wel of niet vertellen??

A

Anoniem

Guest
Hallo dames
ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik zit sinds kort in de WW(contract werd niet verlengd)en ben nu druk aan het solliciteren. Stel dat ik straks zwanger ben moet ik dan tijdens de sollicitatie gesprek vertellen dat ik zwanger ben? Of moet ik dat pas doen als ik aangenomen ben? Als ik het pas vertel als ik aangenomen ben dan lieg ik toch?? Maar als ik het gelijk vertel dan heb ik grote kans dat zij me niet aannemen. Wat moet ik nu?

Nikki

Hoi Nikki,
Volgens mij hoef je met je sollicitatie niet te zeggen dat je zwager wil worden of al bent.
Kijk eens op www.cao.nl ofzoiets.
(Die andere site schiet me ff niet te binnen)En je kan natuurlijk nog altijd zeggen dat het niet gepland,maar wel gewenst is......een leugentje om bestwil mag toch soms wel????Anders loop je de kans dat je helemaal niet aangenomen word.....Succes!!!

Dat moet natuurlijk zwaNger zijn...hahahahahhaa Dat zou er ook raar uitzien....zwaGer

Je bent helemaal niet verplicht om dit te zeggen, maar je moet doen waar je het beste bij voelt.
Bij sommige beroepen horen ook risico's waardoor je vroeger thuis moet blijven, bijvoorbeeld vanaf de vijfde maand. Informeer daar ook zeker naar.
Ik werk nu een jaartje onder contract op dezelfde plaats en ik denk dat als ik nu zwanger zou zijn dat ik het ook moeilijk zou hebben om het al te gaan zeggen: ik ben er nog maar net en ze moeten me al gaan vervangen voor bijna een jaar (indien ik borstvoeding geef+ ik moet vanaf de vijfde maand thuis zijn ivm risico) maar dan denk ik toch ook bij mezelf: wat is eigenlijk het belangrijkste voor mij: m'n job of een kindje en dan weet ik het snel genoeg.
Het is vervelend voor een werkgever maar ja, daar kan ik mijn leven niet naar gaan richten denk ik dan.
Groeten,
Lea

Je bent niet verplicht om te vertellen dat je zwanger bent (of wilt worden)bij een sollicitatie. Zorg wel dat je een vast contract krijgt, anders loop je misschien gevaar dat je contract niet wordt verlengt als je zwanger bent.

Je bent niet verplicht het te zeggen maar het is wel zo netjes naar je nieuwe werkgever toe. Ook ik was zwanger toen ik naar een baan zocht. In de eerste maanden, toen er nog niets te zien was, heb ik het niet verteld. Dat had ik pas gedaan na een eventueel vervolggesprek. Je geeft ze dan niet de kans om je gelijk vanwege je zwangerschap af te wijzen. Nodigen ze je weer uit dan kun je het alsnog vertellen.
Later in de zwangerschap kon je natuurlijk niet meer om m'n buik heen en ik denk eerlijk gezegd dat ik daardoor ook een aantal keren ben afgewezen. Bij één sollicitatie waardeerde ze het juist wel erg dat ik aangaf dat ik zwanger was. Ik ben helaas niet aangenomen maar de zwangerschap was volgens mij niet de reden.

Als ik jouw was zou ik het niet vertellen. Je bent het niet verplicht. En hopelijk ben je snel zwanger maar het kan helaas ook een poosje duren.
Succes in ieder geval.

Groetjes van Amber!!!!!!!!!!!!!1

Terug
Bovenaan