Wel of niet sporten?

Je hoort allerlei verhalen: dat hardlopen bijvoorbeeld niet zo goed zou zijn, en yoga juist weer wel. Wat doen jullie?
Zelf ben ik een jaar geleden begonnen met sporten. Het zwanger worden wilde niet lukken. Ik voelde me absoluut niet goed over mijn lijf. Nu ben ik nog steeds niet zwanger. Ik denk natuurlijk telkens dat ik het wel ben, en wil het risico niet lopen het door eigen toedoen te verpesten.

Ik sport gewoon: paardrijden, skaten, crosstrainen. Zitten vast ook wel dingen bij die minder goed zijn, maar ik denk dat het vooral goed is om lekker in je vel te zitten. En als sporten daarbij helpt? Extreem sporten niet, dan doe je teveel roofbouw op je lichaam.
Ik heb wel gehoord dat lichaamsgewicht een invloed kan hebben op een eisprong krijgen, dus ik weet niet of je heel veel te zwaar was? Dan zou sporten juist gunstig moeten zijn.... Heb je wel regelmatig een eisprong?

Ik drink ook wel eens een wijntje, ga wel eens naar de sauna, eet na mijn ei ook nog wel eens verpakte vis... Probeer dat na mijn ei wel te beperken, maar als ik mijn hele leven er op aan zou passen, zou ik diep ongelukkig worden. Bij de eerste hebben we er anderhalf jaar over gedaan en nu al weer richting de anderhalf jaar. Dus dat zou 3 jaar van mijn leven zijn, +2 x 9 maanden zwangerschap (mocht het nog lukken voor een tweede) en de tijd na de bevalling cq borstvoeding. Dat zijn zo 6 jaar van mn leven!

Ik zou zeggen: als je je er goed bij voelt: lekkker hardlopen en yoga-en!

Ik rij paard, heb net nog een mojito ingeschonken, eet nog wel eens filet en ga zo maar door.

In het begin lette ik op wat ik at en dronk, maar daar ben ik al snel mee gestopt. Net als wenser wil ik niet het mijnleven op die manier gaat beïnvloeden. Bovendien doe ik wel alles met mate. Ik ben niet elk weekend dronken, eet niet iedere dag filet of verpakte vis, enz.

Hoewel ik ook in die 'onzekere' periode heb gezeten, ban ik nu van mening dat alsik stop na een positieve test, dat vroeg genoeg is.
Hoewel.... Met de komende ivf ben ik wel van plan om na de terugplaatsing al te stoppen met bovenstaande. Qua eten en drinken dan, paardrijden blijf ik doen tot het niet verstandig meer is.

Liefs Daisy

Dat snap ik ook wel Daisy, dat is gelukkig ook een overzichtelijke periode :) En hopelijk gelijk 1 malig 9 maanden niet!!! Ik hoop t zo voor je...

Wenser

Hoi,

ja jullie hebben gelijk hoor, het is waar dat ik me lekkerder voel als ik sport. Ik heb geen overgewicht en een regelmatige eisprong, dus daar ligt het niet aan. Maar net als jij Daisy, sta ik ook vlak voor IVF, en ik in optimale conditie zijn.
Maar morgen word ik weer ongesteld, dus vanavond maar eens even een goed glas wijn! Of een Mojito, dat klinkt ook heel aantrekkelijk...

Geniet er nog maar even van, wie weet moet je straks 9 maanden wachten ;-)
Sterkte in deze spannende tijd.
Wenser

je mag gewoon sporten hoor..
als je eenmaal weet dat je zwanger bent, moet je wel opletten dat je geen zware krachtsporten doet..
zware gewichten tillen ed..
succes

Terug
Bovenaan