Wel of niet strippen?

Hai allemaal!

Ik ben vandaag 39w+2d zwanger.
Ik ben het zat! (mag je niet zeggen, want mams en baby maken het goed, maar toch, je snapt het vast!)
Ik ben al twee keer bevallen met precies 42 weken.
De eerste keer een dochter van acht en een half pond, de tweede keer een dochter van negen en een half pond.

Nu wil mijn verloskundige mij volgende week strippen, om te voorkomen dat ik weer zo ver doorloop en omdat het vermoeden bestaat dat er een stijgende lijn zit in de geboorte gewichten (10 pond??).
De praktijk is vrij groot, dus ik heb al 8 verschillende verloskundigen gezien... Nu hebben ze ook allemaal verschillende meningen over strippen
(wel doen, want gewicht enz.) (niet doen, laat de natuur maar z'n gang gaan, enz)

Wat zijn jullie ervaringen?
Is het niet zo dat als de baby er niet aan toe is, hij toch niet komt?

Wat nu te doen?

xLinda

Hallo Linda,

Als ik jou was zou ik het denk ik wel doen. Je bent het zat (kan ik me heel goed voorstellen, want ik ben nu ook bijna 40 weken....) en hebt kans op een grote baby. Je hoeft er volgens mij niet bang voor te zijn dat je baby er nog niet aan toe is. Als je baby er niet aan toe is dan zal de baarmoedermond waarschijnlijk ook nog niet ver genoeg verweekt en verstreken zijn, zodat het niet eens mogelijk is om te strippen.

Ik las net ergens dat vaak pas in de 41e week wordt gedaan om zo te voorkomen dat je over de 42 weken komt. Gemiddeld beval je door het strippen 1 dag eerder dan anders.

Veel succes,

Mama van Anna

Hoi Linda,

Sinds vandaag hoor ik ook thuis op het november-forum thuis. Ik was 25-10 uitgerekend maar het kleintje wil niet komen dus ben ik vandaag 41 weken.
Ik word maandag gestript (eindelijk) bij mij in de verloskundigenpraktijk strippen ze niet voor de 41 weken. Dit omdat je dan weeen kan krijgen die niets doen. De praktijk is ook groot met 5 verloskundigen en ik hoorde dan ook regelmatig wisselende verhalen. Maar over het strippen dachten ze jammer genoeg allemaal hetzelfde.
Terwijl dit kindje met 39 wkn ook al bijna 8 pond was wilden ze mij echt niet met 40 wkn strippen. Dus ik hoop voor je dat ze dat bij jou wel willen doen.
Succes!

Groetjes, Cindy

Tsja, kan alleen zeggen.. volg je gevoel. Als jij je er goed bij voelt gewoon proberen. Als het kind er niet klaar voor is dan komt het toch niet eerder, wat je zelf al zegt. En als doet het maar wat voorwerk, alles is meegenomen toch.
Maar zie je het niet zitten, dan laat het gewoon. Succes met kiezen.

Terug
Bovenaan