Wel tempen, maar geen veranderingen!? HELP!

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Hoop dat iemand mij kan helpen. Ik zit nu in de 4e ronde voor ons eerste kindje en ik ben deze ronde begonnen met tempen. Ik doe het niet altijd even strikt, maar wel zo goed mogelijk.
Nu moet ik 1 juni m'n eisprong hebben gehad, maar m'n temp. blijft maar rond de 36.2/36.3...en we zijn al 5 dagen verder. Ik heb al gehoord dat je gewoon ongesteld kan worden, zonder dat je een eisprong heb gehad, dus ik maak me best wel zorgen.
Heb wel steken in m'n buik gehad en ook wel de draderige afscheiding.

Heeft iemand hier ervaring mee, die nu zwanger is of al een kindje heeft?
Andere verhaaltjes zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Joepie

Hoi Joepie,

Ik kan met voorstellen dat je aan jezelf begint te twijfelen, maar het is nog niet nodig hoor. Je ei kan ook net zo goed later komen. Advies voor nu is om gewoon door te temperaturen en het echt de hele cyclus vol te houden. Ik temperatuur ook en ik vind het soms ook wel frustrerend als blijkt dat m'n ei later is dan verwacht, maar hij is er altijd. Ik denk dat je ei misschien bij jou ook later is dan je denkt.
Mocht je na twee maanden temperaturen echt geen temperatuurshift zien, dan zou ik even bij de huisarts langsgaan.
Overigens, ik hou m'n temperaturen bij op fertilityfriend.com en daar geeft het programma ook aan wanneer je je ei hebt gehad.
Misschien geven ovulatietesten ook wat meer zekerheid.
Sterkte en succes!

Esk

Hoi Joepie,

Je schrijft dat je niet strikt temperatuurd, dan zou het daar aan kunnen liggen!
Mijn gyn heeft mij uitgelegd dat het temperaturen heel stikt komt. Je moet elke ochtend op dezelfde tijd voor je opstaat temperaturen. Anders geeft het geen goed beeld. Want op het moment dat je opstaat, stijgt je temperatuur een aantal graden en als je naar het toilet bent geweest daalt hij weer. Ik sta door de week elke ochtend om kwart over 6 op voor mijn werk. Als de wekker afloopt blijf ik liggen, en temperatuur ik eerst, daarna sta ik pas op. In het weekend zet ik de wekker ook om kwart over 6, temperatuur en ga daarna weer verder slapen. Dus zo strikt komt het echt.
Ik heb vorige week woensdag/donderdag mijn eisprong gehad. NOrmaal is mijn temperatuur 36.7-36.9 vanaf vorige week vrijdag is hij 37.1-37.2.

het klopt overigens dat je wel ongi wordt ook al heb je geen eisprong gehad. Je baarmoederslijmvlies gaat zich afbreken op het moment dat er geen eitje ingenesteld is. Hou het een aantal maanden in de gaten en als je echt geen temperatuurverschil ziet zou ik je willen adviseren om naar de arts te gaan zodat er gekeken kan worden of je een eisprong hebt. Als je inderdaad geen eisprong hebt, zullen ze misschien je eileiders doorspuiten. Heb ik ook gehad. Is even pijnlijk dat wel, maar valt allemaal reuze mee!

In ieder geval heel veel succes met alles!!!

Liefs Ellen.

Hoi dames,

bedankt voor jullie reacties.
Weet je wat het is, de wekker van mijn vriend gaat om 5.45. Omdat ik dan nog geen zin heb om te tempen en zo snel mogelijk weer wel slapen, omdat ik erom 7.15 uit moet, ga ik snel even plassen en dan weer slapen. Tegen 7.15 temp. ik dan weer als ik wakker word. Het kan dus misschien zijn dat hij daarom zo laag is, omdat ik al opgestaan ben en naar de wc ben geweest?

Heb nu 3x een cyclus gehad van 27 dagen, dus dacht dat dat wel redelijk zat. Toen ik de vorige keer een week voór m'n NOD zat, ben ik begonnen met tempen. toen tempte ik wel rond de 36.7/36.8 en toen 1 a 2 dagen voordat ik ongesteld werd zakte hij naar 36.2/36.3, dus toen had ik wel die verandering.
Ik hoop dat het allemaal goed komt en dat er niks aan de hand is.

Kan het ook zijn dat ik het gewoon niet goed doe?

pppfff...maak me zo druk!

Liefs Joepie

Hoi Joepie,
Het gaat er volgens mij om dat je tempt als je lichaam minstens 3 uur in rust is geweest. Als ik jou was, zou ik iedere dag als de wekker van je vriend gaat je arm uitstrekken, je temperatuur nemen, onthouden, naar het toilet gaan en dan weer gaan slapen. Dan zit je iedere dag op dezelfde tijd en zouden je temperaturen een beter resultaat kunnen geven. Overigens, niet iedereen is zo heel gevoelig voor de temperatuursverschillen, maar misschien jij net wel en dan krijg je misschien andere uitslagen.
Ik denk trouwens nog steeds dat je ei wat later is dan je zelf denkt...

Groetjs, Esk

ik heb ook eens getempt, ik had een thermometer op mijn nachtkastje en ook een blaadje en een pen. iedere dag om 07.15 tempte ik, ook in het weekend ik zette dan even mijn wekker, je mag zelfs niet uit je bed gaan.
bij tempen moet je echt heel strikt zijn en altijd hetzelfde moment/tijdstip.

succes!

ps ik ben er mee gestopt het werd te obsessief voor me, toen ik ermee stopte was ik meteen zwanger, hihi.

haa,

Bij mij veranderd er ook nog niks met tempe, altijd 36,6 of 36,7 soms een keer een uitschieter naar beneden of naar boven maar dat is dan maar 1 malig.
Ik ben ook nog steeds niet ongi.......... duurt bij mij echt superlang laast 2,5 maand.
Ik verwacht hopelijk binnekort wel een ei en als ik die niet krijg voor mn ongi ga ik weer naar de huisarts....zn onregelamtige lange cyclus is echt erg!!

Je word zo onzeker over je lichaam, het ene moment heb je weer heel veel moed en het andere moment zakt de moet je in de schoenen!! Zijn nu de 7 maand ingegaan maar ben pas 2 keer ongi geweest sinds ik gestopt ben met de pil!

Afwachten maar......... hoop snel op een klein wondertje

Groetjes waantje

Terug
Bovenaan