wel og geen dekbedje in de wandelwagen????

goede morgen allemaal,
Ik weet dat het niet verstandig is om een dekbedje te gebruiken in het ledikant of wieg, maar hoe zit dat met de wandelwagen???
Heb een wandelwagen gekocht en daar hoord een dekbedje in...
Dan loop je er achter en houd het kindje voordurend in de gaten, de baby wordt in september verwacht dus is het ook niet warm meer en ik laat de baby er ook niet in slapen.. wie kan mij advies geven???
groetjes, simone 28 weken
 
Ik zou het niet doen. Je mag een baby niet onder een dekbedje leggen, omdat een dekbedje te veel isoleert en een baby zijn/haar temperatuur niet goed kan regelen. Als je baby het te warm krijgt, kan het dus de warmte niet kwijt. Ze waarschuwen hiervoor ivm wiegedood. Het hangt er denk ik inderdaad vanaf zoals hierboven staat hoe lang je je kindje in de wagen laat liggen. Maar ja wanneer is te lang? Ik zou een dekentje gebruiken, weet je het zeker dat het goed is.

Groetjes
 
in de kinderwagen zijn de dekbedjes anders en dunner. Die kunnen geen kwaad. Daarnaast heb je de kleine erg geen uren onderliggen. Al heb ik zelf wel vaak de kleine erin laten slapen,vanwege huilen, nooit te warm gehad.

Succes
 
als je er maar op let dat je je kindje dan ook nog niets eens heel warm inpakt in een dikke was en dikke trui ofzo kan het geen kwaad hoor. Maar volg je eigen gevoel, ik heb de eerste weken ook een dekentje erin gehad en op een gegeven moment het dekbedje erin gedaan. Inderdaad liggen ze er niet zo lang in dus volgens mij kan het geen kwaad.

gr sandra
 
in de winkel adviseerden ze ons wel een deknedje voor in de wagen, volgens mij kan t gene kwaad, ze zouden ze toch ook niet verkopen als t afgeraden werd, je ziet ze overal..
 
Hallo,
Wij hebben een dekentje in de wagen. Dit puur omdat ik dit een veiliger idee vind. Dekbedjes worden niet voor niets afgeraden.Verder ligt onze zoon soms best wel een tijdje in de wagen. Vooral als ik ben wezen wandelen en hij lekker ligt te slapen dan laat ik hem liggen. Als je je kindje de eerste tijd op je slaapkamer wilt laten slapen zou ik zeker een dekentje gebruiken.
Groetjes
 
Terug
Bovenaan