wel of niet voor een derde???

A

Anoniem

Guest
Hoi

Ik ben Sas
ik ben 26 jaar en heb 2 zoontjes
1 van 4 en 1 van 7 maanden
Iedereen om me heen is zwanger lijkt wel
en ook al is het nog niet zo heel lang geleden die kriebels zijjn er al weer
we hadden eigenlijk besloten om het bij 2 te laten
ook omdat het aardig wat kost een derde erbij
Mijn vriend wil ook graag maar ik heb het idee dat die er graag een meisje bij wilt
en ja ik heb het idee dat als we voor een 3de gaan het weer een jongen word

Ook financieel zitten we momenteel krap dus is het niet echt verstandig om nu al aan een derde te beginnen maar wat moet ik nou aan die kriebels doen vooral omdat 2 vrienden en me schoonzus zwanger zijn

ik merkt ook dat toen me schoonzuster het zei dat ik aan de ene kant best jaloers was en daar voel ik me ook wel schuldig over want ze vertelde me het zo blij en ik reageerde volgens mij heel kort af

wat zijn jullie ideeen erover??

gr sas

Hoi Sas,

Ik wil even op uw bericht reageren,Ten eerst vind ik u een jonge moeder op dit moment kunnen jullie lijkt het me verstandigste te wachten met de derde kindje maken als jullie financiele situatie goed te kunnen zitten of wat bedrag per maand sparen. Ik zelf 36 jaar, moeder van 2 kids van 3 jaar en 7 jaar wil ook de derde kindje bij krijgen eerst moeten wij kijken hoe het met de financiele situatie zit...

Veel succes!!!

Sheri

Hoi Sas,
ik las zonet je berichtje en ik moest gewoon even reageren:)
Ik begrijp je kriebels heel goed, ik heb een zoontje van 5   maanden en het kriebelt ook al weer (heb er zelfs een nw onderwerp op het forum voor geopend). Maar kriebelt het omdat je graag strakkies een derde kindje wilt of omdat et zo geweldig is om zwanger te zijn en als je iedereen om je heen zo ziet je daar ook (weer) naar verlangd?

Als je echt heel graag wil moet je er gewoon voor gaan, tuurlijk is een derde kindje ook weer een extra kostenpost, maar als jullie beiden graag willen dan kom je daar ook wel uit!
Wat het wordt is altijd een verassing, dus zolang jullie allebei een kindje willen en niet perse een meisje of jongen is het misschien wel de juiste tijd!!

Ik ben benieuwd wat jullie besluiten!
grtz caroline

Hai ik ken het dilemma.............Wij hebben het nu namelijk met de tweede al.
Bij ons speelt ook het financiele mee, maar ook het feit of we onszelf wel willen delen. Ja klinkt misschien gek, maar we hebben nu een enorme goede band met ons zoontje en we zijn bang dat die minder intens zal worden als er een tweede bij komt.
Misschien vinden we het wel goed zo.
Maar toch gaat het meer en meer kriebelen eigenlijk...............dus ja wat doe je dan?

Ik wil trouwens ook nog wel even reageren op het stukje van Sheri. Ze zegt: je bent nog jong.
Maar ik vraag me af wat die opmerking nou te maken heeft met wel of geen kinderwens?
Ik ben 24 en mijn man 23 jaar. Ons zoontje is drie jaar. Wij krijgen dat ook zó vaak te horen: ach meid, waarom heb je haast, je bent nog zo jong!
Maar wij hebben nú ons gezin. We kunnen toch niet over tien jaar opnieuw met een gezin starten? Alsof het kindje wat je nu hebt niet echt meetelt omdat je nog zo jong bent. En alsof je kinderwens dan minder gegrond is omdat je "nog alle tijd hebt" zogenaamd.
Ik wil dus even kwijt dat ik dat een belachelijk argument vind en de relevantie er niet van in zie en ook niet snap waarom het er altijd bij gehaald moet worden.

Mijn man is bezig met studie en volgend jaar gaat hij werken. Ik heb al een goede baan en ben weer begonnen met een universitaire studie. We gaan het in de toekomst dus alleen maar beter krijgen. Ik denk dat we dan juist blij zijn dat we de kindjes hebben en niet dan nog aan een kleintje moeten beginnen. Want dan heb je net alles opgebouwd.

Maar ik ben het wel eens met het argument dat je nog een kíndje moet willen, niet alleen om het zwanger zijn. Er komt wel elke keer een kindje bij wat een extra zorg en verantwoordelijkheid is.
Dat moeten jullie je wel beseffen.

Nou succes!
Groetjes Gerrie.

Hoi Sas,

ik kan je gevoel heel goed begrijpen. Ik heb het zelf ook veel gehad? Maar wie zegt je dat dat gevoel als je een derde kindje hebt weg is? Je bent inderdaad nog jong en misschien ben je in de toekomst wel financieel in staat om een derde kind op te voeden. Ik wens jullie veel succes met jullie keuze.

Hoi Gerrie, het is goed wat u heeft gereageerd op mijn bericht...het leeftijd maakt het niet uit ga ervoor! Sas..

de groeten, Sheri

Terug
Bovenaan