Ik denk dat je beslissing van veel meer moet afhangen dan enekel een pure financiële berekening: wat wil jij zelf, voel jij je goed bij 100% thuis blijven bij je kind? Of wil je toch liever een paar uren of dagen per week blijven werken? Tuurlijk, het moet financieel haalbaar zijn, maar ik zou alle voors en tegens even onder de loep nemen. Je zou ook kunnen proberen met een paar uren te gaa werken, en dan zie je zelf wel wat je fijn vindt.
@ Mineko: ik wil je er even op wijzen dat het niet zo is dat je als werkende moeder de eerste stapjes en weet ik wat nog meer moet missen! Dit is zo'n achterhaald idee! En wat dan te zegen over de vaders....die missen dan wel ales?! Ik werk zelf 4 dagen in de week, en mijn vriend ook, onze dochter (5 mnd) gaat 3 dagen per week naar het KDV, ze leert dus zowel bij ons thuis wat onze regels en gewoontes zijn, en ze leert bij het KDV dat er ook nog andere regels kunnen zijn, hoe ze met andere kindjes om moet gaan, dat ze speelgoed en aandacht moet leren delen etc. Of je lieve en goed opgevoede kinderen krijgt heeft mijn inziens meer te maken met een warme en consequente opvoeding dan met financiële nood. Mijn ouders hadden genoeg geld, maar ook wij hebben vaak gehoord dat we iets niet kregen, en zo willen we dat met onze eigen kinderen ook doen. En ik zou zeker geen betere mama zijn als ik zou stopppen met werken.