wel of niet uit bed??

Hallo,

Onze zoon die alweer bijna 16 weken is(wat gaat dat snel zeg) Krijgt zijn voedingen om de 4 uur..soms ligt hij al een uur voor zijn flesje wakker te kijken in zijn bedje en soms hoor je wat gekreun en gebabbel uit zijn kamer..
 Wat denken jullie zou hij zich dan  vervelen en eruit willen?Wat zouden jullie doen hem eruit halen en lekker in de box leggen? Vindt het  zielig dat hij dan zo alleen  ligt in zijn bedje..  Ben dan een beetje bang dat hij het dan op het huilen zet, want normaal gesproken is uit bed halen eten!!!! Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Of zouden jullie een fruithapje geven en dan het uurtje een beetje overbruggen? Zijn er al kindjes met een hapje? en hoe doen jullie dat dan? voor of na de fles? en hoeveel?

Jeetje wat een vragen, maar wil erg graag jullie advies!!

Groetjes

Ik laat Thijs meestal nog even liggen als hij wakker is, maar als het gebrabbel in huilen overgaat dan ga ik naar hem toe. Schone luier, wat tutten op het aankleedkussen, even in de box, zo kom je de resterende tijd wel door.
Thijs heeft dit vooral s ochtends vroeg voor zijn eerste fles. Hij is dan gewoon lekker wakker maar heeft nog geen honger. (wat ik niet zo goed snap hoor, na een lange nacht, je zou dan toch denken dat ie dan honger heeft) Wij nemen hem dan vaak ook nog even bij ons in bed. kan papa ook even wakker worden, hihi. En rond kwart over 7/half 8 begint ie te jengelen en ga ik zijn flesje maken.

Vera slaapt met 15 weken een uur tussen elke voeding. De rest van de tijd is ze (voor en na een voeding) wakker en speelt ze met mij, Marielle of alleen in de box of wipstoel. Daarom begrijp ik je probleem ook niet helemaal... Als ze wakker wordt haal ik haar uit bed en vermaakt ze zich tot het tijd is voor de voeding. Ze heeft zelf een intern klokje dat zich om de 3 uur meldt (huilt) en 's avonds om de 2 uur en 's nacht na 11 uren. Ik zou het wel erg zielig vinden als ze boven in haar bedje zou moeten blijven tot het tijd is voor drinken, terwijl ze hier beneden dikke lol heeft tot drinktijd.

Esther krijgt iedere dikke 4 uur een voeding, maar slaapt slechts 3 kwartier achter elkaar. Dan laat ik haar niet nog 2 uur of zo in bed liggen.... In het begin begon ze wel te mekkeren om eten omdat ze dat gewend was, maar na een paar dagen wist ze niet beter meer. En nu huilt ze alleen als het weer etenstijd is. Gewoon lekker eruit halen, hoor! Slapen van voeding tot voeding lukt toch niet meer als ze ouder zijn.

Groetjes,

Eveline

Christian ligt ook regelmatig wakker in zijn bedje (wel meestal na de fles...), te brabbelen, te sabbelen etc. Zolang hij niet huilt, vermaakt hij zich wel, denk ik. Ik vind het prima dat hij dat ook zo alleen kan! Hij laat het meestal vanzelf weten als hij het niet meer leuk vindt, dan begint hij echt te klagen en te roepen (huilen kan ik al bijna niet meer noemen) en dan haal ik hem er uit... Lekker in box of wiptstoeltje, hij meldt zich wel weer als dat ook niet meer leuk is...

Groetjes, Karin
mama van Christian (11 weken)

Hoi,
Ik heb best wel een "vast" ritme met Bram (morgen 15 weken). Eten, spelen en slapen. Als hij gaat huilen om de fles haal ik hem uit bed. Dan ga ik de fles maken en hem eten geven. Dan laat ik hem nog even spelen in de box en af en toe speel ik samen met hem. Na ongeveer anderhalf uur wordt ie moe en leg ik hem in zijn bedje. Dan gaat ie weer huilen voor zijn volgende fles en haal ik hem weer uit zijn bedje. Af en toe hoor ik hem lekker pruttelen in zijn bedje en vermaakt ie zich kostelijk. Dus ga in principe pas naar hem toe als ik echt honger begint te krijgen. Tot nu toe vindt hij het allemaal prima zo ;-) Wat een heerlijk ventje is het toch !!
Groetjes,
Sas (Bram 23-01-2007)

Terug
Bovenaan