Wel staan maar nog niet kruipen

Hallo!<br />Ons kindje van 11 maanden kruipt nog niet. Wel is ze heel druk met tijgeren en met optrekken en staan met steun. Iemand die herkent dat de volgorde anders gaat? Ik maak me geen zorgen, het zal allemaal vanzelf wel komen maar ik ben benieuwd of iemand het hekent.<br />Hartelijke groeten!<br />

Hoi!
Mijn zoontje was ontzettend laat met kruipen. Hij kon al heel vroeg rechtop zitten, maar zelf gaan zitten nog niet.
Nu is hij 15 maanden en kruipt hard en loopt langs tafeltjes, maar nog niet los! Laatbloeiertje dus ?

Mijn dochter kon met 10 maanden aan de tafel staan en kruipen met 11 maanden. Ook zelfstandig zitten kwam pas met 11 maanden.

Mijn zoontje zat met ruim 9 maanden, stond met 12 maanden, liep aan de hand met 13 maanden, liep los met 17 maanden en ging kruipen met 18 maanden ? tijgeren heeft hij nooit echt gedaan.

Ja hoor helemaal niet gek. Mijn oudste stond ook met 10 maanden, tijgerde toen ook. Kruipen met 12 maanden. Lopen 'pas' met 18 maanden.

Mn jongste heeft nooit getijgerd, kroop met 9 maanden en liep met 12 maanden al los.

Elk kind volgt z'n eigen lijntje hoor. En uiteindelijk gaan ze allemaal kruipen en lopen. Een enkeling slaat kruipen over, maar vaak komt het echt nog wel! En of ze nu met 12 of 18 maanden lopen, ach.. wat maakt het uit :)

Onze zoon heeft nooit gekropen. Hij ging van buikschuiven naar optrekken aan dingen en stapjes zetten. Hij ging rond de 10 maanden staan in de box en aan tafel enzo. Met 13 maanden kon hij lopen. Hij is nooit op z'n knietjes de kamer rond gegaan.

Terug
Bovenaan