Wel zwangerschapssymptomen maar negatieve test.

<p>Zijn hier meer dames die wel zwangerschap symptomen hebben, Maar de test negatief is? </p><p>Ik ben al 3 dagen overtijd. Maar test steeds negatief. We dachten dat het nu echt raak was. Super misselijk sinds een week soms wat gevoelige borsten. </p><p>Maar helaas nog steeds geen positieve test. Kan het nog gebeuren dat de test wel positief wordt ?</p>
 
Heb je met een a merk getest of met een goedkopere variant?
ik weet dat dit wel eens verschil wil maken in de eerste dagen.Over een dag of twee nog maar eens testen als je nog steeds geen menstruatie hebt.
 
succes! Ik duim voor je
 
Je menstruatie kan gewoon wat later zijn. Ik heb 4 jr over de eerste gedaan en heel vaak gedacht: ja nu is het echt zo! Misselijk, duizelig, zere borsten, steekjes en krampjes, rare afscheiding, spotting, of juist niks daarvan... Ik heb het allemaal ook in mijn normale cycli gevoeld. Ook als iets nieuw was, was het niet zo. En ook als mijn cyclus 49 dagen duurde was het niet zo. En toen het wel zo was voelde ik me niet anders dan anders als ik ongesteld moest worden en kwamen de echte klachten pas na 6/7 weken. Tweede zwangerschap nu en dat was beide keren zo. 
Ik heb geleerd om nuchterder te staan in wat ik voel voor de nod. Ik hoop natuurlijk dat je laat positief test, maar hou je er niet teveel aan vast. Je lichaam kan rare dingen doen.
 
Net zoals de reactie hierboven heb ik ook meerdere keren symptomen gehad waarbij ik bijna zeker wist dat het raak moest zijn. Ik teste toen elke keer negatief. Pas toen ik ongesteldheidskrampen voelde en dus dacht deze ronde te moeten afsluiten was de test positief, flinke verassing dus! Bij mij begonnen de klachten van misselijkheid pas bij 6 weken. 
Maar er bestaat natuurlijk wel een kans dat je nog positief kan testen, het is afwachten!
 
[quote quote=10531220]Je menstruatie kan gewoon wat later zijn. Ik heb 4 jr over de eerste gedaan en heel vaak gedacht: ja nu is het echt zo! Misselijk, duizelig, zere borsten, steekjes en krampjes, rare afscheiding, spotting, of juist niks daarvan… Ik heb het allemaal ook in mijn normale cycli gevoeld. Ook als iets nieuw was, was het niet zo. En ook als mijn cyclus 49 dagen duurde was het niet zo. En toen het wel zo was voelde ik me niet anders dan anders als ik ongesteld moest worden en kwamen de echte klachten pas na 6/7 weken. Tweede zwangerschap nu en dat was beide keren zo. Ik heb geleerd om nuchterder te staan in wat ik voel voor de nod. Ik hoop natuurlijk dat je laat positief test, maar hou je er niet teveel aan vast. Je lichaam kan rare dingen doen.[/quote]
 
 
Bedankt voor je reactie! 
Ja ik ga het inderdaad proberen los te laten. Ben jij ook langs de dokter gegaan toen je cyclus langer duurde als anders ?
 
Nee want de dokter kan er ook weinig mee. Die zal in eerste instantie aanraden nog even af te wachten. En als het echt lang duurt (dan valt 49 dagen nog wel mee), dan prikken ze een keer bloed. Ik vroeg me ook niet af of een zwangerschap wel in bloed aantoonbaar is. Want als het daar wel minimaal te zien is, en niet opgepakt wordt door een thuistest met urine, is sowieso geen goed nieuws. 
Wij zijn pas naar de huisarts gegaan toen het na een jaar nog niet raak was. Dan starten de protocollen en wordt je naar de gyn doorgestuurd voor onderzoek. 
Mijn cycli waren meestal 32 dagen of hooguit 34. Maar zo af en toe zat er gewoon een uitschieter tussen zonder bijzondere reden. 
 
Ik vrees dat je lijf je inderdaad goed voor de gek kan houden. Een vriendin van mij is inmiddels 22 weken zwanger en heeft al die tijd niet positief kunnen testen in urine (wel in bloed) en is ook kotsmisselijk geweest. Het kan dus wel, maar dat is echt wel zeldzaam. Meestal kan je een paar dagen na innesteling en het prilste begin van evt kwaaltjes wel positief testen. En er zijn helaas tal van redenen dat je cyclus een keer wat langer kan zijn dan anders, en meestal kan je die reden niet eens achterhalen.

Overigens maakt a-merk of goedkoop merk daarvoor echt niets uit, het gaat meer om de gevoeligheid van de test, clearblue is bijvoorbeeld een a-merk, maar heeft juist relatief ongevoelige testen (die dus pas later positief uitslaan dan veel andere testen), terwijl action testen waarschijnlijk niet beschouwd kan worden als a-merk, maar wel weer bekend staan om hun gevoelige testen. Alle testen moeten voldoen aan een betrouwbaarheidsstandaard om verkocht te mogen worden in Nederland. ;) 

Wat betreft evt naar de huisarts gaan, als je cyclus nu echt ineens veel langer gaat duren kan je altijd eens overleggen wat zij ervan denken. Misschien kom je in aanmerking voor eerder onderzoek, maar de kans is groot dat je daarvoor echt een jaar bezig moet zijn voordat ze je daarvoor verwijzen (of meer dan een halfjaar als je 35+ bent). Zeker als je normaal wel regelmatig bent zou ik niet meteen denken dat de huisarts er iets achter zou zoeken, behalve misschien even met een bloedonderzoek of echo vaststellen of je echt niet zwanger bent (als ze je niet gewoon een tijdje laten afwachten tot je alsnog ongesteld bent geworden.)
 
Terug
Bovenaan