Wel of niet zwanger worden...

A

Anoniem

Guest
Ik zie op deze forums eigenlijk alleen meiden die al zeker weten zwanger te willen worden, maar toch zal er voor iedereen een moment zijn geweest dat ze dachten: we gaan ervoor..! Binnenkort trouw ik met mijn beste maatje, daarna willen we ook voor een kindje gaan. Ik vind het nu al spannend om er zo bewust voor te kiezen, laat staan dalijk het moment af te moeten wachten of het ook daadwerkelijk lukt. Van vriendinnen hoor ik vaak 'dat gevoel heb je gewoon', maar persoonlijk vind ik dat er wel meer komt kijken bij een bewuste keuze voor het (mogen) krijgen van een kindje. Hoe denken jullie daarover?

Hai Carry,

Allereerst gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Ik begrijp je gevoel en het is ook goed dat je je bepaalde vragen bewust stelt..... Voor mij was het overigens een heel duidelijk gevoel. Mijn man en ik waren er allebei helemaal aan toe en dus was de beslissing snel gemaakt...ik vind wel dat je alles op een rijtje moet hebben zodat je je kindje in een stabiele thuisbasis kan opvoeden maar wat het aller belangrijkste is, is de liefde die jullie voor elkaar hebben en dus die liefde ook straks voor jullie kindje hebben.....

Je zal er straks ook bewuster mee bezig zijn en dat is allemaal ook heel spannend! Volg je gevoel! Overigens heb je gelink als je zegt: kindje 'mogen' krijgen. Zowel ik als een aantal dames zijn al heel lang bezig en soms vergt het veel op mentaal vlak.

Succes! En veel plezier met alle voorbereidingen voor de grote dag (Ik trouw zelf over 3 maandjes) :)

Fijne avond. Liefs Lynn.

Hoi Carry,
Ik had nooit wat met kinderen, niet met die van anderen en ook heb ik zelf nooit echt over kinderen nagedacht. Toen we al 4 jaar getrouwd waren kwam er op een dag een vriendin met een tweeling op bezoek en ze vroeg of ik kon helpen met de fles geven. Ineens dacht ik van : ja! En ben die maand gestopt met de pil.

Ik weet dat veel van mijn vriendinnen ook eerst hebben nagedacht over financiën, carrière, huisvesting, etc etc maar als je dat te veel doet dan maak je je maar zorgen denk ik... Maar dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk.

Veel succes met alles en proficiat met je huwelijk!

hoi,
ik vond het ook heel spannend om te beslissen ,wel of even nog niet doen..
duidelijk was wel dat ik een kind wilde!
maar financieel was ik altijd onzeker, terwijl we het financieel allemaal op orde hadden.

oke keuze we doen het.
pil aan de kant..

toen (na 1 jaar zwanger) schrok ik me toch dood hoor.
wat ik graag wilde werd werkelijkheid..
dus kon niet meer terug, dat benauwde me wel.

maar daar groei je met de weken ook gewoon naar toe.

die tijd had ik nog niet eens echte rammelende eierstokken..
nu bij de keuze voor een derde heb ik dat veel meer..
alsof het van mijn lijf moet?!

succes met je keuze..

Hai Carry,

Het klopt dat het lijkt alsof hier alleen dames zijn die er al helemaal uit zijn dat ze aan kinderen willen beginnen! Maar dat heeft meer te maken met dat je je als twijfelende vrouw niet zo snel tussen de “NOD-dames” gooit :) Bij mij heeft het in ieder geval wel eventjes geduurd…
In tegenstelling tot sommigen had ik niet van het ene op het andere moment Het Gevoel. Daar waar ik eerder de boot afhield, ben ik (en zijn we samen) er wel in de loop van vorige jaar meer over na gaan denken en inmiddels ben ik nu een half jaar gestopt met de pil omdat we besloten er echt voor te gaan.

Als ik kijk naar vriendinnen en hun kids (allemaal < 1 jaar, we maken een ware babyboom mee) is het mede daardoor wel meer gaan kriebelen, maar ook het besef dat we op dit moment op een goed punt in ons leven zitten heeft echt meegespeeld! De usual overwegingen komen dan voorbij (ruimte qua huis, vaste baan, flexibele opvangmogelijkheden, gezondheid) en die maakten eigenlijk dat ik dacht: Als we graag een kindje willen, waarom dan niet nu? Niet de meest romantische reden, maar voor mij trok het me over de streep… Al blijf ik het spannend vinden…

Je verhaal klinkt me dus helemaal niet raar in de oren hoor! En ik zou zeggen, schrijf lekker mee als je daar behoefte aan hebt over dingen die jou bezig houden …
En op een gegeven moment hak je de knoop door en dan begint het avontuur… lukt het? Of duurt het langer? Hoe gaan je daar als stel (echtpaar ;)) mee om? En, ik troost me met de gedachte dat twijfels en onzekerheden bij de meeste vrouwen blijven. Wil ik dit echt wordt: kan ik dit echt? Doe ik het goed enz…

Hmm, lang verhaal geworden, in ieder geval: welkom :D

Groetjes!

Hey

Gefeliciteerd met jullie verloving!!!

Tja bewust kiezen voor een kindje.... Het is en blijft een moeilijke keuze. Mijn zoontje is er gekomen zonder dat ik er van wist eigenlijk. Ik slikte de pil en ben ontzettend ziek geweest in de maand dat hij verwekt is. Dus ongemertk was ik al zwanger. Een half jaar later wilden we zowiezo beginnen, dus dat was het probleem niet.

Nu hebben we een poosje terug bewust de keuze gemaakt om voor een tweede te gaan. Maar toch zijn we (en vooral ik) hier (te) veel mee bezig!

Het is gewoonweg eenvoudiger en frustratiebesdparender om ongemerkt zwanger te worden!

Liefs

Wat ontzettend leuk en fijn om jullie reacties te lezen. Ik vind het een prettig gevoel om te weten dat dit soort overwegingen bij meer mensen spelen. In de loop van de jaren (we zijn nu bijna 7 jaar samen) heb ik mijn vriend echt zien veranderen in de manier waarop hij over kinderen denkt. Hij was er eerder echt niet aan toe, en staat er nu juist echt voor open. Mooi om te zien en het geeft me een goed gevoel dat we in elk geval gewacht hebben tot dit een keuze van ons allebei werd. Ik vind het ontzettend spannend allemaal, vooral nu het zo concreet gaat worden. Ik wil rond mei gaan beginnen met het slikken van foliumzuur en eventueel wat extra vitamines, om mijn lichaam voor te bereiden. Verder is mijn conditie prima, omdat ik regelmatig sport. Wat doen jullie nog meer 'ter voorbereiding'?

Terug
Bovenaan