Wel plassen, niet poepen...

Hallo allemaal,

Mijn zoontje (2 jaar, 4 maanden) is sinds een paar maanden zindelijk, dat wil zeggen hij plast keurig op de wc of het potje. Hij heeft al weken geen ongelukjes gehad, en is reuze trots.
Alleen poept hij elke dag in zijn broek.  Ik was me helemaal suf, vind het op zich niet zo erg, want hij is nog zo jong. Ben al blij  dat hij het met plassen zo goed doet.
Ik vraag me alleen af hoe ik hier het beste mee om kan gaan, zodat hij uiteindelijk toch gaat begrijpen dat dit ook op de wc moet.

Hebben jullie tips?

Groetjes...
 
hoi hoi,

Klinkt wel herkenbaar. Zowel mijn oudste als jongste dochter hadden dit "probleempje" ook. Aangezien ik er bijna de klok op gelijk kon zetten wanneer ze moesten poepen kregen ze die tijd toch gewoon een luier aan en kwam de poep in de luier. Sommige mensen gooien de poep daarna symbolisch in de wc, maar dat heb ik nooit gedaan. ze zijn eigelijk vanzelf gaan poepen op de wc.   de oudste was helemaal zindelijk met 2,5 jaar en de jongste met 2,8 jaar.... prima toch?! en heb er weinig aan hoeven doen..

sterkte
 
hoihoi, lastig, weet je ongeveer wanneer hij moet poepen??? want dan kan je idd zeggen ik doe hem ff een luier om of beter ik zet hem op potje of wc.

het is maar een advies want die van mij heeft er  geen problemen mee gehad doet het zowel op de wc als op het potje en is sinds +- een week of 2 overdag droog.

wens je veel sterkte en su6   liefs linda
 
Hoihoi,

Tot een paar weken geleden deed hij het 's morgens vroeg, en dan had hij zijn luier van de nacht nog aan. Prima voorlopig, dacht ik, hij is tenslotte pas net twee.
Maar sinds kort kan ik er geen pijl op trekken wanneer hij moet... Soms zie ik het wel aan hem hoor, dan is hij lekker rustig in een hoekje bezig. Maar als ik dan voorstel om naar de wc/potje te gaan of een luier om te doen, wil hij dat absoluut niet.
Denk dat ik maar gewoon moet blijven spoelen en wassen en hoop dat het vanzelf wel goed zal komen.

Groetjes......
 
hoi, vind hij het potje wel leuk?? ik heb Ben in het begin er eerst mee laten spelen, en af en toe er op gezet, maar als hij pas 2 is zou ik er nog geen halszaak van maken hoor! en blij zijn met alles wat ie op de pot of wc loslaat. het gaat meestal ook pas echt beter vanaf +- 3 jaar bij jongens dan heb ik begrepen.

oja bij Ben werkt het beloningssysteem met stickers plakken heel goed, misschien een idee?????

liefs linda
 
Ja, hij vindt het prachtig. Begon er zelf ineens mee  van de zomer toen het potje buiten stond. Hij is reuze trots (en ik dus ook). Maar dus alleen maar plassen.
Vind het ook zo jammer om hem de hele dag een luierbroekje aan te geven voor die ene keer dat hij moet poepen. Overigens wil hij zelf ook liever geen luiers meer aan.
Ik blijf voorlopig dus maar lekker poeponderbroeken wassen, het zal vanzelf wel goed komen.
 
Hoii, goed hoor dat ie al plaszindelijk is!! Ons zoontje (3 jaar) heeft hetzelfde gehad. Wel plassen op de wc maar poepen vond ie maar niks. We hebben hem toen wel gewoon een onderbroek aangedaan en met hem afgesproken dat ie om een luier mocht vragen als ie moest poepen. Dat hebben we een tijdje volgehouden en dat ging echt super. Daarna zijn we begonnen met het belonen met stickers als ie op de wc zou poepen en met 5 stickers mocht ie een kleinigheidje uitzoeken in de winkel. Inmiddels hebben we het aantal stickers maar verhoogd want het ging zo goed dat we heel regelmatig in de winkel stonden. Wie weet werkt het bij jullie ook. Succes!
 
hoi,

Ik ken het probleem alleen is mijn zoon 3.5 jaar.
Poepen op het potje of op de wc vindt hij niks.

Hij deed het eerst in zijn broek.
Het klinkt heel raar ik heb met mijn zoon afgesproken als hij moet poepen. Moet hij een luier vragen.En dat doet hij.Dus nooit meer vieze broeken met poep erin
 Op deze manier dwing je niks en komt het van zelf wel.
En luier is veilig voor een kind. Als het kind er aan toe is gaat hij het van zelf wel doen op de wc.

broek poepen of niet helemaal zindelijk zijn. kan tot een leeftijd van 5 jaar voorkomen.
Deze informatie heb ik van pedago.

Ik hoop dat je er wat mee kan
groetjes ciska k
 
Terug
Bovenaan