wel of niet zwanger, wel of geen miskraam?

Hai,

Vorige week vrijdag gingen we vol spanning ons tweede kindje op de echo bewonderen, althans dat hoopten we... Het liep echter anders. De Echoscopiste zag niets en volgens haar had ik een leeg vruchtzakje en een leeg dooierzakje en dat terwijl ik 9 weken zou moeten zijn. Een enorme teleustelling natuurlijk en een inmens verdriet!

De maandag erop hadden we een controle echo en nu bleek er ineens wel ''iets'' te zitten, een embryo van 6 weken oud, terwijl ik dus 10 weken behoor te zijn. Ik snapte er niets meer van. Ze konden niet zien of het nog leefde, dus dat maakte het er ook al niet  makkelijker  op. Ze weten nu niet of het een  enorme groeiachterstand heeft, of het uberhaupt nog leeft en er is zelfs een hele kleine kans dat het toch goed is. En dat snap ik dus niet.

Volgens de gynacoloog kan ik toch later bevrucht zijn (in mijn geval dus 4 weken) dan ik zelf dacht, maar hoe kon ik dan na 5 weken al een positieve zwangerschaps-test  uitslag hebben? Dat zou betekenen dat ik na 1 week bevrucht ben en technisch gezien ben je pas na 2 weken bevrucht. Volgens haar kon het zo zijn dat het eitje er langer over heeft gedaan ofzo. Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet meer zo heel goed heb opgelet, omdat  de schok van eerst van  iets naar niets en daarna weer van niets naar  iets te groot voor me was.

Ondertussen wacht ik weer op mijn volgende echo maandag en ondertussen wellicht op een miskraam....

Nu is mijn vraag: Heeft iemand van jullie wel eens hetzelfde meegemaakt? En hoe lang duurt het ongeveer voordat een miskraam zich aandient?

Groetjes, Ooooo

Hoi Hoi,

Ook ik ben in het ziekenhuis geweest voor een termijnecho.
Ook ik had al 1 dag na mijn verwachte NOD een positieve test.
Ca 2 weken later naar het ziekenhuis geweest... Ook bij mij was er niet meer te zien dan een vruchtzakje en een heel klein dooierzakje (een klein streepje) terwijl ik dus ca 7,5 week moest zijn, volgens mijn eigen berekening. dus het kon nog alle kanten op zei ze. Twee weken later terug geweest, 1 uur zitten wachten op de afspraak, was erg nerveus.... ben amper die twee weken doorgekomen.
Tot onze verbazing, was ik toen pas 7,5 en klopte er een hartje.
Dus ja, dan vraag je je natuurlijk af, hoe kan dat????
Waarschijnlijk door een onregelmatige cyclus.....
Dus ik zou me nog maar geen zorgen maken!! Bij mij was het ook onnodig en was er veel meer te zien dan alleen een vruchtzakje. Ben nu bijna 11 weken en mag over bijna 2 weken nog een keer terug komen voor een echo.
Ongeloofelijk hoe dat kan lopen.

halo.ik had ook een echo bij 12 weken,geen vruchtje te zien.mijn man en ik hadden dit niet meer verwacht en zijn heel verdrietig.Toch word ik geholpen in het ziekenhuis deze week.Maar vraag me af of ze voor de curretage nog een binnenwaardse echo doen?Mij vriendin had dit en er klopte een hartje ,ze bevalt over 2 weken.groetjes

Hallo visje,

Als het goed is doen ze inderdaad eerst een inwendige echo. Is bij mij tenminste wel gebeurd.
Ik was bijna 13 weken zwanger toen ik voor het eerst bij de huisarts kwam. Hij hoorde het hartje niet, maar dat gebeurde wel vaker bij een eerste controle. Omdat het in onze familie vrij normaal is om de eerste maanden door te menstrueren, ging ik naar het ziekenhuis voor een termijnecho.
We waren best nerveus. Je gaat toch voor het eerst je kindje zien. We zagen ook een kindje, maar het hartje klopte niet! De wereld zakte onder onze voeten weg.
De artsen wilde eerst kijken of het spontaan zou komen, want mijn "hoofd" wist nu ook dat ik niet meer zwanger was. Uiteraard gebeurde dit niet. Ik heb nog bijna 3 weken doorgelopen voordat besloten werd om een curretage te laten doen.
In die tussentijd was ik wel na een enorme buikpijn een grote prop verloren bij het plassen. Ik nog met een boterhamzakje het uit de toiletpot vissen, want je weet nooit of het belangrijk is. Weer een echo gehad, nu inwendig, maar alles bleek er nog te zitten. Ik voelde me trouwens heel goedkoop op dat moment met mijn voeten in de beugels.

Na de curretage heb ik 4 weken gevloeid, net zoals bij een normale bevalling. Ik was er net vanaf toen ik weer ongesteld werd. Na 6 weken voor nacontrole en toen kregen we het groene licht van de arts. Binnen een maand was ik weer zwanger. Ik ben vreselijk gespannen geweest en zat met 7 weken bij de dokter onder het motto; ik wil een echo, want als het hartje nu niet klopt, gaat het ook niet meer kloppen. Dat kon hij zich goed voorstellen en ja hoor, het hartje was er!
Toen ik 10 weken zwanger was, werd de spanning me weer te veel. Ik zat weer bij de dokter. Hij heeft toen geluisterd en hoe hij het voor elkaar gekregen heeft, maar het hartje was luid en duidelijk te horen! daarna was ik gerustgesteld en ben ik gaan genieten.
Onze zoon is gezond (20 dagen te vroeg) en voldragen ter wereld gekomen.

Ik wens jullie dan ook allemaal veel sterkte en wat mij zelf enorm geholpen heeft in het ziekenhuis tijdens de onderzoeken, is om te proberen een knop om te zetten en je verstand op "nul" te zetten. Na de onderzoeken was ik er weer en stelde ik vragen, maar wanneer ze met je bezig zijn, moet je je afsluiten.
STERKTE!!!!!

Caroline

Terug
Bovenaan