wel plassen,maar niet poepen op de wc

Hallo,

wie o wie heeft er tips voor mij. Onze dochter van bijna 3 is al een tijdje zindelijk in die zin dat ze wel op de wc plast en dit ook keurig aan geeft. Maar ze vertikt het om op de wc te poepen dit doet ze gewoon in haar broek en ze blijft er ook gerust mee door lopen zonder ook maar iets te zeggen .In het begin heeft ze wel 1 of 2 keer op de wc gepoept maar het is nu bijna elke dag raak. Ik denk er over om haar maar weer een luier om te doen want elke dat die broekjes uitwassen is ook zo wat. Ik ben alleen bang als ik dat doe dat ze dan ook weer in haar luier gaat plassen, weg zindelijkheid. Wie heeft dit ook mee gemaakt en heeft misschien ideeen of tips voor mij ik zou het graag willen weten weet zelf niet meer wat ik hier mee moet.
groetjes Carolien
 
hoi,
lukt het niet?
of wilt ze het niet.
bij mijn zoontje lukte het volgens hem niet.
maar ik heb een poster van plop op gehangen.
zodat hij er even naar kan kijken,en ik gaf hem een boekje mee.
eerst op het potje(plassen deed hij wel op de wc)
ik zei ook dat hij echt even moest blijven zitten, want poepjes duren even voor ze er uit komen!
nu doet hij het ook op de wc. maar iedere keer maar 1 drolletje(sorrie voor de details)
en dat 4 x op een   dag   dus doet.
maar goed zijn onderbroekje blijft schoon!!

succes
 
Bedankt voor je reactie,
Nee ze wil het inderdaad niet.
Als ik zeg kom we gaan even op de wc poepen wordt ze al hiestirisch heb het ook al geprobeerd met stickers en beloningen maar werkt allemaal niet.
Plassen is geen probleem vindt ze ook leuk dat ze dat nu zelf kan maar ik heb het idee dat ze poep als iets van haar zelf ziet en het misschien daarom niet op de wc wil doen.
Heb haar voor naar de peuterschool maar weer een luier om gedaan ze letten daar ook niet echt goed op dit soort dingen,maar thuis gaat hij direct weer af. Blijf nog wel even zo proberen zal op den duur toch wel goed komen hoop ik .
Carolien
 
Hoi,

Ook onze dochter wil absoluut niet op de wc poepen, ook van alles geprobeerd met als gevolg dat ze helemaal niet meer wilde poepen dus constant verstopt zat. Laxeermiddel gebruikt om de boel leeg te krijgen.
Nu gebruik ik van VSM Kindicol, maar op de wc wil ze het nog steeds niet.
Als ze slaapt heeft ze nog een luier om, dus ze wacht totdat ze naar bed gaat en een luier aankrijgt, ik kijk de klok erop gelijk zetten binnen 10 minuten heeft ze gepoept.
Overdag krijgt ze geen luier aan, als ze echt nodig moet poepen dan gaat ze maar naar de wc.

Het is een lastig probleem, maar komt wel goed denk ik. Ik zal haar gewoon een luier omdoen en afspreken als de klok(aanwijzen) op een afgesproken nummer staat de luier weer uitgaat. Heeft ze gepoept dan is het mooi, zo niet helaas pindakaas.
Zo hebben wij het ook gedaan toen ze helemaal niet poepte en constant om een luier vroeg, kan misschien helpen. Wel duidelijk zeggen dat ze niet mag plassen!

Succes
corina
 
Terug
Bovenaan