Wel ovulatie, niet ongesteld, maar ook geen positieve test

Dag allemaal,

Sorry ik ben pas net lid van het forum, dus vergeef mijn rare username, moet nog even uitvogelen hoe ik dat verander.

Anyways. Ik heb 12 juni een positieve ovulatietest gehad. De dag ervoor en erna ook gemeenschap gehad, want wij proberen nu ondertussen 6 maand zwanger te worden. Nu ben ik ondertussen 4 dagen te laat ongesteld, dus vanochtend met goede moed getest, maar deze was negatief. Juist doordat ik mogelijk toch iets later ovuleerde dan de positieve test langer gewacht om te testen. Heb wel wat verschijnselen (misselijk, opgeblazen gevoel, enorm pijnlijke borsten), maar misschien is dat ook wel pms. Kan het gebeuren dat je wel een eisprong hebt gehad, maar pas veel later ongesteld wordt? Ik ga sowieso over een paar dagen weer testen, maar ik raak hier best van in de war, omdat ik normaal gesproken heel regulier ongesteld ben.
 
Ik heb dit ook een keer gehad. Ik was toen een week overtijd en waarschijnlijk had dat te maken met dat ik mezelf toch een beetje druk aan het maken was. Door stress heb ik vaak dat mijn menstruatie iets langer opzich laat wachten.. hoop voor jou dat het wel positief is echt dat je snel een positieve zwangerschapstest krijgt!
 
Op 12 juni positieve ovulatietest betekent op 13/14 juni waarschijnlijk je eisprong. Toch zou je wel een positieve test verwachten na NOD. Maar....zolang nog niet ongesteld is een zwangerschap nog gewoon mogelijk. Het is alleen echt afwachten en af en toe een testje doen.
 
Even voor de zekerheid: als je gebruik maakt van ovu testen dan is het dus inderdaad nauwkeuriger om je NOD te berekenen op basis van je ovu datum + 14 dagen. De eventueel bevruchte eicel moet wel de tijd krijgen om in te nestelen. Dat gebeurt doorgaans ergens tussen dag 6-10 na ovu.

Ik heb zelf meegemaakt dat ik pas voorbij mijn NOD echt duidelijke testen/strepen te zien kreeg. Dus ik zou als je niet zeker bent gewoon 2 dagen later nog eens testen. Je kunt ook een early doen, die zijn gevoeliger en laten eerder een uitslag zien bij lagere hCG levels.

Succes!
 
Terug
Bovenaan