wel of niet wakker maken voeding 23.00

A

Anoniem

Guest
Hoi

Allemaal de beste wensen!!! Ik zit even met een dilemma.
Ik heb een zoontje van nu 13 weken. Ik geef sinds 2 weken volledige flesvoeding.
Alleen vraag ik me af: moet ik hem wakker maken voor de laatste voeding?
Hij slaapt namelijk vanaf 19.00/ 20.00 heel vast en word dan rond 4.30 wakker voor een voeding. Onze logica was dat als hij dan om 23.00 ook een fles krijgt hij wel tot een uurtje of 7.00 uit kan zingen. Maar helaas, na een voeding om 23.00 word ie nog eerder wakker nl. rond 3.00. We hebben het nu een paar keer geprobeerd maar elke keer komt ie s'nachts rond 3.00. Hij weegt 6 kilo en is 60 cm ongeveer ( moet binnenkort weer naar het buro dus weet het niet precies) hij krijgt  om:  4.30- 9.00- 12.30- 16.00-   170ml Friso Comfort en om 19.30 Friso Extra 200 ml.

wat zouden jullie doen?

Groetjessssssssssssssssssssssssss

ik zou het gewoon lekker zo laten. Heerlijk dat jouw kleintje al zo vroeg voor de nacht gaat. Onze dochter van 12 weken gaat pas om 21.30 voor de nacht. Eerlijk is eerlijk, ze komt dan pas weer rond 6.30, dus wij kunnen zelf ook lekker doorslapen. Maar... wakker maken voor een voeding doe ik echt niet, dat geven die kleintjes zelf prima aan. Tenzij ze natuurlijk ziek is, of echt te weinig heeft gedronken overdag, maar dat is tot nu toe niet gebeurd.
Als ze ouder worden, gaan ze vanzelf langer slapen!

xxx
Mama van Navara

Hoi

Ik zou proberen de laatste voeding iets later te krijgen rond 20.00 en dan niet meer wakker maken voor de nachtvoeding hij krijgt toch 6 flessen en dat is genoeg hoor.

Wij hebben dat ook zo gedaan bij onze zoon nu 11 maanden en die gaat 's avonds rond 19.30 naar bed tot de volgende ochtend 7 uur.

Als je ze wakker maakt verstoor je het ritme.

Succes ermee.

Groetjes Marielle

hoi
Ons dochtertje, nu bijna 11 weken slaap sinds oud en nieuwe ineens door.
Met oudjaarsavond mocht ze eigenlijk een fles rond half 2, ik dacht, ach we gaan toch later naar bed, ik geef dan nog wel een flesje, maar ik heb ze wel laten slapen en ze kwam pas om 6 uur.
Dat was een mooie nieuwjaarsochtend.
Die nacht daarna kwam ze nog wel een keer om 4 uur, en vannacht zou ze eigenlijk nog een flesje rond 12 uur krijgen maar ze lag zoooo diep te slapen dat ik haar lekker heb laten liggen en dacht, zie wel wanneer ik er weer uit moet.
Tot mn verbazing was dat vanmorgen om 7 uur. Zoolang heeft ze nog nooit geslapen.
Nu laat ik ze dus ook maar gewoon gaan want als ze al eerder drinkt als 23uur ligt ze gewoon al in dr nachtslaapje en dan heb je toch de meeste kans dat ze lekker door gaan slapen als dat je ze elke nacht wakker maakt voor een flesje.
Als ze gewoon 5 tot 6 flessen drinken per dag is dat toch goed.
Ik zeg, lekker laten slapen.
veel succes
groetjes jolanda

Terug
Bovenaan