wel of niet

A

Anoniem

Guest
hallo,

Zit heel erg te twijfelen. Nu het weer kouder wordt in de wintermaanden hoe ik die met Merel door ga komen. Geen kachel boven.
Goed we hebben al de slaapzak met lange mouwen. flanellen pyama en 2 wollen dekentjes en ik heb nu niet echt het idee dat ze het koud heeft.
Handjes zijn 's ochtends wel altijd koud maar verder voelt ze lekker warm aan.

Nu zit ik te tweijflen vorig jaar heb ik de nachten dat het gevroren had een kruik bij Merel in bed gelegd.
Ze lag toen nog in een fixatiekussen en kon ook nog niet uit zichzelf draaien.

maar nu kan ze dat natuurlijk allemaal wel.
gaan staan draaien kruipen etc.
Weet niet zo goed of ik nu als het echt is wel een kruik   durf te gebruiken.
Wat vinden jullie wel of niet en bij wel hoe dan.
Denk er nu aan om als ik het dan al ga doen wil het zo lang mogelijk uitstellen de kruik overdwars aan het voeteneind te leggen.
Ze blijft altijd lekker onder de dekens 's nachts pas tegen de ochtend wordt ze beweglijk.
Denk dat ze doorheeft dat het 's nachts te koud is onder de dekens vandaan.
Want tegenwoordig blijft ze liggen als ik haar heb ingestopt.
Van de zomer was het altijd de vraag in wat voor een houding ik der nu weer aan zou treffen.

Verder ben ik op pad geweest voor een babydekbedje maar die gaan pas vanaf 2 jaar.
En dan vind ik het leeftijdsverschil met 16 maanden nog net iets te groot voor.
Volgend jaar krijgt ze een dekbed. is toch warmer dan dekens.

Groetjes Karin

Misschien een idee om zo'n zak te kopen waar modder of pijnboompitten in zitten.Deze kun je in de magnetron opwarmen op de warmte die je wilt.Deze lijken mij wat minder "eng"als een kruik.

Succes Jessica

Hoi Karin,

Ja lastig he!!! Je kan ook eventueel de dekens in een dekbedsloop stoppen. Die is toch wat langer en kan je haar wat beter in stoppen.
En als ze het echt koud krijgen zul je het denk ik wel merken.. worden ze 's nachts wakker of 's ochtends eerder wakker.
Ik denk niet dat  ik zo gauw een kruik zou doen.  En  ze heeft al een winterslaapzak met  mouwen, pyama... dat moet toch genoeg zijn, denk ik!  

Succes verder
gr. Ilone

Ik zou niet zo snel een kruik in bed leggen als de kleine erbij ligt. Ze zijn nu zo vindingrijk geworden!! Misschien dat je wel het bedje kan voorverwarmen met een kruikje?? Dit doe ik als het heel koud is ook met de kinderwagen!! Ideaal!!

Hoi Karin,

Een kruik zou ik nooit doen!!! Als er wat gebeurt dan sla je jezelf 10 keer voor de kop.
Kun je geen klein elektrisch kacheltje kopen? Wij hebben er 1 om de boot vorstvrij te houden? En als je 1 laken doet met dan 2 dekentjes. Ademt wel, maar is wel warm.

groetjes Maris

Hoihoi,

Ik zou hetzelfde doen als Moonpoontje. Gewoon een uurtje voor ze naar bed gaat haar bed voorverwarmen met een kruik. En deze er dan dus uit halen als je de kleine op bed legt.

groetjes Linda

Terug
Bovenaan