wel of niet weten van het geslacht?????

Hallo allemaal,

een hoop van jullie hebben de 20weken echo al achter de rug of een pretecho gehad. nu lees ik  dat veel van jullie het geslacht ook al weten.

Zijn er ook die het niet willen weten???? ik ben ontzettend nieuwsgierig, maar zou het niet willen weten. Vind het leuker als het een verrassing is bij de geboorte. kamertje hebben we neutraal en namen voor beide zijn al bekend, dus dat is geen obstakel voor ons.

Graag zou ik willen weten wat voor jullie de voors en tegens zijn van het wel of niet weten van het geslacht. ben hier erg benieuwd naar.

Liefs Sylvia
19wk5dgn

Hoi Hoi

Wij willen ook niet weten wat het wordt.
Ik vind het wel een verrassing...( is het natuurlijk ook als je al wel het geslacht weet.. maar nu toch nog iets meer)

Dus alles lekker neutraal houden en met spanning wachten op de kleine meid of jongen.

Groetjes Ramona
18 weken

Hallo,

Wij willen het wel weten. Bij onze eerste twee kinderen wisten we het ook. Sommigen denken dat de magie van de geboorte weggaat, maar dat vind ik niet. Ik was nog net zo nieuwsgierig naar het uiterlijk en het karakter. Wij hebben de wetenschap van het geslacht alleen naar voren gehaald. Ik vond dat wel bijzonder.
Verder was ik heel nieuwsgierig.
De eerste keer had ik er wel op mogen vertrouwen dat het klopte wat er was gezegd, maar deed dat toch niet helemaal (bij een collega hadden ze het mis). Wij hebben toen de kamer in groentinten gedaan (ik ben toch niet zo van al dat roze). Bovendien wist ik ook niet wat de tweede ging worden, maar wel dat er uiteindelijk in kamers doorgeschoven zou worden. Neutrale en minder neutrale kleding gekocht (jurkjes en ook wel een beetje roze en paars).

Ook achteraf heb ik er geen spijt van gehad / ben ik blij dat we dat hebben gedaan.

Nu wil ik het echt ook weten omdat het praktisch is: moet ik wat jongenskleren gaan kopen of juist niet. Ik kan dan al wat spullen wegdoen, want er moet wel ruimte gemaakt worden voor nummer drie.

Verder hebben wij genoeg vrienden die het niet wilden weten en die zijn daar ook blij mee.

Vooral je gevoel volgen.

Groeten,
Tamar

hoi,
ook wij willen het weten, morgen is de echo, iedereen mag dan ook weer weten wat het geslacht is. omdat er een vruchtwaterpunctie is gedaan weten we het over 2 weken met 100% zekerheid, ik wilde het niet over de telefoon horen terwijl m'n man in de zaak was.
ik vond en vind het krijgen van een kindje zo overweldigend dat ik het geen probleem vind het geslacht al te kennen. er blijft nog zo veel te ontdekken over aan zo'n lief klein hummeltje!!
verder vind ik het leuk om na 20w ook een verrassing te krijgen en vind ik het praktisch.
groetjes suzan

Hihi wij willen het dit keer (de 2e) niet weten. Omdat het ook een keer leuk is het pas op het moment supreme te weten te komen maar ook uit een stukje zelfbescherming
Bij onze eerste wisten we het nml wel en kocht ik van te voren alles wat los, vast en roze was. Nu koop ik alleen het nodige en is t echt zoeken geblazen naar uni-sex spulletjes. Dat maakt t minder makkelijk om t maar te kopen.
Als t weer een meid wordt kunnen we dus een heleboel spullen hergebruiken (kleertjes met name) en als t een jongen wordt hopen we straks wat leuke spulletjes kado te krijgen. Het enige nadeel van t dit keer niet weten is dat we t kamertje wel helemaal neutraal moeten maken dit keer, maar aan de andere kant gezien: bij een nieuw kindje horen ook weer (wat) nieuwe spulletjes, niewaar?
Daarnaast zit er 6 jaar tussen de 1e en de 2e, dus onze smaak is ook wel wat veranderd in de jaren.

Veel plezier allemaal, wat jullie ook besluiten!
Marieke

Wij willen het toch weer weten wat het wordt. Bij de 1e wisten wij het niet en ik dacht dat het een jongen was dus schrok bij de bevalling toen het een meid bleek te zijn. We hadden wel alles neutraal gehouden.  Ik werd letterlijk gek van nieuwsgierigheid maar heb het goed  vol gehouden. Bij de 2e wouden wij het graag weten en het maakte alles voor ons gevoel een stuk makkelijker. Minder dingen om je druk om te maken, bijv. de namenzoektocht, kamertje, kleertjes etc. En het klopt ook dat je gerichter met je kindje bezig bent in je buik wat een fijn gevoel geeft. In eerste instantie twijfelde wij dit keer weer maar we hebben besloten dat we het toch weer willen weten omdat het voor ons veel fijner was om het al te weten tijdens de zwangerschap. Ook mag iedereen het weten hoor, doen wij niet moeilijk over. De geboorte van je kind is opzich al een verassing en een grote  mysterie.

Groetjes Jacy

Hoi allemaal,
Over zo'n onderwerp kunnen de meningen nogal verschillen he?
Wij hebben er onderling al een klein meningsverschil over, haha...
Ik ben ontzettend nieuwsgierig en alleen daarom zou ik wel stiekem even willen kijken. Mijn man wil het niet weten, hij verheugd zich op de verrassing bij de geboorte.
Ik heb me daar aan aangepast, ook omdat ik eerder ook altijd heb gezegd dat ik het niet wilde weten.
Ik vind het krijgen van een kindje al zo bijzonder en voor de rest is zo'n beetje alles maakbaar en regelbaar. Daarom hoef ik het eigenlijk ook niet te weten. Reden om t wel te willen weten is voor mij om mijn vermoeden/gevoel te bevestigen of juist niet.
Onze babykamer wordt redelijk neutraal en we hebben ook voor allebei al wel een naam, dus praktische redenen heb ik niet.

Groetjes, Karin

hoihoi

wij wilde het allebei wel weten hahaha veel te nieuwsgierig. Maar kan me goed voorstellen dat er genoeg mensen zijn die het niet willen weten.

liefs kim

Terug
Bovenaan