Wel of niet op vakantie naar Egypte?

<p>Lieve meiden...</p><p>nog voor ik wist dat ik zwanger was hebben wij onze vakantie naar Egypte geboekt... ik zal dan rond de 23 weken zijn... nu lees ik van alles over de zika mug in Egypte... die schadelijk is voor mijn baby, ik heb hierover informatie opgevraagd bij de GGD enz. Hun antwoord is het risico is laag maar niet 0 wat zouden jullie doen vakantie inboeken of gewoon gaan?</p>

Hoi! 
Tja het is super zonde van je geld, maar het is onbetaalbaar als je dadelijk een gezond kind op de wereld zet.
 Ik ben zo’n figuur die niet eens naar Italië gaat (letterlijk, m’n vader heeft een appartement in Calabrië aan zee en ik ga dit jaar niet) ivm muggen, zika, knokkelkoorts enzovoorts terwijl hier de kans nog lager is. Laat staan Egypte (Afrika), dat zou ik dus echt nooit doen. 
Maar as always, je moet doen wat goed voelt en als het voor jou vertrouwd genoeg voelt moet je gaan. Ga alleen dan niet van je resort af en spray je goed in met goeie deet. 
Wat vind je partner? Voelt hij zich er wel ‘safe’ bij? 

Ik zou gewoon gaan! Echter kijk wel uit met muggenspray (Deet) bij de etos (eigenmerk) heb je muggenspray zonder deet! Deet met percentage boven de 30 kan schadelijk zijn voor de baby. 
En mocht je het niet vertrouwen egypte, vraag even na bij de reisorgansatie of je om kan boeken naar een ander land ;-)
Ik weet dat Tui bijvoorbeeld heel schappelijk is met omboeken of verplaatsen van de boeking.

Ik vond vooral het eten in Egypte erg moeilijk! Ik ben erg voorzichtig geweest maar ben toch (heel erg) ziek geworden. Ik heb een parasiet opgelopen in Egypte. Kijk ook uit met ijs in je drinken. Dit maken ze vaak gewoon van kraanwater, wat je daar niet kan drinken.
Ik persoonlijk zou een andere bestemming kiezen.
Succes 

Gewoon gaan zwangerschap is geen ziekte .
Dat word tegen mij gezegd en als goed zit zit het goed .
Gewoon uitkijken wat je eet als in all in hotel zit moet je sowiezo geen zorgen maken
Ik ben 8 weken zwanger en zit Macedonië nou daar kennen ze geen vlees waren koud zetten als optijd dus dat beteken altijd 7 uur eten in ochtend.  Gewoon opletten dingen foed aangeven ik eet ook minder vlees hier gewoon veel fruit door gebakke kip en komkommer tomaat en normaale dingen 

Gewoon gaan zwangerschap is geen ziekte .
Dat word tegen mij gezegd en als goed zit zit het goed .
Gewoon uitkijken wat je eet als in all in hotel zit moet je sowiezo geen zorgen maken
Ik ben 8 weken zwanger en zit Macedonië nou daar kennen ze geen vlees waren koud zetten als optijd dus dat beteken altijd 7 uur eten in ochtend.  Gewoon opletten dingen foed aangeven ik eet ook minder vlees hier gewoon veel fruit door gebakke kip en komkommer tomaat en normaale dingen 

Ik zou misschien wel kijken of je kunt omboeken, maar zo niet wel gewoon gaan. Kijk stel er is een andere bestemming waar jullie ook prima heen zouden willen en die wat dat betreft 'veiliger' is kun je dat zeker overwegen, maar ik zou niet je geld dat je nu al hebt uitgegeven 'weggooien' als omboeken niet te doen is.
Als je gaat inderdaad sowieso goed opletten. Geen DEET gebruiken idd (wel andere muggenspray)! Slaap onder een klamboe. En goed op je eten letten (maar dat moet je op elke (vakantie)bestemming doen, dus wat dat betreft..). 
Ik denk altijd een beetje: in die landen worden mensen ook zwanger en krijgen ze ook kinderen. Neemt niet weg dat ik zeker niet naar een HOOG risicoland zou gaan, maar een laag risico land.. tsja.

Terug
Bovenaan