wel og geen borstvoeding???

Hallo allemaal,

Ik ben een moeder van 2 lieve kindjes en kijk hier wel eens mee.
Nu zit ik met een dilemma waar ik maar niet uitkom, dus hoop ik op wat tips van jullie.

Bij mijn vorige 2 kinderen heb ik geprobeerd bv te geven maar ben daar na 2 weken mee gestopt omdat het echt heel erg veel pijn deed met bloedblaren en kloven en een ontevreden baby.
Nu heb ik al die tijd gezegt dat ik meteen met flesvoeding begin maar begin toch te twijfelen.

Wat gaan jullie geven en hebben jullie ervaring.

groetjes

ik heb een dochter van twee en die wou de tepel niet goed pakken, dus toen overgestapt op de fles. heb eerst nog een maand of 2 gekolfd maar dat is ook bijna niet vol te houden. ga het nu weer proberen.
kan me voorstellen dat je met direct met flesvoeding wil beginnen als het zo'n drama is. en kan me ook voorstellen dat je twijfelt is natuurlijk een intiem moment met je kleintje.

Ik heb bij mn 1e 9 wkn bv gegeven.
Maar bij mn 2e was het een drama, kloven erg stuwing. En een kind die maar niet verzadigd is van de voeding en niet wilde groeien.
Nu heb ik een bv cursus gedaan, en ik heb er nu wel weer zin in.
Het ligt ook helemaal aan de kraamverzorgster die je dan hebt, hoe die ermee omgaat. En of jullie goed kunnen samenwerken.
En uiteindelijk is het JOUW keuze of je het dan nog ziet zitten ja/nee.
Je kan het altijd proberen, wil het niet dan stop je gewoon.
Als je er maar positief in staat, anders wil het ook niet.

Ik heb mijn beide kinderen borstvoeding gegeven en ga dat nu weer doen. Ik zou zeggen: probeer het nog een keer, maar niet ten koste van alles. Het gaat erom dat JIJ je er goed bij voelt en gelukkig van wordt!!! Als je met stress moet gaan voeden, kan je beter direct de fles geven denk ik. Maar het is hoe dan ook JOUW keuze, intieme momentjes kan je ook creëeren door lekker met je kleintje samen in bad te gaan of te buidelen. Dat is ook heel erg heerlijk!
Succes met het maken van de voor jou goede keuze.

ik heb me 3 jongens met de fles groot gebracht maar dit keer wil ik toch borst gaan geven.

Je kan toch gewoon weer de borst doen en mocht het weer niet goed lukken of te pijnlijk zijn kan je altijd nog fles doen maar de stap van fles naar borst is moeilijker dan van borst naar fles.

Succes

hoi mamavanbijna3,

ik hoor eigenlijk bij de aprilmama's, maar wil toch even reageren.
bij de eerste (nu zwanger van de 2e) wou ik ook borstvoeding geven.
mijn dochter pakte de borst niet (af en toe toevallig wel) en ook kwam bij mij de borstvoeding niet op gang. ik liep de hele dag te kolven en kreeg er maar 1 of 2 druppels uit.
heb toen besloten om het na 3 dagen te stoppen en op flesvoeding over te gaan. nu bij de 2e ga ik gelijk flesvoeding geven. heb geen zin meer in die onzekerheid.

Hier een dec-mama, maar toch even een reactie op dit onderwerp wat helemaal in mijn straatje ligt. Ik ben momenteel zwanger van nummer drie. De eerste twee hebben bij mij allebei vier weken borstvoeding gehad. De eerste met borstontstekingen, tepelkloven en je kent het allemaal! Vreselijk! Bij de tweede toch weer geprobeerd, maar wat een emotionele aanslag is dat op je lijf. Nummer twee ging met 2 weken bovendien dagelijks enorm krijsen en kreeg niet genoeg. Ook geen goede ervaring.

Ondanks het intieme gevoel heb ik nu bij nummer drie gekozen niet aan borstvoeding te beginnen. Redenen hiervoor zijn de eerdere slechte ervaringen met happen, hoeveelheid en duur van de borstvoeding. Maar ook het feit dat ik er nu al twee heb lopen... en nog een keer die emotionele rollercoaster.. nee.

En ook ik heb enorm getwijfeld. Hahaha eergisteren nog toen ik mijn vriendin sprak die na 9 maanden volledige borstvoedingmoeite heeft te stoppen. In haar situatie zou ik ook niet twijfelen. Maar na het gesprek wist ik het toch weer zeker. Ik doe het niet.

Ik denk dat door geen borstvoeding te gaan geven ik een veel leukere moeder zal zijn voor dit derde kindje. Het is beter voor mij en het hele gezin. Dat intieme moment pak ik wel onder de douche. Niets fijner dan douchen met je pasgeborene!

Dit is mijn verhaal en dat is voor iedereen natuurlijk anders, maar ik hoop dat je hierdoor beseft dat je geen slechte moeder zult zijn als je het niet gaat proberen.

Succes met beslissen!
Groetjes

Terug
Bovenaan