het wachten beperken.
vanavond nog maar is met de koppen bij elkaar en hopelijk definitief een keuze maken!!

Ik zou gewoon gaan. Waarschijnlijk heb je die harde buiken omdat je toe bent aan ontspanning. Wel zou ik even kijken hoe het zit met je reisverzekering (stel dat... ben je dan wel goed verzekerd) 

succes met een keuze maken!

Ik ben met 33 weken naar Sicilië gevlogen (34 terug) en heb er absoluut geen hinder of iets van gehad. Of nou ja; na het vliegen hele dikke voeten, houd slippers bij de hand;) Verder heerlijke vakantie gehad!

Hoi, ik heb zelf geen ervaring, maar mocht je toch besluiten te gaan, vergeet dan alsjeblieft geen goede reisverzekering af te sluiten. Mocht er dan onverhoopt toch iets gebeuren, dan ben je verzekerd op Malta. Misschien heb je dit allang al gedaan, maar maak me altijd zorgen als mensen dit niet doen ? Verder ben je er volgens mij erg aan toe. Dus wat dat betreft zou ik zeggen lekker gaan ? Maar begrijp je zorgen ook. Relaxen is wel belangrijk, dus ik zou denk gewoon gaan. Een mama met stress is ook niet goed voor je kindje. Zou zelf ook even het dichtstbijzijnde ziekenhuis daar checken en noodnummers noteren. Gewoon dat je weet dat je voorbereid bent. Voorbereiden helpt bij mij altijd stress verlagend ?

Hoi,
Ik zou je urine laten controleren op blaasontsteking, je reisverzekering dubbelchecken en dan gewoon gaan.
Vooral makkelijke schoenen mee en een buikband eventueel, goede zonnebrand en dan lekker je rust pakken.
Harde buiken geven wel degelijk aan dat je je rust moet pakken.
Je geeft aan dat je een depressie hebt/had. Ook stress kan jou harde buiken geven. 
Onderschat niet dat een vakantie ook stress kan geven. Als je partner begripvol is en alles sjouwt, dan moet het wel goedkomen.
Veel plezier iig!

Terug
Bovenaan