wel zindelijk qua plassen maar niet qua poepen: wie heeft tips?

Mijn zoontje van bijna drie en half kan sinds een paar weken goed zelf plassen in potje of op WC, maar sinds hij zindelijk is gaat het met poepen steeds slechter. Soms heeft hij het op het potje gedaan maar steeds vaker wil hij helemaal niet meer poepen tot hij het echt niet meer houdt. Dan gaat het soms op het potje maar soms dus gewoon in onderbroek.

Hij begint vaak van te voren al te piepen en te kreunen maar komt echt in de peuterpubertijd als ik hem voorstel te gaan poepen. Nu ben ik bang dat het echt een issue gaat worden. Heeft iemand tips? denk zelf hem maar weer een tijdje een luier aan te bieden als ik merk dat hij wil poepen... of moet ik hem maar op het tapijt laten poepen...? En hoe krijg je dat dan weer goed schoon... :-(
 
volgens mij kun je hem het beste gewoon een luier om doen om in te poepen. Dan raakt hij in ieder geval niet verstopt.
Ik heb het probleem gelukkig (nog) niet. Mijn dochtertje van 2 poept gewoon op het potje.
 
hi,

hier hetzelfde gehad. wij hebben toen een stapeltje luiers neergelegd. als hij moest poepen moest hij mij een luier geven dan kon ik die omdoen. een paarw eken zo gedaan,tot hij hier echt goed vetrouwd mee was, het plassen ging in tussen tijd gewoon goed door. toen naar een paar weken als hij met zijn luier aankwam. moest hij eerst even op de wc, ik zei dan je hoeft niet te poepen, maar gewoon even voor de lol. zo leerde hij dat hij als hij moest poepen naar de wc moest. de eerste tijd kwam er natuurlijk niets, daarna gezegt als hij wou poepen en op de w.c zat dat hij niet hoefde te poepen maar wel even een plas moest proberen. en daarna deed ik weer de luier om, zo is dat steeds beter gegaan. ook had ik een mooi mandje met kleine cadeautjes in de wc staan. (bellenblaas,autotje,vlieger enz allemaal troepies van het kruidvat. bij een poepje op de wc mocht hij wat uitkiezen. dit mandje stond er wel, maar ik heb hier nooit de nadruk op gelegd, omdat nu de hoofdzaak was, niet dat hij MOEST poepen maar om vertrouwt te raken met de w.c. wij waren er wel snel achter dat ons zoontje liever op de wc wou dan op het potje, omdat hij bang was dat de poep anders niet in het potje zou passen. al met al heeft het bij ons zo'n 2 maandjes geduurt van plas zinnelijk tot plas en poep zinnelijk. (2maandjes na het toepassen van deze manier. hij is nu 3 1.2 en nu wil ik langzaam gaan proberen om hem snachts zinnelijk te krijgen. maar gezien hij nog steeds erg nat is elke ochtend waag ik mij hier nog niet aan. wel laat ik hem al voor het slapen gaan plassen en nu meer drinken voor het slapen gaan
 
Mijn zoontje is nu 3 en half,En wij hebben dit probleem nu. Plassen op het potje gaat goed. Maar het poeppen niet... Wat kunnen wij nog meer proberen?

Groetjes
 
Oh, zo herkenbaar! Hier ook een dochter van 3 jaar en 3 maanden! Al 6 maanden zindelijke van urine, dag en nacht. Maar ontlasting...pffff. Tot 2 maanden terug wilde ze niet eens op de wc met luier om. Nu wel, is prima. Maar zonder luier op de wc, ho maar! Ik heb me er bij neer gelegd, maak me er niet meer druk om. Als het over 3 maanden nog zo is, zie ik wel weer verder! Maar vervelend is het wel, ook omdat ze het ophoudt.

groeten TP
 
Hoi allemaal,
Hier hetzelfde probleem met mijn dochter van 3 jaar en 2 maanden. Overdag gaat t met plassen misschien 1 keer mis, omdat ze te laat bij de wc komt, maar 's morgens vind ik haar luier droog en zit zij op de wc of op het potje te plassen. Met poepen doet zij gewoon in haar onderbroekje terwijl ze met elk windje dat ze moet laten wel eerst op de wc gaat zitten.
Thuis werkt het om haar op haar vaste poeptijd (gelukkig heeft ze die) op het potje of de wc te zetten met een boekje of wat speelgoed, zodat ze de tijd neemt om rustig haar behoefte te doen. Helaas weigert de opvang om dit mee te nemen en met haar uit te voeren om dat het "te veel" tijd zou kosten. 
Ik ben zelf van het tijd geven, dit heeft bij alle drie mijn kinderen gewerkt. Zeker een boekje of een speeltje meegeven zodat ze de tijd nemen op de wc heeft het erg goed gedaan bij mijn tweede.
Groetjes!
 
Terug
Bovenaan