Wel of niet werken??

Hallo dames,

Hier een april moeder! Op 14 april ben ik bevallen van een mooie dochter.

Nu heb ik toch een andere vraag..... Zijn er moeders die ervaring hebben met thuis zijn (helemaal niet werken)?

Zelf heb ik altijd gewerkt (heb nog een dochter van 4 jaar), 16 uurtjes per week. Helaas door mijn vorige werkgever ontslag gekregen (had nog een tijdelijk contract) nadat ze wisten dat ik zwanger was..... wel toevallig dat je dan niet meer welkom bent!

Maar goed..... nu is mijn dochter 3 weekjes dus ik heb nog wel even (heb nu zwangerschapsverlof via UWV), maar over een week of 7 moet ik dan weer de WW in om te gaan solliciteren. Nu zit ik erover te denken om tijdelijk niet te gaan werken. Gewoon omdat ik het allemaal een vreselijk gedoe vind om dit allemaal al te gaan regelen in mijn verlof. Anderzijds vind ik het ook wel prettig om even tijdelijk thuis te zijn voor de kleine en dan misschien begin volgend jaar weer op mijn gemak te gaan zoeken naar werk!

Uiteindelijk wil ik wel weer gaan werken. Toch financieel iets meer adem, maar voor een half jaar tot een jaar zou ik toch wel thuis willen zijn!

Graag zou ik jullie reacties horen met voor- en nadelen!
Groetjes van Sandra
(mama van Isabelle 4 jr en Madeleine 3 weken)

hoi
als t voor jou lekker voelt om thuis te blijven moet het het doen.
ik zou in eerste instantie ook thuisblijven voor onbepaalde tijd.ik was invalkracht op een kinderdagverblijf en had altijd wel 3 dagen per week werk en regelmatig tijdelijke uren voor vervanging van een zwangere of langdurig zieke.
maar na de bevalling voelde het allemaal zo goed dat ik het eigenlijk wel zag zitten om weer te gaan werken.ik val nu in als oma kan oppassen.lekker vrijblijvend dus.
succes met beslissen!
groetjes kari

Hoi,

ik werk niet! Dat wil zeggen, mijn man heeft een eigen binnenvaartschip en ik doe alleen een klein beetje administratie en ik breng koffie en eten naar de stuurhut. Daarnaast doe ik het huishouden en ik zorg voor Laura. Eigenlijk dus wel een hele dagtaak als ik er zo over nadenk. Bij ons gaat dat goed, maar zodra ik aan de wal woon, wil ik wel weer een baan zoeken. Ik vind het vooral heerlijk dat ik altijd bij mijn kleine meid ben en dat ik voorlopig niets van haar hoef te missen. Als het financieel lukt en je wil het graag, zou ik gewoon thuis blijven voorlopig, maar een baan heeft ook z'n voordelen. Het lijkt mij af en toe best fijn om er eens uit te zijn en wat meer contact te hebben met anderen buiten de kinderen om, maar dat is mijn mening!

Groetjes Ilona

hoi!
Morgen is mijn verlof afgelopen, maar ik ga nog niet aan het werk. Ik neem 2, 5 maand fulltime ouderschapsverlof op en begin pas weer na de zomervakantie (werk in voortgezet onderwijs), eind augustus. Bjarne is dan precies 26 weken oud.
De vorige keer ben ik wel direct na mijn verlof weer aan de slag gegaan, maar afgelopen jaar is nogal turbulent geweest en ik geniet nog even van de "rust" thuis met twee kindjes.

groetjes Dionne

Na de geboorte van onze oudste (nu 5 jaar) ben ik thuis gebleven. Ik had een fulltime baan, maar heb die opgezegd. En ik heb er nooit één moment spijt van gehad! Nu hebben we inmiddels een eigen bedrijf waar ik de administratie voor doe, thuis. Op tijden dat de kinderen slapen/naar school zijn. En één dag in de week hebben we oppas aan huis. Dan kan ik ook naar de zaak toe. Maar ik moet bekennen dat ik daar tot nu toe (marieke is 11 weken) nog geen gebruik van heb gemaakt. Vind het toch moeilijk haar aan de oppas over te laten. Maar ja, komende week ga ik toch maar eens een afspraak maken met haar! Eens moet je weer beginnen...
Kortom: je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt!

Sabine

Hoi!
Ik heb ook een turbulent jaar achter de rug en blijf dus nu ook even thuis.
Ik werk wel een aantal uur in de week met jongeren met een beperking en doe een kleine freelance-opdracht, maar dat is veel thuiswerk dus op twee middagen na ben ik thuis.
Ik ben wel aan 't solliciteren (was net voor bevalling afgestudeerd) en zie wel wat daar van komt. Maar zoals je begrijpt heb ik niet echt haast om aan 't werk te komen, als het een paar maanden langer duurt is dat ook niet erg.
Ik geniet erg van mijn dochter en het gerommel in huis, tijd voor vriendinnen, familie, een fris huis en al de "huisvrouwengeneugten".
Wil trouwens uiteindelijk wel een baan voor max. 24 uur (man kan nu nog niet minder gaan werken).
Gr Irene

Terug
Bovenaan