Weleda perineum massageolie

Heeft er iemand ervaring met deze olie?
Ik ben momenteel 37 weken zwanger van mijn 1e kindje. Op de verpakking staat dat je het vanaf 34 weken zou moeten gebruiken. Ik vraag me af of het dan nu nog zin heeft en of het überhaupt zin heeft om te gebruiken.

@SanneAB: je perineum zit van onderen..

Ik heb het bij mijn eerste gebruikt en wel uitgescheurd (lag met opgeklapt armpje). Bij nr 2 en 3 niet gebruikt en geen hechtingen. Ik denk ook dat het niet helpt. Het ligt eerder aan hoe je bevalling gaat en hoe je kindje ligt.
Succes alvast met de bevalling!

Tijdens mijn bevallingen (niet in Nederland) deed de verloskundige warme lappen op het perineum, ik vond dat erg prettig en ben beide ook niet uitgescheurd en dat met 4kg+ baby's. Ik begreep van vriendinnen in Nederland dat dat in Nederland niet overal de standaard is. Wellicht kan je daar specifiek naar vragen tijdens/voor je bevalling. Dit schijnt ook bewezen in onderzoek dat het de kans op uitscheuren verminderd (ik ben geen expert..) 
Ik heb bij de eerste bevalling ook de perineum massageolie gebruikt. Volgens mij gaat het daar ook om dat je de boel al een beetje oprekt en dus niet alleen insmeert. Heb destijds een bevallingscursus gedaan en daar werd het een en ander verteld hoe je dat moest doen. Heb dat wel gedaan, maar vond het niet prettig. Daarom bij de tweede bevalling maar achterwege gelaten.. 

Je hebt geen olie nodig. Je kunt gewoon met je vinger naar binnen gaan en het perineum masseren. Ik weet niet of het helpt. Ik was in ieder geval niet uitgescheurd, maar dat zegt niets.

Terug
Bovenaan