wel of niet vertellen ivm kerstdiner

Hoi allemaal,

Hier een beetje een raar verhaal. Afgelopen woensdag NOD gehad, maar ik heb tot nu toe nog niet getest. We gaan namelijk komend weekend met ouders en schoonouders een weekendje weg. En mocht ik zwanger zijn dan willen we dit het liefst nog even voor ons houden, maar ik betwijfel of dat gaat lukken op zo'n weekend.
Bij de eerste zwangerschap hebben we het eigenlijk wel gelijk verteld, maar nu dus liever nog even wachten.
En dan het kerstdiner... Hoogstwaarschijnlijk staat er rood vlees op het menu, dus als ik dat niet eet is het ook gelijk duidelijk. Dilemma...

Zal dan natuurlijk wel eerst positief moeten testen

Weten bij jullie al anderen van de zwangerschap? En zo nee, hoe lossen jullie dat op met 'verboden' voedsel?
 
Pfff ik heb het nog niet verteld, maar gelukkig nog geen eetdilemma's. We hebben de ouders voor kerst uitgenodigd en wij maken het kerstdiner. DIt als bedankje voor al het oppassen, maar ook om het te vertellen. En als ik het zelf maak, kan ik er ook rekening mee houden!!!
Ik vind overigens weinig echt verboden voedsel. Enige wat ik moeilijk ga vinden is de aankomende kerstmarkt. Ik drink dan altijd choc met mintlikeur....maar ja heb me weeekkken geleden al aangemeld voor de bob, en toen wist ik nog niks hahahaha

Succes!!
 
Vind het ook wel ingewikkeld en dat is bij mij niet zozeer het eten, maar wel het roken.
Ik ben een fanatieke roker en zodra ik positief teste ben ik acuut gestopt.
Is me bij mijn vorige zwangerschap ook prima afgegaan.

Maar ja nu het dillema, als je bekend staat als een fanatiek roker, dan valt het op je werk dus meteen op als je niet meer mee naar buiten gaat om te roken.
Vind het ook echt niet nodig om met 5 weken al te vertellen dat ik zwanger ben.
Gelukkig werkt mijn beste vriendin ook bij mij en die heb ik het dus al verteld, zodat zij mij kon helpen met allerlei excuses.

Heb het trouwens bij de vorige zwangerschap al met 8 weken verteld, dit omdat ik een feestje had waarbij mij normaal gesproken met een sigaret en wijntje ziet en dat nu niet het geval zou zijn.
Nou waren dat vrienden en die heb je ook nodig als het mis gaat.
 
Wij zijn ook van plan het te vertellen met kerst. Vooral omdat dan de hele familie bij elkaar is, en dat is bij ons zeldzaam. Maar ook wel handig ivm het eten en de wijn.
Vorige keer hebben we het ook vrij snel verteld aan beste vrienden en directe familie. Precies wat Edith ook schrijft: als het misgaat wil je dat aan dezelfde mensen kwijt.
 
Hallo

Ik heb het mijn ouders meteen verteld. De reden hiervoor is dat ik 4 jaar geleden een miskraam gehad heb en toen niet alleen moest vertellen dat ik zwanger was maar ook een miskraam had gehad. Je verteld het toch en ik wilde het nu graag mn ouders meteen vertellen zodat ze ook de eerste weken ( mocht het wederom fout gaan) mee kunnen maken en we er samen toch van kunnen genieten. Volgende week heb ik mn eerste echo en dan vertellen we het mijn schoonouders. Kerst zal voor mij geen probleem zijn. Maar je kunt natuurlijk ook zelf een kerstdag organiseren (doe ik ook). Dan heb je de keuze in gerechten zelf in de hand.
 
Wij gaan het ook met kerst aan onze ouders vertellen. Ik kan heel slecht 'liegen' en allemaal smoesjes voor het niet-drinken e.d. gaat mij niet lukken! Heb de 23e eerste gesprek bij de VK, maar dan nog geen echo e.d. Hebben dan dus eigenlijk nog geen zekerheid, maar kan echt niet langer wachten!
Overige familie, kennissen en collega's moeten wel nog een paar weekjes wachten ;)
 
Terug
Bovenaan