Wel of niet?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

het is alweer een tijdje geleden dat ik hier ben geweest..

Ik heb pco en dus geen eisprong. deze maand begonnen met clomid, maar er werd op het ziekenhuis gezegd dat ik geen eisprong had deze maand. Ovulatietest gedaan een week later en wat blijkt: net zo positief! Ik heb dus wel een eisprong!! (dat zou dan de 14e dag zijn als ik tel vanaf mijn ongesteldheid) die dagen veel huiswerk gedaan en nu voel ik me anders. mn borsten jeuken, ben erg moe, heb rare steken rechtsonder in mn buik en moet voor mijn gevoel vaker plassen.

Denk dat ik me gewoon van alles in mn hoofd haal, maar aan de andere kant ben ik een heel nuchter persoon. Ik weet niet meer wat ik moet denken.. ik moet, als ik de telling een btje bijhoud, volgende week ongesteld worden.. ben benieuwd.. Help! heeft iemand hier ervaring mee, of heeft hier vaker last van en wordt toch ongesteld? Ik weet dat ik niet zo moet denken, maar heb gewoon het gevoel dat ik zwanger ben..

Hoest met de rest??

Knuffel Diaan

He diaan!

Het is erg lastig om te weten wat de verschijnselen bij jou zijn. Zelf had ik wat jij beschrijft toen ik zwanger was van de eerste, ik had steken in mijn rug en onderbuik, moest ineens veel meer poepen, mijn tepels begonnen te kriebelen  bortsen werden gevoelig  (ja ik zeg t maar ff zoals t is;-)) en kreeg behoorlijk griep. Toen was ik dus idd zwanger met de verschijnselen die jij beschijft!

Aan de andere kant hoor je vaak dat als je er heel erg mee bezig bent zwanger te raken je die dingen ook gaat voelen terwijl ze er eigenlijk niet zijn.. Nuchter of niet, dat doet een kinderwens schijnbaar met je hoofd!;-)

Ik zou dus niet kunnen zeggen hoe het bij jou nu is! Ik ben nu bezig met de eerste ronde van mijn tweede kindje.. Ik heb 1 juli mijn inplanon laten verwijderen en werd 2 juli meteen behoorlijk ongesteld.. Een week later (vorige week woensdag)  kwam mijn vriend terug van zakenreis in Shanghai en hebben we zegmaar tot afgelopen zondag iedere dag "geklust". De dag voor hij thuis kwam was mijn menstruatie over.. Nu heb ik weer pijn in mijn onderbuik en onderrug.. Maar bij een cyclus van 28 dagen zouden  gister en vandaag mijn meest vruchtbare dagen zijn.. Ik heb dus geen flauw idee hoe of was..  
De tijd zal het leren want nu testen heeft niet zoveel zin.. Dus maar afwachten of ik 30 juli ongesteld wordt.. of niet...

Nou laat het igg even weten hoe het afloopt! Hoop voor je, en het zo zomaar kunnen, dat je zwanger bent!!!

Liefs Lot  

Hey Lot,

thnx voor je reactie. Het is ook  moeilijk te zeggen.. kan idd van alles zijn. ik had ook veel last van kwaaltjes toen ik net gestopt was met de pil, dus ik weet het echt niet. maar goed, we wachten wel af.. doe gewoon eind volgende week een test en dan weet ik het zeker! ga er maar vanuit dat het niet zo is, dan valt het altijd mee als het negatief is.

maar ik ga voor je duimen! zou toch mooi zijn als je eigenlijk direct weer zwanger zou zijn! hou je met nog even op de hoogte?

ik laat het je nog weten! :)

He diaan!

Wanneer ga je testen? Wanneer zou je NOD zijn?

Ik moet nog wel ff wachten hoor voor ik nieuws heb, tenzij ik eerder ongesteld wordt natuurlijk dan weet ik het snel.. Maar zo niet moet ik wachten met testen tot na 30 juli..
Kan nu wel gaan testen maar of ik nou wel of niet zwanger zou zijn volgens mij is dat nog veel te vroeg!

Ik ga iig voor je duimen!

Liefs Lot

hoi! Ik heb ook pco, dus weet een beetje over hoe en wat.
Hoe weten ze dat je geen eisprong gehad hebt? Door echo of door bloed onderzoek...

1 ding moet je wel weten, niet dat ik je wil ontmoedigen, maar bij de bijsluiter van de ovulatie testen staat dat wanneer je hormoon slikt (clomid dus) de uitslag van de test niet betrouwbaar kan zijn. Dus daar moet je misschien wel even aan denken.

Maar hoop echt voor je dat je zwanger bent natuurlijk! En dan zie je maar, dat ze in het ziekenhuis niet altijd gelijk hebben.

ps: heb je ook het idee dat er steeds meer PCO meiden zijn?

Hey Lot,

na 30 juli.. das dus nog 2 weken wachten. Ik kan testen na volgende week woensdag.. ga nergens vanuit.. ga het in ieder geval proberen om nergens op te hopen.. en als het negatief is, nou dan heb ik weer rare dingen gevoeld in mn lijf en ga ik gewoon volgende maand opnieuw beginnen met hormonen.. komt wel goed.. :D

Hey Lin,

is dat zo? dat heb ik nog niet eerder gehoord..
maar je vroeg bloed prikken of echo's.. ik heb maandelijks meerdere echo's om te kijken hoe het ervoor staat. wel fijn hoor, een kennis van me moet maandelijks bloed prikken en dan weer een aantal dagen wachten totdat ze de uitslag heeft. ik vind het wel fijn dat ik naar het ziekenhuis ga en direct weet hoe het ervoor staat

wanneer hoorde jij dat je pco had? en hoe gaat het nu bij jou?

ik ga me ook niet te blij maken hoor, want je zult zien dat het toch gewoon rare kwaaltjes zijn van de hormonen ofzo.. maar toch, ik heb nog nooit zo'n gevoel gehad als dit keer..

nou ja, we houden elkaar op de hoogte!! :D

Hi Diaan,

ik hoop het voor je!! Heb geen idee wat Clomid met je lichaam en je hormonen doet maar t zijn wel zwangerschapskwaaltjes. Ik had heeeeel zere en jeukende borsten, af en toe steekjes in mn baarmoeder, af en toe misselijk (alsof ik teveel had gegeten), meer bultjes overal en t belangrijkste: ik voelde me superzwanger.
Succes met duimen, wie weet!

Terug
Bovenaan