Wel of niet stoppen met borstvoeding??

A

Anoniem

Guest
Ik   geef nu 3 weken bv en alles ging goed tot afgelopen week.
Aylin was de hele tijd onrustig en wou niet slapen alleen als ik haar vast had sliep ze en zodra ik haar weg wou leggen werd ze weer wakker.
Nu is het weer 2 dagen goed gegaan en gister begon het weer. Dan leg ik haar aan de borst en drinkt ze 10 minuten en laat dan los, dan hou ik haar recht op zodat ze een boertje kan laten en na 15 minuten wil ik haar weg leggen begint ze weer te huilen dus ik leg haar weer aan en ze drinkt weer een minuut of 10 en dat nog een keer.
Normaal komt ze ook pas na 3.5 uur voor een volgende voeding maar nou steeds om de 2 uur.
Ik begin heel erg te twijfelen of ze nog wel tevreden is met de bv en of ik niet beter fv kan geven want ik heb er zo niet zo heel erg veel zin meer in en huil bijna net zo vaak als Aylin omdat ze weer niet tevreden is.

Wat zouden jullie doen?
Ik heb de neiging om te stoppen met bv maar als ik eraan denk om te stoppen voel ik me ook   wel een beetje schuldig omdat ze zo lief kan kijken als ze aan de borst zit.

Gr desiree

Hoi Desire,
Wat je beschrijft lijkt heel erg op regeldagen. Voor mij was dat toen ook heel herkenbaar. Even een paar dagen aanrommelen en daarna werd er weer een schema opgepakt.
Deze regeldagen komen voor rond de leeftijd van 10 dagen, 3 weken, 3 maanden en 6 maanden. Je baby heeft dan vaak behoefte aan meer melk per voeding en door even van de regels af te wijken en vaker voor een voeding te komen, dan wordt de productie verhoogd. Na een paar dagen zie je vaak weer dat ze in een schema komt.
Als je via google regeldagen borstvoeding in typt, de eerste hit pakken, daar is een prettige site over bv waar ook wat over regeldagen beschreven staat.
Heel veel succes. Als jij en je baby  zo genieten van bv, dan zou ik niet zomaar de handdoek in de ring gooien.
Geniet ervan!

gr. Marieke

Hoi. Ik denk ook dat het een soort van regeldagen zijn of zo..
Ik heb het bij mijn 1e zoontje ook gehad, en toen ben ik idd ook gestopt omdat ik er helemaal gestrest van werd. Bij mijn 2e zoontje (van 12 juli) had ik het ook na 3 of 4 weken maar nu heb ik wel ff doorgezet en nu gaat het echt van een leien dakje!! Probeer nog ff door te zetten (als je echt wilt natuurlijk dan he), en dan gaat dat vast helemaal goed komen..
Gr. Anne-Marie

hoi Desire

Wat vervelend dat Aylin nu zo rottig drinkt. Je wordt er zelf dan zo onzeker van he?!

Ik kan je wel wat informatie geven, zodat je misschien een weloverwogen keus kan maken.

Voor een baby zitten er geen voordelen aan om kunstvoeding te geven. Voor ouders is het discutabel. Je kunt dus zeggen dat als je je keuze maakt voor Aylin, je het beste door kunt gaan met borstvoeden.

Borstvoeding is altijd goed van kwaliteit, dus ook daar moet je je geen zorgen over maken.

Je geeft aan dat Aylin nu onrustig drinkt. En na 10 huilend loslaat. Dit is een teken dat er iets aan de hand is, en dat we dus moeten bedenken wat dit is en hoe we het op moeten lossen.
Het kan zijn dat je voeding wat terug loopt. Voed je echt op verzoek? probeer de klok niet in de gaten te houden. Voed gewoon wanneer je kindje het wil. Borstvoeding is een kwestie van vraag en aanbod. Als je niet genoeg melk hebt, komt je kindje vaker. (de vraag wordt vergroot), je borsten zullen automatisch het aanbod aanpassen. Er is dus altijd genoeg!
Heb je wel het idee dat je baby je borst leeg drinkt? (niet genoeg leegdrinken=lage vraag voor je borsten, het aanbod neemt af)
Hoe groeit je baby?

Het is verstandig om dit soort vragen te stellen op  www.borstvoedingsforum.nl
Er prikken daar veel moeders met veel ervaring, contactpersonen van de vereniging borstvoeding natuurlijk, leidsters van de lll en soms ook lactatiekundigen..
Als je liever direct contact met iemand hebt kun je ook bellen met een leidster van lll of een contatcpersoon van de VBN. Ze helpen je graag door deze periode heen. (www.borstvoeding.nl)

suc6

ow... vergeet te vertellen: het bellen van een vbn-ner of iemand van lll kost alleen het bellen tegen normaal tarief. Je belt dan namelijk gewoon iemand thuis.

Hoi Desiree.

Nou het komt mij wel heel bekent voor hoor wat jij nu allemaal beschreef in je stuk. Ik heb hier wel een beetje hetzelfde probleem. Ik geef dan pas 2 weken borstvoeding maar ook onze kleine komt inprincipe om de 4 uur. Maar nu komt ze dus heel vaak ook om de 2 uur. Ik heb alleen het idee dat zodra ze mij ruikt ofzo dat ze dat gelijk helemaal met eten assosieert. Als ik haar vast heb is ze meestal bijna gelijk aan het zoeken, terwijl als ze in de box, bed of bij mijn man ligt er gewoon 4 uur tussen zit en ze heel tevreden is.
Ook bij mij laat ze dan na 10 minuten los en is in slaap en niet wakker te krijgen. Zodra we haar dan even later weer weg leggen wordt ze gelijk weer wakker en begint dan vaak weer te zoeken of op haar handen te sabbelen en te mopperen of huilen. Wij zelf hebben vaak ook nog wel het idee dat ze het doet voor aandacht om bij ons te zitten, want zodra mijn man of ik haar dan vaak oppakken is ze gelijk weer vertrokken. Ze kan dan ook enorm vechten tegen haar slaap lijkt het wel, ze is dan even erg huilerig.
Dus soms houden we dan maar even vol en laten haar huilen en ze valt dan vaak vanzelf weer in slaap.
Is dit voor jou ook bekent??

Groetjes Marian

Hoi meiden,

Vergeet niet dat jullie kleintjes 9 maanden in je buik hebben gezeten en dat de grote boze buitenwereld een enorme verandering is voor hen. Mijns inziens is het niet meer dan logisch dat zo n heel kleintje de warmte, geur en nabijheid van zijn moeder nodig heeft. En ook flessenkindjes kennen hun huiluurtjes en dagen waarin niks goed lijkt te zijn. Als ik terugdenk aan de eerste 2 maanden met mijn zoontje voelt het alsof ik 2 maanden alleen maar met hem aan de borst heb gezeten. Hij had periodes dat hij alleen maar aan de borst wilde, inderdaad regeldagen. Ik vond het ook erg zwaar.  Maar langzaamaan werd het beter en kreeg hij steeds meer een ritme. Nu heeft hij soms nog dagen waarop hij duidelijk uit zijn hum is. Ik zie de borst dan als perfect middel om hem te troosten en rustig te krijgen. Ik  ben  nu heel erg blij dat ik die eerste 2 maanden heb doorgezet.

Hey dames

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb besloten om de bv nog een kans te geven, ik heb genoeg voeding en dat wil ik mijn kindje niet ontnemen.
Vannacht ging het ook een stuk beter, ze sliep weer 3.5 uur en dronk dan 10 tot 15 minuutjes en was dan weer vertrokken en sliep weer lekker in haar eigen bedje.

@ Marian

Ik herken wat je zegt, als Aylin na een voeding begon te huilen en we pakte haar bij ons was ze vaak weer stil en na 10 minuten ging ze dan wel slapen en konden we haar weer wegleggen maar dan kwam ze na een uurtje weer en wou ze weer eten. Best vervelend maar als ze zo door gaat als ze nu doet ben ik blij dat ik niet meteen gestopt ben met bv.

Ik heb nu ook smiddags gekolfd en de fles gegeven en snachts gewoon aangelegd en dat vond ze ook goed of ze nou via de fles krijgt of aangelegd word maakt haar niks uit.

Gr Desiree

Terug
Bovenaan