Wel veel vruchtbare afscheiding, geen positieve ovulatietesten

<p>Hoi Dames, </p><p>Wie kan me helpen/geruststellen. </p><p>Sinds 14 maanden ben ik gestopt met de pil. Cyclus tussen de 25 en 34 dagen. Sinds 3 maanden bezig met zwanger worden van een 1e kindje en sinds 2 maanden bezig met ovulatietesten van de Action.</p><p>Laatste 2 maanden dat ik de testst gebruikt heb, 2 keer een goede positieve test waarbij de teststreep eigenlijk net zo duidelijk en donker was als de controlestreep. Was idd die 2x de eisprong want werd precies 2 weken na die positieve testst ongesteld. Nu in ronde 3 ook eisprong geprobeerd te vinden door middel van de ovulatietesten. Vanaf cyclus dag 9 ermee begonnen en zit nu op cyclus dag 22. Nog niet zon positieve test gekregen als de vorige 2x .. wel in deze 'test' periode op flink wat dagen heel erg veel slijm gehad. (Houdt namelijk ook de afscheiding heel goed in de gaten) niet échtt zo rekbaar en doorzichtig als vorige maanden maar wel zodanig vruchtbaar slijm dat ik me echt afvroeg waarom die ovulatietesten maar niet positief worden..gister op cyclusdag 21 had ik wel heel veel waterige,doorzichtige afscheiding zonder wit erdoorheen, en wat ook best rekbaar was..dus ik dacht nou, nú moet er dan toch een positieve test komen, dan heb ik gewoon een keer een lange cyclus van 35 dagen, maar nee, niet positief.</p><p>Vanaf cyclysdag 9 wel om de dag geklust. Dus dat zit wel goed. Maar ik vind het zoo vervelend dat ik nu niet weet wanneer ik mijn NOD kan verwachten..</p><p>Kan het gewoon zo zijn dat ik mijn eisprong gewoon heb gehad maar ik d.m.v. de testst hem gewoon gemist heb? Het zijn en blijven maar testen natuurlijk.. maar vibd het zo frustrerend omdat ik de laatste 2 maanden wel zon duidelijke positieve ovutest had...</p><p>Tijdens het vrijen, op dag 16 of 18 had ik wel even van die pijnscheuten bij mijn eierstokken door het 'stoten' om het zo maar even te zeggen, doordat de penis ertegen aan duwt. Wellicht is dit het geweest misschien..was ook wel tijdens de erg natte dagen..</p><p>Kan me maar moeilijk voorstellen dat ik geen eisprong heb gehad deze maand.. gezien de hoeveelheid vruchtbare afscheiding enzo..en gezien het feit dat ik al 14 maanden zonder pil netjes tussen de 25 en 34 dagen ongesteld wordt. En dan waren 25 en 34 een uitzondering.. </p><p>Ik hoop reacties te krijgen van andere meiden...misschien vab meiden die ook testen of getest hebben met action ovulatietesten en niet n hele duidelijke streep krijgen bij de eisprong maar die toch wel echt hebben gehad achteraf? </p><p>Weet dat ik er veel te veel mee bezig ben,en dat wordt ook tegen me gezegt, ben ik het mee eens.. maar jullie weten vast en zeker hoe moeilijk het is om dat niet te doen als je kinderwens heel groot is.. </p><p>Liefs onzekere knufje .. </p>

Ja je kan hem gemist hebben inderdaad. Bij mij deden die testen ook niks, niet van de action maar ook niet van andere merken. De huisarts vertelde dat ik ze moest weggooien en me er niet teveel zorgen om moest maken. Ik had genoeg andere symptomen, net als jij, die erop wezen dat ik wél een eisprong heb en daar moet ik op vertrouwen :) 

Dankje voor je snelle reactie Sandra vdp,
Jij kreeg dus wel streepjes op je testen maar nooit zo dik en fel als de controlestreepjes? Maar je hebt wel een eisprong elke keer doordat je dus veel andere symtomen had aan je lichaam zoals afscheiding, en gewoon ongesteld wordt natuurlijk?
Ik vind het appart omdat ik de laatste 2 keer dat ik ze gebruikte dus wél een erg goede testtreep kreeg ? en nu niet..

Het ging maandenlang zo: de controlestrepen waren perfect, maar de teststreep was er helemaal niet of heeeel licht. 3 verschillende merken geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat. Heb aan de huisarts gevraagd hoe dit kon. Ze zei dat niet iedereen evenveel hormonen aanmaakt en ik me geen zorgen hoefde te maken, omdat een aantal redenen waarom je geen eisprong zou hebben niet op mij van toepassing waren. Ze adviseerde ze weg te gooien. Ik vond dat toch een beetje zonde en heb die avond meer 'voor de gein' een test gedaan en die knalde! Terwijl ik eerder amper een noemenswaardig streepje kreeg.
Ik denk inderdaad dat ik wel altijd een eisprong heb gehad omdat ik vrij regelmatig ongesteld ben, soms kramp heb rond mijn eisprong, het slijm duidelijk anders is en ik de dag erna gelijk zere borsten en een paar puistjes heb ? 
Ik herken dat nu als de symptomen van mijn lichaam en daarom gebruik ik de testjes niet meer. Ik werd er alleen maar onzeker van.

Oke ik begrijp het. Het is dus niet zo dat jij nooit een positieve ovulatietest heb gehad. Je hebt er ook een keer een gehad..en een goeie ook zoals je beschrijft, zoals ik de vorige 2 maanden..en ja deze maand niet. Misschien waren mijn verwachtingen te hoog na die 2 goede positieve testen en dacht ik van oww das fijn als dat elke maand zo gaat! Maar dat werkt dus niet elke maand hetzelfde blijkt wel .. 
Heb wel op 1 dag nu dat het streepje ietsss duidelijker is dan op alle andere testst. Dus dat zou hem kunnen zijn.. dag 17 geloof ik. Maar zoals ik al vertelde gister heel veel doorzichtige waterige en vrij rekbare afscheiding...maar toch denk ik meer richting die 17e... veel afscheiding, een ietss duidelijker streepje, die pijnlijke eierstokken tijdems het vrijen..
Ik denk dat ik gewoon moet afwachten vanaf dag 25 tm 35 of ik ongesteld wordt ofniet..
Heb trouwens ineens ook flink aantal puisten sinds n week...ook dat kan erop duiden.
Hoop wel dat de afscheiding nu echt gaat afnemen, dan kan ik ook stoppen met de ovutesten ... en met het om de dag vrijen...niet dat dat heel erg is maar na 13 dagen om de dag is het wel even goed haha.. en dan hoef ik me nu ook niet meer af te gaan zitten vragen elke dag of mn eiaprong misschien nog moet komen  ....

Ja, ik denk dat dat inderdaad je ovulatie is geweest. Zeker gezien alle symptomen eromheen. Die afscheiding kun je sowieso nog wat langer hebben, ook al is je eisprong al geweest. Ik heb dat tenminste wel en in een ander topic vroeg ook iemand wie daar nog meer last van had ?

Terug
Bovenaan