Wel of niet zoutloos?

Hoi meiden,

Je hoort zulke tegenstrijdige verhalen over wel of niet zoutloos eten bij een hoge bloeddruk.....wie heeft er nu ook last van en hoe leef jij momenteel?

Zelf matig ik met zout, heb bij hoge uitzondering net een klein zakje chips op omdat ik zo'n zin had na maanden zonder........oei, het is fout ik weet het....

Verder let ik dus goed op, kook wel met een beetje zout, maar doe nooit extra zout op mijn eten. En zojuist dus voor het eerst sinds maanden chipjes op.

Volgens de één is zoutloos eten achterhaald en volgens de ander weer niet.
Wat is jullie ervaring en mening hierover?
 
hallo mosy
volgens mijn verloskundige doen ze niet meer aan een zoutloos dieet bij een te hoge bloeddruk want dat schijnt niet veel te helpen.
het kan natuurlijk nooit kwaad erop te letten maar voel je niet te schuldig als je een keer een chipje neemt hoor.
ikzelf neem ook wel eens een chipje hoor en koken doe ik ook wel met zout.
ik let erop dat ik drie keer op een dag gezond eet en dat ik genoeg fruit binnen krijg.
en het gaat bij mij uitstekend.
liefs tijger
 
Ik heb begrepen dat het bij een hoge bloeddruk veroorzaakt door een zwangerschap niet veel zin heeft om zoutloos te eten. Vroeger deze ze dat wel maar sinds kort zijn ze erachter dat dit werkt. Bij een "normale" hoge bloeddruk wel.

Te veel zout is nooit goed dus af en toe een frietje en chips en matig zout bij het eten is nooit erg.
 
Terug
Bovenaan