Wel of niet testen en wanneer???

A

Anoniem

Guest
Dag dames,

Ik heb jullie raad en ervaringen nodig??

Mijn cyclys is sinds dat ik gestopt ben met de pil (feb. 2010) altijd binnen de 28 dagen. Nu ben ik op 28 juli gecuretteerd en de dokter gaf aan dat het 4 tot 6 weken kan duren voordat ik mijn eerste volgende menstruatie kan krijgen. Maar hij heeft niet verteld of ik moet beginnen met rekenen vanaf de curettage of vanaf het dag dat ik niet meer bloed verlies hebt van de curettage. Welke is het?? Weten jullie dit? Als is reken vanaf de curettage dan begin ik de 4e week op 25 augustus.

Ook heb ik op 11 augustus al mijn eiersprong gehad. Dit was precies in de eerste week nadat het bloeden was gestopt, precies 14 dagen na de curettage. Dus als deze ei niet bevrucht wordt dan dat zou toch moeten beteken dat de 25e toch mijn NOD is???

Nu heb ik controle (standaard, na een curettage) op a.s. vrijdag (de 26e). Ik verwacht dat ze een inwendige echo zullen doen om te kijken dat alles is weer normaal van binnen. Maar is zat eraan te denken dat als ik niet ongi wordt donderdag a.s. of vrijdagochtend dat ik een testje zal doen. Want anders ben ik bang dat ik zo'n teleurstelling zal mee maken als ze gaan de echo doen en er niks te zien is. Maar ja ik weet ook dat het misschien een beetje te vroeg is om een test te doen en dat ik een negatieve test zal waarschijnlijk krijgen dan?? Wat vinden jullie?? Zijn er andere meiden hier die zoiets hebben mee gemaakt??

Bedankt voor het lezen.

Hoii, vervelend dat je curratage moest onder gan. Heb hey toen zelf ook gehad bij een abortus aantal jaren geleden. Wat ik weet is zodra je na curatage gaat bloede dat je het aan moest zien als menstuatie. Alsalles klopt bij de vorige cyclus dan zal ik ook van uit gaan hopend voor jou dat je niet ongesteld word( maar zou moeten worden). Meestal controlle doen ze geen binnenwaartse echo en vragen ze gewoon hoe het gaat en ofje ergens last van heeft, meestal kan je zelfs de controle bij je eigen HA uit laten voeren.. Ik hoop dat dit je een beetje helpt en wijzer ben van geworden.

Veel liefs priscilla

Hej, ik weet niet hoe het is na curettage... Maar je zou toch zeggen dat als je je eisprong hebt gehad, dat je 14 dagen daarna kan testen / ongesteld wordt.
Ik hoop voor je als je donderdag of vrijdag een test doet, dan je hier het goede nieuws kan komen vertellen.
Liefs Laura

Terug
Bovenaan