wel of niet uitkoken

A

Anoniem

Guest

Ik weet niet wat er aan jullie allemaal verteld is maar ik hoor al wel dat het anders is bij iedereen.

Ons werd verteld tijdens het bezoek van het CB dat de nieuwe regels zijn dat je de spenen en flessen niet meer hoeft uit te koken. Afwassen of in de vaatwasser elke dag is voldoende!

Is dit bij jullie bekend, of doen jullie elke dag nog uitkoken??

Xx Lies

Hoi hoi,

Er werd wel geadviseerd ze af en toe uit te koken. Ook afhankelijk van de grootte van je kindje. Kleinere kindjes kunnen wat gevoeliger zijn.

Ik doe het 1 x per 2 dagen

Groetjes Bertine

hoi,

de kraamhulp had tegen mij gezegd de eerste 6 weken elke dag en daarna 2 tot 3 keer per week...

Liefs Pascale

Dat is mij door de kraamhulp idd ook wel verteld, maar van het CB vertelden ze me het anders.

Ik doe de fles elke dag een keer goed afwassen en als het tijd is om de vaatwasser aan te zetten (een keer in de twee dagen) dan doe ik de fles erbij in.
Uitkoken doe ik meestal een keer in de week nog, geeft toch wel een fijner gevoel!

Maar was toch nieuwsgierig of jullie het niet meer uitkoken ook gehoord hebben..

Xx Lies

ey

ik kook om de dag uit.
alles flessen gaat te gelijk, die van mijn neefje ook.
dus als ik het vergeet doet me zusje het.

xxx

ok hier is dus verteld dat je de fles en speen elke dag 3 minuten moet uitkoken (dit doe ik dan ook braaf) en als je een nieuwe hebt (speen en fopspeen) die de eerste keer 5 min uitkoken en dat spul moet je om de 6 weken vervangen.

hebben jullie ook dat er zoveel kalkaanslag opkomt??
ik was de fles enzo 2 keer in de week met een sponsje en afwasmiddel omdat er allemaal kalkaanslag op komt. dat lijkt zo raar

hoi,
juppie dat kalkaanslag had ik ook met uitkoken.. lastig he.. het gaat ook zo raar aanvoelen..

nu heb ik het niet meer ik heb nu een sterilisator van een vriendin gekregen, eentje waar je wat water in doet, stekker in de contact en knoppie aan 20 minuten later is het klaar.. errug handig!!

Liefs Pascale

hey meiden,

Kalkaanslag wordt minder als je een drupje azijn aan het water toevoegt.

Goetjes

Terug
Bovenaan