wel vast voedsel maar geen fles... hoe los ik dat op?

Sinds een week heeft Sophie  (01-07-2007) niet zo'n zin meer in de fles, fruit groente en  brood gaat er makkelijk in maar van iedere fles laat ze wel wat staan, 's ochtends drinkt ze 140 cc, tussendemiddag    wil ze meestal niets (soms de helft, 50cc) en de laatste fles drinkt ze vaak ook 140cc en krijgen we er echt niet meer in, ze moet nog 500 cc melkproducten per dag binnenkrijgen maar dat lukt niet echt nu.

Ik geef haar wel een toetje na de groente dus dat mag ik dan volgens mij ook tellen, dan  kom ik aan 380cc dus ruim 100 cc te weinig, zou dit veel uitmaken?
Ik  wil ook niet teveel aandringen omdat ik bang ben dat ze dan helemaal niet meer  wil...

Herkennen jullie dit?

Groetjes Caatje.

hoi

Lastig zeg geen fles meer en ze moet toch een bepaalde hoeveelheid melkproducten en vocht binnen krijgen.
onze kleine meid nou ja nu net 1 jaar wilde op een gegeven moment ook geen fles meer, en iedere keer als wij uit een glas of beker dronken kwam ze naar ons toe. En na een aantal pogingen mis en alles op dr kleren heeft ze het drinken uit een gewone beker goed  onder controle. natuurlijk moeten we er wel bij blijven want ze heeft ook door hoe je de beker op zijn kop kan houden. Maar daar zijn tuitbekers weer voor.
Ik zou is proberen of ze een tuitbeker of gewone beker leuk vind. Ja en anders drinken mengen met eten.
succes auriske mama van lianne

Hoi,

Mijn zoontje van 15-7-07 wil ook nog maar weinig melk drinken. Ik geef hem 's ochtends 240 cc pap en dat drink hij in tussenpozen op en dan krijg hij om tien uur fruit. Om uur of half 1,1 uur boterham in melk en als ik geluk heb drink hij in tussenpozen nog 100 cc op en dan tussendoor lange vinger en wat sap en dan prakje met toetje en soms 's avonds nog 100 maar ook vaak maaar 50. Hij schudt nee en draait zijn hoofd weg. Ik weet ook niet wat ik er mee aanmoet. Een beker duwt hij weg en ja dwingen kan je ook niet.
Ik heb dus geen advies voor je maar ik herken het wel en vindt het ook lastig hoe ik er mee om moet gaan.

groetjes

hoi,

snap helemaal wat jullie bedoelen. We hebben het hier ook al gehad en nog steeds wel een beetje. Mijn zoontje wou ook niet drinken, het had ook echt geen zin om die fles er in te krijgen. Het gaat gelukkig wel weer over!!

Hij is nu net 8 maand geweest en krijgt smorgens 240 fles, fruit en de middag fles heb ik vervangen voor pap met opvolgmelk ongeveer 200ml. Tussen door nog drinken, af en toe een broodje en tegen een uur of half 5 warm eten. Volle kom! Dan om half 7 fles van 240  en op bed. Hij laat af en toe nog wel eens iets staan van zijn fles maar daar doe ik dan niet zo moeilijk over.

Gewoon niet te druk maken en pap proberen met opvolg melk.

succes !!

groetjes simone (robin 15-06-07)

Hier hetzelfde, mijn zoontje (19-06-07) laat ook steeds veel van de flessen staan.
Ik kan me herinneren dat mijn dochtertje ook zo'n periode had dus ik laat het maar even zo.
Hij zit ook midden in z'n groeisprongetje, is chagerijnig en weet niet wat ie wil.
Kan me herinneren dat mijn dochtertje het ook heeft gehad en ze na een tijdje gewoon weer goed begon te drinken dus daar hoop ik nu ook maar op.

Gelukkig, er zijn meerdere moeders met het probleem!
Ik heb voor 's avonds het pyjamapapje ingevoerd en die gaat er vlekkeloos in. Het is wel 250 cc, maar zo komt ons zoontje (09-04-2007)  wel de hele nacht door.

Succes!

hoi
mijn dochter heeft nu 6 mnd slecht gedronken.
toen het begon was ze 8 mnd en kwamen er 2 tandjes tegelijk door,ze weigerde toen gewoon de fles ( ik geef ook bv dat ging redelijk) alleen op de crech was dat een probleem.
ze dronk enkele slokken uit een pakje drinken of uit een bekertje maar niet genoeg.
maar sinds deze week krijgt ze weer flesjes melk op de crech want ze trok ze nu bijna bij een ander weg.
Dit is nu dag 3 dat ze goed drinkt, na 6mnd slecht drinken

we zijn er erg blij mee,en zij oogt nu ook heel blij

Hoi,

ons zoontje Bas is nu 9 maand en wil sinds 3 dagen de fles niet meer.
Hij krijgt 's morgens een fles van 200 cc, deze gaat er vaak nog wel in. Hij laat dan ongeveer 60 cc staan.
Tussendoor krijgt hij fruithapje. Om 12 uur krijgt hij een boterham en een fles van 150 cc, maar deze wil hij vaak niet drinken.

's middags krijgt hij fruit, een koekje en een fles met fruitsap. Maar deze wil hij niet hebben. Rond 6 uur warm eten met yoghurt als toetje en dan voor het slapen gaan, rond half 8 nog een fles met 200 cc.
Hier laat hij zeker de helft van staan of drinkt helemaal niets.

Ik ben bang dat hij veels te weinig vocht binnen krijgt en uitdroogt.
Nu zit er in het fruithapje natuurlijk wel vocht, dat scheelt.
En anders is het idd misschien wel een idee om van de opvolgmelk pap te maken, misschien gaat dat er wel in.

We gaan het gewoon proberen.....

Terug
Bovenaan