wel of niet vertellen???

Hoi!

Even een vraagje over jullie ervaringen...

Na mijn miskraam van de zomer had ik mezelf voorgenomen het nooit meer tegen aan iemand te vertellen voor de 12 weken bij een volgende zwangerschap.
Nu ben ik inmiddels weer zwanger en vind het heel moeilijk om mijn mond dicht te houden.
ik heb een hele goed band met mijn ouders en moet echt oppassen om mezelf niet te verspreken.

ik zit er nu toch aan te denken om het met de kerst te vertellen. ik ben dan 6 weken.
wat zijn jullie ervaringen met het vroeg of juist later vertellen aan de aanstaande opa's en oma's??

Groetjes, Nadelien
 
gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik ben nu 26 weken zwanger. en wij hebben het eigelijk direct verteld. Voor ons met de achterliggende gedachte dat iedereeen in onze blijdschap kon delen. maar ook dat wanneer het wel mis liep, we ook troost vonden bij elkaar.
wij hebben niet gewacht tot 12 weken.

liefs
smooty
 
Hee Nadelien,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ook ik heb afgelopen zomer een miskraam gehad, en ik had me ook voor genomen om het tegen niemand te zeggen tot de eerste echo.

En wat een wonder we waren weer in verwachting in november.
Ik heb mijn mond gehouden, totdat ik bruinverlies kreeg...
Ik wilde het toen tegen mijn ouders en schoonouders zeggen.
En dit heb ik ook gedaan.
Alleen wisten ze niet hoe ze moesten reageren.
Logisch ook.
Deze zwangerschap is ook uitgelopen op een miskraam, en ik heb me nu voorgenomen om bij een eventuele volgende zwangerschap het alleen tegen ouders/broers/ zussen te zeggen.

Als jij een goede band met je ouders hebt, zou ik het ze zeggen.
Zo kun je alles met ze delen, en zijn ze van alles op de hoogte.
Ik moest alles uitleggen, en dat was voor mij nog zwaarder.

Heel veel suc-6 met je keuze, en alvast fijne feestdagen!
Geniet ervan als je het gaat vertellen en van je zwangerschap!

Liefs,
 
Hoi Nadelien,
Ik heb dezelfde twijfels als jou gehad, ook in ben nu 6 weken zwanger en we hebben het vorige week alleen aan mijn zus verteld. Dit omdat zij verpleegkundige is op de SEH en mijn vriend en ik toch wel met wat medische vragen zaten.. Ze reageerde zo enorm enthousiast en heeft ons erg gerustgesteld dat we hebben besloten om het onze ouders ook met kerst te vertellen. Een prachtig kerstgeschek voor beide; een eerste kleinkindje. Mocht het nog mis gaan zou ik blij zijn dat ik het verdriet met hun kan delen. En anders natuurlijk de voorpret!
Succes met je beslissing!
 
Wij hebben het vrij direct verteld. Je kunt het dan met ze delen, ook als het mis gaat, kunnen ze je dan erg steunen. en hoef je niet achteraf alles uit te leggen.

Liefs
 
gefeliciteerd!

Tussen de 2e en 3e in heb ik een ma gehad.
Wij hadden op 1 januari aan mijn ouders vertelt dat er nog een kleintje kwam en op 2 januari zagen we op de echo dat de kleine die week gestopt was met groeien/hartje niet klopte (gestopt bij bijna 10 week).

Ik vond het vreselijk om mijn ouders direct weer te kunnen vertellen dat het mis was... maar was tevens 'blij' dat ik een plekje had waar ik het kwijt kon.

Direct daarna ben ik weer zwanger geworden en kwamen daar pas met een echo achter. Ik was toen al 8 week zwanger. Mijn moeder paste op dat moment op onze 2e en wij hadden dus niet verwacht een zw.schap te zien (testen bleven negatief) maar hebben het toch echt direct vertelt. Waren blij, maar ook bang en onzeker en wederom: fijn dat we dat ergens kwijt konden.

Heb het toen ook tegen 2 vriendinnen gezegd.

De mensen die ik het bij een mk toch ook direct weer vertelt zou hebben...
 
super gefeliciteerd! ik ben inmiddels 18 weken zwanger van de derde. In het begin had ik heel sterk het gevoel dat ik het lekker voor onszelf wilde houden, samen met mijn vriend. Had ook geen zin in zeikerige of negatieve reacties van mensen. Maar op een gegeven moment merkte ik dat ik echt behoefte begon te krijgen om het te vertellen en mensen te laten delen in onze vreugde. Ik denk zelf dat je volledig op je eigen gevoel af moet gaan. Wil je het nog even stilhouden?lekker doen! er is nog tijd zat dat iedereen zoch ermee kan bemoeien en er een mening over kan geven. krijg je het gevoel langzaamaan dat je het wil delen? ook lekker doen! inderdaad, het is fijn als mensen je blijdschap kunnen delen en mocht het wel misgaan heb je mensen die met je meeleven. Succes!
 
Miskraam vorig jaar december met 10 weken, mijn ouders wisten het met 6 weken en ik heb steun aan ze gehad, met mijn verjaardag (blak voor curretage) ook aan de andere bezoekers verteld, ze zagen het toch wel aan mij.
In juni weer zwanger en het wel direct verteld met 6 weken en langzaam aan ook anderen het verteld, als we dan toch met ze afspraken. Als we ze niet spraken, dan hoorden ze het later wel eens.

Dus: doe waar je je goed bij voelt!
 
Terug
Bovenaan