wel of niet vaccineren??

Ik vraag me af of iedereen de baby's zonder meer laat vaccineren en wat daarvoor de redenen zijn.
Natuurlijk is het zo dat je kindje een kleinere kans heeft om bepaalde ziekten niet te krijgen, maar waarom moet dat dan al gebeuren als de baby net 2 maanden is.
Wij zijn er eigenlijk nog niet over uit of we onze dochter nu al willen laten vaccineren of dat we daar nog even mee gaan wachten.
Hoe denken jullie daar over?

Die vaccinaties zijn zo goed geworden. Daniel is er niet ziek van geweest. Maar zelfs als hij koorts had gekregen vind ik het goed dat we zo'n mooi vaccineringsprogramma hebben in Nederland. Ik denk dat mensen niet enten omdat ze niet meer bekend zijn met de gevaren van de ziekten waartegen we enten. Maar die ziekten komen nu ineens weer de kop op steken omdat mensen kiezen om niet te enten en door immigratie uit landen waar niet ge-ent wordt. Ik wil het risico niet lopen dat Daniel een ziekte krijgt die ik had kunnen voorkomen en waar hij misschien de rest van zijn leven de gevolgen van moet dragen.
Eerlijk gezegd denk ik dat het niet eerlijk is voor je kind als je kiest om niet te enten.

Groetjes
Wasabi

Precies wat Wasabi zegt!
Er is werkelijk geen goede reden te noemen waarom je de vaccinatie zou uitstellen?
Als je twijfels hebt dan moet je maar even op dit onderwerp in het forum zoeken want er is al vaak over geschreven...

Liefs S.

je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar ik ben het met de andere 2 mama`s eens. Ik denk ook dat je het jezelf nooit vergeeft als je het niet doet en de kleine krijgt een ziekte waar je zeker niet op zit te wachten.
Veel succes met je beslissing.

Veel liefs,

Rachel

hoi,
Heike wil wel vaccineren maar ze vraagt zich af waarom het zo vroeg al moet.
Dat kan ik me wel voorstellen, want je kl;eine uk kan er wel degelijk een dag of 2 ziek van zijn.
Echter de reden om zo vroeg te vaccineren is dat de antistoffen van de moeder naar het kind aan het verdwijnen zijn rond die leeftijd. je kindje heeft dan geen bescherming meer tegen rode hond, hemofilus  influenza enz.
Hoe vroeger je vaccineert hoe minder risico.
Je zou   kunnen besluiten om je kind pas op 2-jarige leeftijd te vaccineren. Echter als je kindje hoge koorts krijgt door bv rode hond op 10 weken leeftijd is de kans veel groter dat het overlijdt dan wanneeer het een jaar of 2 is en al veel steker.
groeten elke

Hoi

Ik heb mijn zoontje met 6 weken al in laten enten (want vanaf 6 weken mag dit al).
Dit heb ik gedaan,omdat mijn andere 2 kindjes op school zitten en bij mijn zoontje in de klas heerste kinkhoest en babytjes kunnen daaraan overlijden.
Ik ben met dit verhaal naar het cb gegaan en die adviseerde mij om mijn zoontje eerder te laten inenten. Ik heb daarna een geruster gevoel gekregen.

Groetjes christel

Hoi,

Het is echt niet vreemd hoor dat je zo twijfelt.
Je kan er beter eerst eens goed over nadenken in plaats van zomaar blind alles aannemen.
Je kunt eens kijken op www.nvkp.nl kijken.
Succes met je keuze.

Groetjes

Terug
Bovenaan