wel of niet wachten tot na de eerste menstruatie

Hoi iedereen

Ik was op het forum op zoek naar informatie over het moment waarop mijn vriend en ik weer mogen proberen zwanger te worden. Ik lees namelijk op een heleboel sites dat je één menstruatie moet afwachten, maar op amdere site kom ik weer verhalen van vrouwen tegen die door hun gyneacoloog geadviseerd zijn om zo snel mogelijk weer zwanger te raken.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe dit nu zit en waarom je één menstruatie moet afwachten

Yvonne

heb je miskraam gehad dan of ben je bevallen ik ben bevallen en wil ook zo snel mogelijk weer zwanger raaken mijn doktor zei ook dat ik de eerst ong moet afwachten en dat is om dat je eerst een eisprong moet heben als iks het wel moelijk hoor want ik wil ook zo snel mogelijk maar dat zei mijn doktor dus groetjes jolanda

ik heb een miskraam gehad en ben gecuretteerd. Nu zei de eerste gyneacoloog gewoon een menstruatie afwachten en dan weer proberen maar als het wel zes weken kan duren voor ik weer ongesteld word vind ik dat veel te lang. Nu heb ik wat rondgezocht en gezien dat er best veel vrouwen hun eerste menstruatie niet afwachten en dus vroeg ik mij af wat het doel daar van was.

Yvonne

Ik heb in oktober 2003 een miskraam gehad met 9 weken en ben ook gecurreteerd, het maakt volgens mij niet zoveel uit of je je eerste menstruatie afwacht en ik was ook aan het wachten maar na een aantal weken (kan soms lang duren voordat het weer op gang komt) heb ik toch maar een testje gedaan en wat bleek........ ik was al weer zwanger! Ik was ontzettend bang of het wel goed zou gaan en dat heeft heel lang geduurd maar het is allemaal goed verlopen en in juli 2004 is onze gezonde dochter geboren. Het schijnt dat je na een curretage heel vruchtbaar bent dus ik zou niet moeilijk doen en er niet teveel bij nadenken dan komt het heus wel goed. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent en dat jij ook straks toch dat kleine hummeltje in je handen hebt.

Veel geluk.

Lindsay

halo nee als je geuereteerd ben hoef je nie je eerste ong af te wachten als je nie meer vloei dan mag het gewoon had ik ook met mij miskraamen hoor dat hoef echt nie dus meid gewoon doen wat je wil he jolanda

Hoi,

De enige reden waarom advies gegeven wordt om je eerste menstruatie af te wachten is om te weten te komen dat je wel een eisprong hebt. Het zijn van die oude gewoontes in de geneeskunde die blijven hangen. Zo moest je vroeger ook drie maanden wachten om zwanger te raken na pilgebruik. Onzin. Wij geven deze adviezen in onze praktijk al lang niet meer. Als je je goed voelt dan gewoon lekker zwanger worden.

Succes

Patricia

Hallo,
Wat verdrietig voor je! Wij hebben ook een miskraam gehad en ik ben toen gecurateerd. Ik kon daarna ook niet wachten om het weer te proberen maar ons werd geadviseerd te wachten tot we er psychisch weer aan toe zouden zijn. Lichamelijk zouden we ook een menstruatie af moeten wachten. Je krijgt dan ook een beetje tijd om stil te staan bij je verdriet en je miskraam voordat je je weer richt op een eventuele zwangerschap. Nu weet ik hoe moeilijk het is om te moeten wachten en om eerlijk te zijn ben ik 26 november gecurateerd en 26 januari was ik zwanger. Ik ben nu een moeder van een zoon en dat had ik toen nooit kunnen dromen. Geef niet op, heel veel succes en geluk gewenst

Terug
Bovenaan