Wel of Niet??

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Ik heb even een vraagje aan jullie? Ik ben 10 mei voor het laatst ongi geweest en heb afgelopen vrijdag mijn eisprong gehad, maar voel me al een week anders. Ik heb daarom dinsdag er een test tegen aan gegooid omdat ik toch geen peil kan krijgen van een menselijk lichaam en die test gaf 2 strepen aan wel heel licht die was van clear blue, gisteren toch maar 1 van predictor gedaan en wederom 2 strepen waarvan 1 lichte streep.

Ik weet niet of het al zo kan zijn dat ik nu al een positieve zwangerschapstest kan hebben misschien kunnen jullie mij meer vertellen, want bij de eerste heb ik dit nooit gehad. Ik moet volgende week pas ongi worden.

Liefs RH

Hoi RH,

Weet je wel heel zeker dat je je ei vrijdag hebt gehad? Want het ziet er naar uit dat je dan toch echt zwanger bent. Aleen ik denk wel dat als je ei vrijdag is geweest het echt te vroeg zou zijn om dat nu al te zien op een gewone test( zelfs een vroegtest) Ik zou eerder zeggen dat je een vroege eisprong hebt gehad.
Het enige dat ik je kan aanraden is een digitale cb test doen met tijdsindicator. Deze kun je al doen 4 dagen voor de verwachte menstruatie. Deze zal je dan meer zekerheid geven..

Succes. Ik hoop met je mee.
( en alvast een hele voorzichtige felicitatie)

Groetjes M

Hoi M,

Ja vrijdag was mijn eisprong dat klopt, maar ik ben elke keer ongi rond de 24ste 25ste dag zoiets. Ik vindt het ook wel vroeg vandaar dat ik het ook vroeg. Ik wacht het gewoon geduldig af meer kan ik toch niet doen en dan zien we het wel.

Bedankt voor je reactie.

Liefs RH

Het is (vrijwel) onmogelijk om 4 dagen na je ovulatie een positieve test in handen te hebben. Het bevruchte eitje moet eerst van de eierstokken naar de baarmoeder reizen en daar innestellen. Daarna kan de HCG aanmaak via jouw lichaam worden afgescheiden in je urine. De test meet pas boven een bepaalde waarde en daar is minimaal 7 tot 10 dagen voor nodig. Het ziet ernaar uit dat je, gegeven de positieve testen, toch eerder geovuleerd hebt!

Ik denk dat je je nu gewoon vast moet houden aan de positieve testen. De echo zal op termijn uitwijzen wanneer je nou echt bevrucht bent. Al is dat ook geen wetenschap. Bij mij kwam eruit dat dat in een periode zou zijn gebeurd dat mijn man op zakenreis was. En nee, ik ben niet vreemd gegaan!

Gefeliciteerd!

Het is (vrijwel) onmogelijk om 4 dagen na je ovulatie een positieve test in handen te hebben. Het bevruchte eitje moet eerst van de eierstokken naar de baarmoeder reizen en daar innestellen. Daarna kan de HCG aanmaak via jouw lichaam worden afgescheiden in je urine. De test meet pas boven een bepaalde waarde en daar is minimaal 7 tot 10 dagen voor nodig. Het ziet ernaar uit dat je, gegeven de positieve testen, toch eerder geovuleerd hebt!

Ik denk dat je je nu gewoon vast moet houden aan de positieve testen. De echo zal op termijn uitwijzen wanneer je nou echt bevrucht bent. Al is dat ook geen wetenschap. Bij mij kwam eruit dat dat in een periode zou zijn gebeurd dat mijn man op zakenreis was. En nee, ik ben niet vreemd gegaan!

Gefeliciteerd!

Hoi Mama van 3,

Bedankt voor je reactie en idd ik heb het na wat speurwerk ook gezien op het net dat het eigenlijk onmogelijk is dan positief te testen. Ik probeer ook te wachten tot ik mijn nod krijg of niet en dan zal ik nog eens een test doen en misschien kan ik dan blij zijn.

Mijn man zei vanmorgen nog misschien ben je wel zwanger maar heb je toch een bloeding gehad maar dat heb ik wel eens vaker gehoord dat dat kan maar zelf nog nooit meegemaakt dus wacht het nu wel af dat is denk ik het beste wat ik kan doen.

Liefs RH

Veel succes met wachten, dat was nooit mijn sterkste kant om eerlijk te zijn....Ik moet zeggen dat ik met mijn laatste op dag 10 positief heb getest en het was niet eens zo'n vroege test. Heel licht maar kan dus wel. Veel HCG aanmaak en dat is een goed teken. Ik weet wel dat ik erg tegen mijn NOD opzag toen....toch opgelucht dat ik niet ongesteld werd. 't Is allemaal nog zo pril. Aan de ene kant is vroeg testen fijn, je hebt zekerheid maar dan ga je weer twijfelen of alles wel goed zit.....arghhhh, je zou gek van jezelf worden toch?

Hey mama van 3,

Ja wachten is ook niet mijn sterkste kant hoor moet ik eerlijk zeggen maar kan niet anders he. Nou ik heb vandaag toch maar even met mijn beste vriendin over gehad en die testte bij de laatste ook ruim 6 dagen voor haar NOD postief, zij zei dat je bij n 2de of 3de sneller HCG aanmaak. Nou ik heb er nog niet veel verstand van. Het is wel frustrerend en probeer het vol te houden en miss test ik ma of di nog een keer en kijken wat dan de uitslag is. En anders volgende maand beter liever niet natuurlijk hahaha. Laat het zo gauw ik wat meer weet weten.

Liefs RH

Terug
Bovenaan